Ander huisdier bij twee katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Pikachu »

keetje schreef: 16 okt 2020 22:21 Pikachu, jij begrijpt me haha. Ik vind inderdaad te veel dieren leuk. Maar ik dacht, ik gooi het toch even hier in de groep. Stel er zijn dieren wat absoluut niet matcht met katten kan ik die vast afstrepen van mijn lijstje. Maar na jullie reacties is mijn lijstje alleen maar groter geworden.... :lol:
Weet je, de meeste dieren gaan wel, afhankelijk van hoe je met ze omgaat. Als je kleine knaagdieren wil houden en je wil ze laten loslopen elke dag, dan kan je best zorgen dat je de mogelijkheid hebt om ze in een aparte kamer te laten loslopen waar de katten dan even niet komen. Maar muisjes of hamsters zouden ze dan ook echt proberen vangen als die perongeluk ontsnappen, dus dat zou ik zelf niet snel doen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Anne »

Rik schreef: 18 okt 2020 09:50 Ik heb hier nog niks van de kippetjes gehoord 🐣🐤🐓🐔
:lol:


Afbeelding
Afbeelding

de meeste kipliefhebbers hebben de kippen buiten en ts is waarschijnlijk op zoek naar een huisdier voor binnen?
Tenzij dat ze net zo gestoord is als ik :lol:
Kippen zijn hele leuke dieren, je kan alleen niet zomaar een volwassen buiten kip naar binnen halen, net zoals je van een echte buitenkat niet kunt verlangen een indoorkat te worden
mocht ts belangstelling hebben hoor ik het wel :smile:
Laatst gewijzigd door Anne op 18 okt 2020 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Anne »

Keetje, ik weet niet of je al iets in gedachten hebt?
Mijn advies is om je eerst goed in te lezen in de diersoort die je op het oog hebt voordat je er aan begint, en kijk bij opvangcentra's e.d. . Deze mensen werken met hart en ziel voor de dieren en kunnen je heel goed informeren. Konijnen en cavia,s bijv. zitten veel in de opvang omdat net zoals met honden en katten er te veel mee word verhandeld. Tevens zijn dit groepsdieren en horen met hun tweetjes te komen, tenzij je net als ik 1 groepsdier neemt ( in mijn geval een kip) en je je daar voor inzet door bijv. het dier niet te lang alleen te laten (wel het dier dan sinds jong af aan aan je laten wennen zodat hij/zij niet beter weet)
Wij hadden naast fretten ook cavias en ratten uit de opvang, hardstikke leuke beestjes :-P
mannetjes allemaal gecastreerd
succes met je zoektocht :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ja, de kip was ik bijna vergeten ;-)
Afbeelding

Je kan ook een pony nemen :lol: :lol:
Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Pikachu »

Anne schreef: 18 okt 2020 12:04 Keetje, ik weet niet of je al iets in gedachten hebt?
Mijn advies is om je eerst goed in te lezen in de diersoort die je op het oog hebt voordat je er aan begint, en kijk bij opvangcentra's e.d. . Deze mensen werken met hart en ziel voor de dieren en kunnen je heel goed informeren. Konijnen en cavia,s bijv. zitten veel in de opvang omdat net zoals met honden en katten er te veel mee word verhandeld. Tevens zijn dit groepsdieren en horen met hun tweetjes te komen, tenzij je net als ik 1 groepsdier neemt ( in mijn geval een kip) en je je daar voor inzet door bijv. het dier niet te lang alleen te laten (wel het dier dan sinds jong af aan aan je laten wennen zodat hij/zij niet beter weet)
Wij hadden naast fretten ook cavias en ratten uit de opvang, hardstikke leuke beestjes :-P
mannetjes allemaal gecastreerd
succes met je zoektocht :smile:
Even als reactie hierop, voor TS het verkeerd interpreteert: ratjes mogen echt nooit alleen gehouden worden. Van kippen enz ken ik niks dus dat weet ik verder niet, maar een rat kan je niet alleen houden, zelfs al ben je er de hele dag mee bezig. Ze hebben een soortgenootje nodig of ze kwijnen weg.
keetje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2019 09:43

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door keetje »

Wat enig alle foto's, bedankt! Geweldig die pony ook, en een huiskip , wat lief. Nou ik laat het bezinken en ga me inlezen. Eind van het jaar heb ik vakantie dan moet de knoop zijn doorgehakt.
Plaats reactie