Vermoedelijk drachtig

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Mijn poes Luna bijna een jaar, haar tepels groeien. Ook begint zij een buikje te krijgen. Ik heb alleen nooit wat van haar krolsheid gemerkt en naar mijn idee is zij dat ook nog nooit geweest.

Luna is een kleine huiskat van 3.3 kilo slank gebouwd. Maar begint nu dus wel een buikje te krijgen, het is hard en rond vooral als je er met je hand langs gaat voel je dat het zag maar opgezet is. Bij haar rug is ze mooi slang alleen je ziet dat ze geen taille meer heeft, maar echt rond wordt.

Mijn vraag is vermoeden jullie ook dat ze drachtig is (ik weet dat dat de beste optie is), en kan het kloppen dat ik niks merk van de krolsheid. Het lijkt mij dat een poes rond de jaar allang krols is geweest en zkkr nu dan krols hoort te zijn .

Afbeelding
Als het goed is zie je hier een foto van haar tepels.


Als ze wel drachtig is wordt ze nadat de kittens niet meer drinken gelijk geholpen.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Ani »

Wanneer Luna buiten komt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat zij direct bij aanvang van haar krolsheid bevrucht is door een kat. Wat zou kunnen verklaren dat je niet direct iets van haar krolsheid gemerkt hebt.

Een bolle buik en opgezette tepeltjes, dat valt je op, je kent Luna het beste, dus dikke kans dat zij al jong zwanger is. Met negen maanden zijn poezen in principe vruchtbaar.

Goed dat je haar laat helpen als zij gezoogd heeft. Uiteraard is het raadzaam om nu, vanwege de duidelijke tekenen contact te nemen met de da.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Anne »

Ik zou naar de da gaan hiervoor en mocht ze inderdaad zwanger zijn kun je alles laten aborteren
Je hebt geen zicht op de dekkater en of deze (erfelijke) ziektes met zich meedraagt en je hebt ook geen zicht op seksueel overdraagbare ziektes
Daarnaast zitten asiels en opvang vol
Als het even kan kun je haar ook gelijk laten helpen
Tot die tijd zowiezo binnen houden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Zotvanpoezen »

Anne schreef: 15 mar 2022 09:44 Ik zou naar de da gaan hiervoor en mocht ze inderdaad zwanger zijn kun je alles laten aborteren
Ik ben al een tijdje niet meer actief in de topics (alleen de fotoalbums) en nu ik even tijd neem om er enkele door te nemen, lees ik dit :shock:
Sorry, maar ik vind dat minstens even erg dan een "oepsnestje" waarbij de kittens alsnog een kans krijgen om ergens een fijn leven te krijgen :-(
Het is niet de bedoeling om hier een discussie te starten, ik hou het voorlopig toch maar liever weer bij de fotoalbums ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Ik ben ook geen voorstander van abortus, de kittens zijn zeker welkom. 3 weken geleden is mijn kater plotseling overleden hij is maar 10 maanden geworden. Spierwitte dove kater was hij, ik had niks door. Ik vond hem wel heel rustig hij sliep eigenlijks alleen maar. Op een gegeven moment werd hij een gelig van kleur en dronk heel veel. Toen kwam ik thuis van het werk en wou ik hem aaien was die koud en stijf. Ik denk zelf dat hij problemen had met zijn lever, ze zeggen ook witte katten zijn zwakker.

Zou toch ergens mooi zijn als max (de witte kater) de vader zou zijn. En zodra ze oud genoeg zijn zorg ik er voor dat ze goede gouden mandjes krijgen. Omdat ik zelf veel werk zoek ik ook nog een maatje voor Luna, miss blijft er een kitten. Ik zit zelf meer te denken aan een ras Brits korthaar
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Rik »

Paskal schreef: 21 mar 2022 22:01 Zou toch ergens mooi zijn als max (de witte kater) de vader zou zijn. En zodra ze oud genoeg zijn zorg ik er voor dat ze goede gouden mandjes krijgen.
Dan zou je er ook voor moeten zorgen dat je de nieuwe baasjes op hun hart drukt dat ze de kittens tijdig laten onderzoeken op genetische afwijkingen. Grote kans dat er met Max iets genetisch mis was. En er is dus ook een kans dat dat aan de kittens doorgegeven wordt (en dat die ook niet oud worden). Dat heb je ook met (oeps)nestjes.

Veel sterker met het verlies van Max.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Anne »

Ik hoop dat jouw kittens wat "verantwoordelijker" mandjes vinden
Je liet je kater ook open buiten rond lopen
Wellicht heeft hij meerdere poezen bevrucht
Ik word hier verdrietig van
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Pikachu »

Rik schreef: 21 mar 2022 23:35 Dan zou je er ook voor moeten zorgen dat je de nieuwe baasjes op hun hart drukt dat ze de kittens tijdig laten onderzoeken op genetische afwijkingen. Grote kans dat er met Max iets genetisch mis was. En er is dus ook een kans dat dat aan de kittens doorgegeven wordt (en dat die ook niet oud worden). Dat heb je ook met (oeps)nestjes.

Veel sterker met het verlies van Max.
Inderdaad, ik hoop dat je hier ook eerlijk over bent tegen de toekomstige baasjes. En dat je de kittens laat castreren voor ze weggaan, zodat er zeker geen kittens uit die lijn voorkomen. Want grote kans dat er inderdaad iets genetisch er mis was.

Veel sterkte met het verlies :(
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Anne, max mijn kater kwam nooit buiten hij was doof. Ik weet dus niet of max de toekomstige vader is van de kittens. Ik vermoed zelf dat max niet vruchtbaar was, hij had geen typische kater trekjes sproeien enzo. Maar als er witte kittens tussen zit moet ik mij inderdaad zorgen maken. Zins dat max overleden is komt Luna wel meer buiten ik merk dat zij echt een maatje mist. Ik werk 40 uur in de week en vind het nu zielig om haar alleen te laten. Ik ben nu ook nog niet toe aan een nieuwe maatje. Ik snap best dat jullie mij onverantwoordelijk vinden. Dit zijn mijn eerste huisdieren en kan nog veel leren. Maar als de kittens er zijn heb ik een goede kennis die mij wilt helpen als ik aan het werk ben.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Anne »

Wat fijn dat je dat toelicht, ik neem mijn woorden terug. Het is verantwoordelijk van je dat je hem binnen hield ivm zijn doofheid

Ik heb geen ervaring met typische ongecastreerde kater trekjes

Heb jij niet eerder eens gepost over jouw kater, dat hij doof was?
Klopt het dat je hem eerst alleen had en op advies van hier een tweede kat erbij genomen hebt?
Als dat klopt zou dat dus Luna zijn
Wat naar om nu al Max te moeten verliezen, was hij je eerste kat?

Heb je ondertussen al een soort van bevestiging gekregen of Luna nu wel of niet zwanger is?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Ja, dat ben ik.
Ik had hem eerst alleen inderdaad. Door advies van jullie heb ik Luna erbij genomen. Ze hadden echt een haat liefde verhouding.

Max was mijn eerste kat. Ik was al gewaarschuwd dat spier witte katten zwakkere katten zijn. Maar helaas klopt het vaak wel.

Betreft dracht weet ik het nog niet zkkr. Ik merk wel dat ze rond haar tepels kale plekken begint te krijgen. En normaal hoort een poes rond deze tijd krols te zijn.

1 x een nestje lijkt mij erg leuk. Ik snap best dat asiels enzo vol zitten, maar het is straks ook mijn taak om goede baasjes te zoeken. Als ik ze via MP verkoop gaan ze ook echt niet gratis weg.

Ik zit zelf ook te kijken voor een nieuwe kitten. Ik kon op marktplaats een mooie grijze Brits korthaar ophalen hun zeggen vol ras maar geen stamboom. Ze vragen er wel 950 euro voor, maar ik kijk pas veder als de kittens weg zijn. En ga dan sws voor een met stamboom, ook omdat Brits nog wel wat erfelijke aandoeningen kan hebben.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Anne »

Ondanks dat ik het niet met je eens ben vind ik het sneu voor jou dat je Max bent kwijt geraakt op zo'n jonge leeftijd
En dat het ook nog je eerste kat is is ook zuur

Merk je aan Luna dar ze hem mist?

Je zou bijvoorbeeld ook een vd kittens kunnen houden als gezelschap voor Luna. Dan weet je zeker dat in ieder geval 1 vd kittens een betrouwbaar onderkomen heeft. Via marktplaats is zo onpersoonlijk. Hoe zou je je bijvoorbeeld voelen als je er ooit achter zou komen dat 1 vd kittens het niet getroffen had en mishandeld zou worden?
Ik wil je niet bang maken maar je bent wel verantwoordelijk voor de eventuele kittens

En een raskat zonder papieren? Dat lijkt mij puur broodfok :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Gelukkig heeft iedereen een andere mening, en dat mag ook.

De eerste weken merkte ik echt dat ze heel erg aanhankelijk was. Maar nu gaat ze weer meer haar eigen gang. Het is ook voor mijzelf een beetje. Ik vind zelf dat een kat binnen hoort hoofdzakelijk, maar nu Luna alleen is vind ik het zielig. Ja miss hou ik ook wel een van de kittens.

Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen. Eerst afwachten als het allemaal goed gaat en hoeveel ze er krijgt. Als ik er zelf 1 hou, en ik ken 2 mensen die wel een kitten willen heb ik voor 3 al een onderkomen.

Betreft Max was wel schrikken. als ik nu foto's terug kijk dan zie ik wel dat hij er slechter uit zag, maar je ziet hem elke dag dus valt het niet op. Wel vond ik het vreemd dat hij de hele dag sliep. En zijn vacht verkleuring was apart. Ik heb max nog een tijdje bij Luna gelegd zodat zij afscheid kon nemen. En heb hem toen in mijn tuin begraven.
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Afbeelding

Foto van Luna waa haar buikje al een beetje Ana het groeien is. En een foto van max
Paskal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jul 2021 20:37

Re: Vermoedelijk drachtig

Bericht door Paskal »

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie