Samenvoegen kat 13jaar en 2 honden van 10jaar

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
San_1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020 23:30

Samenvoegen kat 13jaar en 2 honden van 10jaar

Bericht door San_1984 »

Mijn vriend en ik staan voor een uitdaging. Hij heeft twee honden van 10jaar en ik een kat van 13jaar. Op dit moment rijden wij steeds van huis naar huis om de aandacht te verdelen maar wij zouden het heel fijn vinden als ik mucca de kat in het weekend mee kan nemen naar het huis van mijn vriend, inclusief honden.

Mucca de kat krijgt daar een eigen ruimte om terug te trekken mocht hij dat willen.

De honden hebben in het verleden al met katten samengeleefd en dit ging prima. Echter is mucca de kat geen honden gewend.

Hoe kunnen wij dit het beste doen? Het gaat in eerste instantie echt om de weekenden.

Mucca is erg aan mij gehecht ookal staat veel beschreven dat katten dat niet doen.
Alle drie de beestjes hebben medicatie nodig. Mucca alleen laten is dus ook absoluut geen optie. Ook hebben wij niemand die de beestjes kan verzorgen.

Hoe breng ik Mucca samen met de honden?

We horen het graag
kittentjes

Re: Samenvoegen kat 13jaar en 2 honden van 10jaar

Bericht door kittentjes »

Ik denk dat je het eerder andersom moet proberen..katten houden niet van veranderen van leefomgeving. Dan is het dubbel stress. Ik weet niet hoe groot en wild de honden zijn dat zal zeker ook uitmaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

San_1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2020 23:30

Re: Samenvoegen kat 13jaar en 2 honden van 10jaar

Bericht door San_1984 »

De honden kunnen helaas de trap in mijn appartement niet meer op. En het is te klein om hier met zijn alle te verblijven. Uiteindelijk gaan we in het huis wonen met zijn alle (als het goed gaat met de beestjes).

De honden hebben jaren met katten samengewoond in het verleden en zijn heel kalm.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Samenvoegen kat 13jaar en 2 honden van 10jaar

Bericht door Synemios »

Lizzy is erg aan mij gehecht en er zijn meerdere mensen die katten hebben die erg gehecht zijn aan mensen of maar 1 mens.
Dus dat kan,
Het punt is een beetje dat je dan elk weekend weer moet gaan switchen.
Ik ken je kat niet goed genoeg, maar over het algemeen denk ik niet dat dat voor een kat prettig is.
Dat roept dan elke week weer stress op.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie