Kat mee op rondreis

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Hai!

Voorlopig zit het er natuurlijk niet in, maar mochten de grenzen weer open gaan dan zouden wij onze kat mee willen nemen op vakantie met de tent. Hij is gewend aan meereizen in de auto en zijn aan het oefenen met een tuigje. Vooralsnog lijkt hij het allemaal geen probleem te vinden.

Zijn er hier leden die ook hun kat meenemen (op een kleine rondreis) met de tent? Zijn katten toegestaan op de camping? Ik zie wel vaak dat er staat; honden toegestaan, maar geld dat dan ook voor katten? Ik hoor graag jullie vakantie ervaringen met jullie kat :)

Groetjes!
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door nellebel »

ik weet dat een kennis vroeger haar kat meenam in de camper, die vond het heerlijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Cerna »

Ik ken ook mensen die hun twee katten meenemen naar de camping in Tsjechië.
Ik weet niet of ik dat wel zo'n goed idee vind want je moet de kat toch de hele vakantie aangelijnd houden. En wanneer je een dagje ergens heen wilt kun je hem niet meenemen en zit hij daar maar de hele dag in die vreemde omgeving in een (warme) tent.

Ik vond het juist altijd zo lekker om in de vakantie even helemaal niets te hoeven. Geen katten voeren, geen kattenbakken, gewoon opstaan en je ding doen. Maar na 10 dagen wilde ik wel weer naar huis omdat ik de katten miste. We hadden echter een betrouwbare oppas en daarom gingen we altijd met een gerust gevoel op vakantie.
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Hey Cerna,

Ik zoek juist ervaringen van forumleden die wel hun kat overal mee naar toe nemen 😊
Otis - † Mees - † Sasje
Cerna

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Cerna »

lindsjee schreef: 25 jan 2021 21:50Ik zoek juist ervaringen van forumleden die wel hun kat overal mee naar toe nemen 😊
Ja, dat las ik en daarom reageerde ik ook dat ik mensen heb gekend die hun katten altijd meenamen naar Tsjechië. Volgens hen ging dat prima, maar wat de katten er van vonden heb ik nooit ervaren.
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Cerna schreef: 25 jan 2021 23:59 Ja, dat las ik en daarom reageerde ik ook dat ik mensen heb gekend die hun katten altijd meenamen naar Tsjechië. Volgens hen ging dat prima, maar wat de katten er van vonden heb ik nooit ervaren.
Ik bedoel ervaringen van iemand zelf.. :) Uit je berichtje begrijp ik juist dat jij het nooit zou doen, en die ervaring zoek ik juist niet want dat is wel standaard natuurlijk
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Dinky »

Tja, omdat het uitzonderlijk is om de kat mee te nemen op reis is de kans ook klein dat je iemand treft die hier zelf ervaring mee heeft natuurlijk ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Dinky schreef: 26 jan 2021 11:05 Tja, omdat het uitzonderlijk is om de kat mee te nemen op reis is de kans ook klein dat je iemand treft die hier zelf ervaring mee heeft natuurlijk ;-)
Uitzonderlijk is het zeker, maar met zoveel leden had ik verwacht dat er toch enkele tussen zouden zitten met ervaring :) Onze dierenarts neemt haar kat mee op trekkingstochten en zegt dat dit aan te leren is. Omdat ik graag meerdere ervaringen zou willen horen had ik dit bericht geplaatst. Maar ja..
Otis - † Mees - † Sasje
Cerna

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Cerna »

Heel veel leden, maar heel weinig actieve. :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Rik »

En van de actieve leden zijn er geen die een kat ooit meegenomen hebben naar een camping met een tent (zover ik weet).

Wel hebben Adriana en Fred katten meegenomen naar de boot (maar dat is natuurlijk iets anders) en sommige nemen hun katten wel eens mee naar een vakantiehuisje (waar ze dan binnen blijven). Ervaringen daarover kun je hier wel op het forum vinden.

Ook zijn er leden die vaak katten op een camping gevonden hebben ;) (oeps)

Op internet kun je wel het een en ander vinden aan ervaringen.
Bijvoorbeeld https://www.suncamp.nl/blog/listing/in- ... et-je-kat/
en https://www.camping-frankrijk.nl/forum/ ... x?id=19000
(en zo kan ik er nog heel wat vinden) maar die zal je zelf ook wel gevonden hebben ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Dank voor je reactie Rik, die links heb ik inderdaad ook zelf gevonden. Dan wordt het een kwestie van zelf uitproberen. De autorit is in ieder geval geen probleem dus dan maar dichtbij beginnen en de tent bij de achterburen in de tuin opzetten 😂.
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Voor diegene die nog benieuwd zijn.... Als je een kitten vanaf het moment dat hij/zij/hun bij je komt wonen direct begint met trainen in de auto, aan een harnas, buiten aan de lijn, mee naar vakantiehuisjes etc. is het heel erg goed te doen! Onze kat gaat overal mee naar toe, en geniet van elke wandeling. Ook in de vakantiehuisjes is het te zien dat hij geniet. Na vijf minuten even rondsnuffelen in het vakantiehuisje ligt hij al op de bank of speelt hij met zijn speeltjes. Ook als wij bijvoorbeeld naar onze (schoon)ouders gaan waar een hondje loopt, of op de borrel met vrienden, gaat hij gewoon mee. Hij laat duidelijk merken dat hij zich enorm vermaakt, zelfs spelen met andere honden vind hij leuk.

We lopen twee keer per dag met hem buiten, in zijn harnas en aan de lijn, en dan is tegenwoordig onze vaste stop de oprit van buurtjes iets verderop, om daar even te spelen met de kat die daar vaak op de oprit ligt. Onze dierenarts vertelde ons dat zij haar kat zelfs meeneemt op kampeertripjes in de tent, samen met de hond! Dat willen wij ook nog gaan trainen door een paar nachtjes in de achtertuin te kamperen.

Mijn conclusie: Als je wilt, kan je zeker je kat trainen. Ze zijn minder territorium gericht als mensen denken. Voor mij heeft het mijn ogen geopend hoe ik aan kijk tegen katten. Wat een slimme en sociale beestjes! Ook had onze vorige kat al niet zoveel last van territorium 'verdedig gedrag' en ging al bij buren mee naar binnen als we daar op de borrel gingen en nam ook graag af en toe een vreemde kat bij ons mee naar binnen om zijn brokjes te delen (belachelijk, haha). Natuurlijk wordt het lastig als een kat pas op een oudere leeftijd bij je komt wonen, maar komen ze als kittens, dan liggen alle mogelijkheden open. Wij genieten heel erg van onze kat en zijn heel blij dat we hem getraind hebben zodat hij overal mee naar toe kan. Binnenkort gaan we weer naar een vakantiehuisje, en dan gaat hij ook weer mee! Als we zijn harnas pakken dan zit hij al klaar bij de deur om zijn harnas aangetrokken te krijgen! Echt heel leuk.

Helaas weet ik niet hoe ik hier vanaf mn pc foto's of video's kan plaatsen...
Otis - † Mees - † Sasje
Cerna

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door Cerna »

Fijn dat je een update plaatst en dat het gelukt is.
lindsjee schreef: 10 mei 2021 10:31 Helaas weet ik niet hoe ik hier vanaf mn pc foto's of video's kan plaatsen...
Ik leg het hier aan iemand uit, maar ergens op de site staat ook een uitleg
viewtopic.php?f=56&t=34739&start=285
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat mee op rondreis

Bericht door lindsjee »

Dankje Cerna! Ik zal eens kijken of ik wat leuke kiekjes kan uploaden 😊
Otis - † Mees - † Sasje
Plaats reactie