Hond doet plotseling raar tegen kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cerna

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door Cerna »

Anne, gaan we nu een woordspelletje doen? De agressie naar de kat is toch opeens? En dat schrijf ik toch ook?
Anne schreef: 12 jul 2021 21:40Puksie alsjeblieft ik heb alleen maar het bestwil van je hond op het oog, net zoals jij het bestwil van je kat op het oog hebt
Oei, je maakt het met deze opmerking alleen maar erger want Inge - zo heet ze - heeft niet alleen het bestwil van de kat voor ogen, maar ook van haar hond.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door puksji »

Waar ik mij hier verschrikkelijk boos over maak zijn alle aannames van Anne die denkt dat ze zomaar even kan vertellen hoe de situatie met mijn hond is, zonder ook maar iets van mijn hond en voorgeschiedenis en huidige situatie te weten.
Een 'gedragsprobleem' wordt pas een gedragsprobleem genoemd als dit gedrag is wat voor de omgeving een probleem is. Want zoals wij Kim hier houden, als erf en waakhond, zoals talloze herders gehouden worden, geeft verder geen problemen met haar omgeving. En ik heb ook helemaal geen zin in een discussie over of mijn hond zielig is omdat ze te tuin niet uitkomt. Ik maak zelf uit hoe ik een hond houd en laat mij niet opleggen dat ik met haar MOET wandelen of MOET fietsen! Zoveel Duitse Herders, Rottweilers en andere honden van dat kaliber komen nooit het terrein af omdat ze simpel alleen het doel als waakhond hebben. Als je daar een probleem mee hebt moet je al die eigenaren die zo een hond houden daar maar eens op aan gaan spreken, dan wens ik je veel succes.
dan lees je dat er al eerder gedragsproblemen zijn (zoals uitvallen naar andere honden en moeilijk, onvoorspelbaar gedrag)
Dus is het niet ineens en plotseling
Maar een verergering omdat ze nu ook naar katten gaat uitvallen
En hierin heb jij gewoon even een diagnose gesteld (op afstand, zonder mijn hond ooit gezien te hebben) terwijl je niet eens de precieze aard van de problemen kent, die voor ons verder geen problemen zijn omdat wij zelf prima met haar gedrag overweg kunnen. Dit gedrag zou pas een probleem opleveren bij een andere eigenaar/omgeving. En daarom kunnen wij haar gewoon niet weg doen.
Kim weg doen kunnen we niet over ons hart verkrijgen want ze is heel erg moeilijk en onberekenbaar. Dat onberekenbare is voor ons zelf geen probleem maar bij een ander kan het heel erg fout gaan.
Ik heb ook nergens gezegd dat ze 'nu naar katten gaat uitvallen' zoals je gewoon even beweert.
Ik heb alleen gezegd dat ze haar lip optrekt, dus Peppie waarschuwt. Meer niet, want meer dan dat doet ze niet. Ze blijft verder roerloos liggen, maar kijkt wat Peppie doet en als ze in de buurt komt trekt ze haar lip op. Je trekt het gewoon totaal uit zijn verband, je schetst eigenlijk een situatie dat ze een uitval naar Peppie doet, wat ik nergens heb gezegd.

Het is wel zo dat slechts die lip optrekken mij grote reden tot zorgen geeft, omdat hier wel een uitval uit voort zou kunnen komen.
En de stress die dat mij geeft maakt dat Peppie dus niet door de kamer kan lopen omdat ik daar gespannen door word, wat Kim natuurlijk aanvoelt.
Daar heb ik echt geen Cesar of andere gedragsdeskundige voor nodig om die situatie op te lossen.
En dat wil ik ook niet, punt uit! Ik laat mij niet iets opdringen. Ik moet ook zeggen dat ik er spijt van heb dat ik mijn zorgen hier geuit heb, want ik heb mijn buik vol van mensen die roepen dat je een gedragsdeskundige moet inschakelen. Dat is tegenwoordig de mode, hond doet dit of dat, en we knallen er een paar 'deskundigen' op af, die grof geld verdienen en in 9 van de 10 keer blijft de hond het probleem houden.
Dit is mij door een echte deskundige verteld, een hond 'deprogrammeer' je namelijk niet even. Wat in die kop zit krijg je er nooit echt helemaal uit. Je kan er alleen maar proberen voor zorgen dat de hond niet getriggerd wordt om het negatieve gedrag te tonen. En dat is ook precies hoe wij met haar omgaan. Er is geen noodzaak om haar met andere honden te confronteren, dus doen we dat niet. Probleem opgelost! Overige 'problemen' daarin triggeren wij haar ook niet, en verder wordt er niemand met haar 'problemen' gefronteerd, dus ook opgelost!

Nu moet dit opgelost worden. En dit is dus wel een onhandig probleem, want we hebben binnen te weinig ruimte. En om te voorkomen dat ze getriggerd wordt door een Peppie die naar haar toe loopt, zit ze nu voorlopig binnen in een puppieren.
Ze hoeft niet te leven op 1,5 vierkante meter zoals iemand anders hier stelt, alleen als in de kamer is bij ons wordt ze nu in ruimte beperkt. Dit geeft minder stress dan aanlijnen of muilkorven, wat je als advies geeft. Bovendien kan je ook niet zomaar een hond een muilkorf omdoen zonder training.
Verder zijn wij veel buiten en Kim dus ook. Ze heeft buiten honderden vierkante meters ruimte, en het is een gelukkige blije hond. Daar kan iemand op afstand niet even over oordelen en zomaar zeggen dat ze 'zielig' is. Dit maakt mij woest. Ik vind honden die het moeten hebben van 4 keer per dag een wandeling veel zieliger. Kim kan hier gaan en staan waar ze wil en is niet afhankelijk van de tijd van het baasje wanneer ze haar plasje moet doen.

Hoe we het op gaan lossen weten we nog niet goed. Ik hoopte dat iemand ervaring had met hetzelfde probleem. Op een hondenforum ben ik het wel tegengekomen. Maar daar hield iemand ze ook noodgedwongen verder apart. Bij iemand anders die het wel met trainen heeft geprobeerd goed te krijgen eindigde het uiteindelijk toch met een dood gebeten poes toen ze ze even alleen liet.
Dus dit is iets wat ik sowieso nooit meer ga doen, al zijn er 10 Cesars bij geweest.

Maar zoals ik al zei, ik heb er spijt van dat ik hier een topic over begonnen ben. Met aannames en profielschetsen van Kim die niet kloppen, schiet ik niets op. Ook niet met het advies een 'deskundige' in te schakelen of een boek gaan lezen over iemands zienswijze. Ik zie daar gewoon niets in. Dat is toch mijn goed recht?
Als niemand hier zelf ervaring mee heeft, laat dan de adviezen maar zitten. Googelen kan ik zelf ook wel.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door Anne »

Cerna schreef: 12 jul 2021 23:15 Anne, gaan we nu een woordspelletje doen? De agressie naar de kat is toch opeens? En dat schrijf ik toch ook?

Oei, je maakt het met deze opmerking alleen maar erger want Inge - zo heet ze - heeft nļiet alleen het bestwil van de kat voor ogen, maar ook van haar hond.

Als Inge daadwerkelijk het bestwil van haar hond op het oog had zou ze beter haar best doen om te begrijpen waarom haar hond zo doet zoals de hond nu doet
En vervolgens alles doen om de hond ontspannen en gelukkig te krijgen
Dan zou ze het op prijs hebben gesteld dat mensen met haar meedenken

En nee Annet,de agressie is er niet opeens maar ik snap dat jij dat niet wilt begrijpen

Verder bemoei ik me hier niet meer mee

Mijn hart gaat uit naar deze hond en andere honden die ten onrechte het etiket vals opgeplakt krijgen terwijl ze zelf zo worden gecreëerd door mensen met een grote mond en een klein hart voor alles waar de hond voorstaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door puksji »

Pardon? Mijn hond vals? Waar heb ik dat gezegd?

Ik ben er klaar mee!
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Cerna

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door Cerna »

Inge, ik adviseer je om Anne's opmerkingen naast je neer te leggen want bah, wat een arrogantie!
En Anne - want ik weet dat je toch stiekem kijkt - ik adviseer jou om een cursus begrijpend lezen te gaan volgen. Daar zou je heel veel van opsteken.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door puksji »

Annet je verwoord precies wat ik net nog wil zeggen.

Maar Anne sorry, maar jij bent niet goed wijs denk ik. Je verzint gewoon een hoop onzin die niet op mij en mijn hond van toepassing is.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een vervelende, stekelige en bij vlagen ook onvolwassen discussie, het forum onwaardig! Dit soort 'schermutselingen' hebben ervoor gezorgd dat ik nog maar sporadisch op het forum ben, terwijl het jarenlang een vertrouwde haven was voor alles wat me bezighield. Ik hoop dat je meeleest Roland, want wellicht is het (weer) tijd om in te grijpen.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hond doet plotseling raar tegen kat

Bericht door Admin »

Zodra een topic afdwaalt van het onderwerp waar het mee begon en er 'op de man' gespeeld gaat worden, is er meestal geen weg meer terug. Beetje jammer.

slotje

EDIT:

De Kattensite bestaat sinds 2002 en zolang is het forum er ook al. Van tijd tot tijd ontploft de boel doordat men een forum nog altijd ziet als een anoniem gebeuren waar gevoelens en respect genegeerd lijken te kunnen worden.

Ik heb De Kattensite in het leven geroepen voor het algemene welzijn van katten en om een plek te bieden aan kattenbaasjes die hulp vragen. Het forum is in de basis een particulier forum. Ik ben geen bedrijf maar, net als jullie, een mens met liefde voor katten en ik besteed het meeste van mijn tijd voor de laatste - nu bijna - 20 jaar aan De Katttensite. Daarvoor vraag ik niets terug, behalve behulpzaamheid naar je medemens, respect en een collectieve liefde voor katten.

Dat gezegd hebbende, zal ik altijd kiezen voor het voortbestaan van het forum en het doel waarvoor het opgezet is. Het zal jammer zijn als ik (vaste) leden de deur moet wijzen, maar wanneer andere vaste leden en bezoekers gaan klagen en wegblijven van het forum, zie ik geen andere keus (degenen die zich hierdoor aangesproken voelen, zullen waarschijnlijk ook de personen zijn tegen wie ik het heb). We zijn hier voor onze katten en niet om psychologische spelletjes met elkaar te spelen, waarbij gevoelens gekrenkt worden en de sfeer op het forum in het negatieve getrokken wordt.

Het klinkt misschien lullig, maar alle leden zijn ‘te gast’ op dit forum. Gasten die zich niet gedragen, beteren hun gedrag of zullen moeten vertrekken. We zijn allemaal volwassen genoeg om te bedenken wat een geplaatst bericht kan uitlokken. Lees je bericht voordat je op “Verstuur” klikt en verander het waar nodig.

Laten we het gezellig houden in deze tijd, waarin het toch allemaal al vreemd is. Als we elkaar niet lijfelijk kunnen opzoeken en steun bieden, dan op z’n minst online.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten