Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
DenaEla

Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door DenaEla »

Na een paar andere topics hebben gelezen over dit onderwerp wil ik mijn verhaal hier even kwijt.

Ik heb onze kater van anderhalf jaar, hij is niet persé een allemansvriend, juist in tegendeel, maar hij houdt wel echt van eten.

Eerder kwam Sim regelmatig thuis om even te eten/spelen en eventueel slapen als hij dat wilde. Ik controleer de tuin ook regelmatig of hij er is zodat hij lekker maar binnen kan. Op een gegeven moment veranderde dat, de kater kwam onregelmatig thuis. Als hij toch thuis was, at hij een beetje van zijn voer of hij liet zelfs zijn voer staan. Dat vond ik gigantisch vreemd aangezien het een echte eter is, ik begon hem in de gaten te houden. Wat bleek? Mijn buurvrouw liet mijn kat telkens naar binnen samen met haar kat. Ik heb haar erop aangesproken. Van de buurvrouw begreep ik dat Sim van zelf naar binnen komt om haar katten op te zoeken. Ik vroeg haar mijn kat de tuin uit te zetten wanneer Sim in haar tuin zat.
Het heeft geholpen, dat kon ik merken aan zijn vast eet slaap en speel patroon. Ik pas mij aan zijn patroon aan zodat hij nooit buiten overnacht in de kou hoeft te wandelen.

Toen ik hem gisteren naar huis riep, kwam hij maar niet, ik ben zelfs rond 00:00 rondje gaan lopen door de buurt terwijl ik vandaag gewoon naar mijn werk moet, ik ben gaan slapen en het slaapkamer raam open gelaten voor de Sim zodat ik hem kan horen als hij miauwend in onze tuin staat. Pas om een 01:00 kwam hij aanlopen, ik keen uit het raam vanuit de tuin kant en tot mijn verbazing zag ik Sim miauwen in de tuin van mijn buren, ik was zo benieuwd wat Sim gaat doen, maar toen werd de deur van de buren open gemaakt en mijn kat bijna naar binnen gelaten wordt totdat ik op dat moment zijn naam riep. De buurvrouw deed weer zachtjes de deur dicht. Mijn grootste ergernis is “ haar kat die de hele nacht buiten slaapt en miauwend in mijn tuin komt om naar binnen te mogen. Nu moet je je voorstellen dat op dat moment mijn kater die in de tuin van de buren miauwt, terwijl de kater van de buren in mijn tuin voor de deur staat om bij ons naar binnen te mogen.

Probleem is dus, sinds dat de buurvrouw haar been brak, moet ze verplicht thuis zitten en laat uit haar verveling mijn kat naar binnen. Ik kan dit heel makkelijk controleren door de cannabis geur die ik ruik als Sim thuis komt. Zij zitten gewoon blowtje te roken waar mijn kat bij is en de deur dicht zit, hij kan dan nergens naar buiten en als ze hem zat zijn, gooien ze hem naar buiten.
Vind het hooguit asociaal en triest dat zij haar eigen katten s’nacht buiten laat omdat die het niet redden om naar binnen te komen voordat zij gaat slapen maar mijn kitten wilt zij wel binnen laten wanneer hij in haar tuin miauwt?! Ik weet niet meer hoe ik deze mevrouw en haar zoon aan moet spreken om mijn kat niet meer bij hun in huis te laten, hoe gezellig zo een kitten ook is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door Dinky »

Is het anders een optie om Sim in ieder geval de komende tijd binnen te houden? Op die manier voorkom je dat hij gaat buurten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door Anne »

Je kan ook bij de wijkagent informeren hoe dit juridisch in elkaar steekt
Ik zou ook de kat voorlopig binnen houden
Is het een mogelijkheid om je tuin af te zetten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door Pikachu »

Ik denk dat er niks anders op zit dan je kat bij je houden. Tuin afzetten en zorgen dat hij er niet uit kan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door Rik »

DenaEla schreef: 01 dec 2021 11:34 Nu moet je je voorstellen dat op dat moment mijn kater die in de tuin van de buren miauwt, terwijl de kater van de buren in mijn tuin voor de deur staat om bij ons naar binnen te mogen.
Misschien wisselen van kat dan. Haar kat bij jou en jouw kat bij haar ;) (grapje)

Ik ben het met de andere eens. Afzetten van de tuin lijkt mij ook het beste. Of vaker binnen houden van je eigen kat. Ik neem aan dat beide katten (van haar en jou) gecastreerd zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Buurvrouw betrapt, houdt mijn kat binnen

Bericht door nellebel »

snap dat je dit niet leuk vind, maar het is ook je eigen keuze om je kat buiten te laten. gelukkig weet je nu nog waar je kat is, voor hetzelfde geld wist je dat niet, maar dat zijn wel de risico's van je kat buiten laten. ik zou er ook voor kiezen om je tuin af te zetten of een ren te plaatsen zodat hij wel buiten kan maar onder controle, weet je altijd waar je kat is. vrees dat enkele weken binnen houden niet helpt. die weg naar de buren vind hij wel weer terug. als hij daar lekker eten krijgt en binnen mag is hij daar zo weer terug. je kunt ook zo denken.....hij heeft het daar ws fijn anders deed hij het niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie