Chronische oorontsteking

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Maaik
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2021 11:46

Chronische oorontsteking

Bericht door Maaik »

Hallo!

Poes is 17 jaar en ze heeft al enige jaren last van een terugkerende oorontsteking. Poes is in behandeling bij de dierenarts en krijgt momenteel nog maar eens antibiotica en Surolan. Haar oor werd ook al eens helemaal gespoeld.
Nu, dit heeft haar nog nooit van haar oorontsteking af geholpen.
Ik las op het net iets van zilverwater.
Zou ik dit eventueel kunnen proberen of is dit schadelijk voor het oor?

Arts heeft een staaltje genomen en ze heeft last van bacteriën en schimmels in haar oor.

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Chronische oorontsteking

Bericht door marloes501 »

Hoi Maaike.
Wat naar voor jullie!
Is er al eens gekeken of ze geen poliep heeft in haar oor?
Dat is namelijk een heel veel voorkomende oorzaak van terugkerende oorontstekingen bij katten.
En vaak is dit niet goed te zien als de dierenarts in het oor kijkt van de poes omdat een poliep heel erg diep kan zitten.
Er is bijna altijd een klein roesje nodig, dan gaan ze met een een slangetje met een klein kameraatje diep in het oor kijken.
Het weg halen van zo,n poliep is een kleine operatie.
En als het wel een poliep is dan heeft zilverwater waarschijnlijk ook niet veel nut omdat door de poliep er een broedplaats ontstaat die bacteriën en schimmels heerlijk vinden.
Er komt dan weinig lucht op die plek in het oor.

Mijn poes Lily had ook een hele tijd last van een ontstoken oor, niks leek te helpen tot er inderdaad een kweekje is genomen en de bacterie niet gevoelig was voor de meeste antibiotica.
Toen dachten ze ook dat het eventueel een poliep zou kunnen zijn.
Maar gelukkig heeft de antibiotica gericht voor de bacterie en schimmels in haar oor wel goed geholpen.
Plaats reactie