Ander huisdier bij twee katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
keetje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2019 09:43

Ander huisdier bij twee katten

Bericht door keetje »

Ik heb twee katten en wil er graag een ander huisdier bij. Wat is een goede keuze? Ik wil geen hond maar wat dan wel? Een cavia of vogel wordt denk ik opgegeten of opgejaagd, vissen uit het water gehengeld? Reptielen daar heb ik niks mee. Zou een konijn goed gaan? Ik heb geen idee. Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Moor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2020 00:45

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Moor »

Ik denk niet dat een konijn goed gaat, wat je zou kunnen overwegen zijn hamsters, die zitten veilig in een kooitje.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Anne »

Wel zielig dan dat die hamsters dan nooit los kunnen :???:
Wij hadden vroeger fretten uit de opvang
Echt grappige beestjes en net zo speels als kittens
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb gerbils bij de katten in een gerbilarium van 150 X 50 X 90. Ruimte genoeg voor ze om rond te scheuren. En de katten hebben katten-tv.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Synemios »

Ik had ratten, die konden gewoon los lopen, samen met de katten ging dat prima.
Maar wel altijd erbij blijven.
Mijn nichtje en een vriendin hebben katten en konijnen, ook dat gaat goed.
Maar ik zou dat met mijn katten niet aan durven, het ligt dus ook aan de kat.
En nee die zitten niet de hele dag in een kooitje gelukkig,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door TessaB »

Wij hebben ook ratten gehad, samen met onze katten. Je moet het wat in de gaten houden, maar onze katten hebben er nooit iets naar gedaan.
Een vriendin van mij heeft katten en konijnen die gewoon non stop samen zitten. Ook dat gaat prima. Maar het is zoals ze hierboven zeggen: het hangt een beetje af van je kat...
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Zotvanpoezen »

Wij hebben wel konijnen gehad bij onze katten. Zowel binnen als buitenkonijnen. Dat ging ook prima. Ze gingen hun plasje doen op de kattenbak of sprongen in hun kooi om het te doen. Ik heb zelf een konijn gehad die in de zetel naast de kat ging slapen in mijn kindertijd. Cavia's en hamsters heb ik ook samen met de katten gehad. De cavia's liet ik 's avonds ook vrij rondlopen maar de hamster niet. Die hield ik gewoon in mijn handen omdat ik dat niet wou riskeren. Een aparte ruimte om de hamster te raten rennen had ik niet.
Ik liet wel nooit mijn konijnen loslopen als ik er niet bij was. Ik ben het eens vergeten in zijn kooi te zetten toen ik enkele uren wegging en het beestje had aan de kabels geknaagd :oops:
Maar vergeet niet dat een konijn ook veel liefde, verzorging, verrijking en aandacht nodig heeft. Net zoals andere gezelschapsdieren trouwens. Ik heb al vaak hamsters en konijnen gezien die de mensen beu werden en waar niet meer naar omgekeken werd. De kooien werden niet meer uitgekuist en de beestjes kwamen er ook niet meer uit!
Die zijn dus bij mij beland :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door nellebel »

Ik heb vissen. Aquarium met deksel. Vissen vinden het leuk en katten ook. Verder vroeger konijn gehad, ging prima met mijn kat, liepen samen los door het huis. Hamster ging niet goed, door de tralies heen heeft mijn eerste kat hem ooit te pakken gehad, lam pootje.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Pikachu »

Ik heb ook ratjes gehad, maar die konden toch niet samen los met mijn katten.

Ik zou ook niet zomaar een huisdier nemen om er eentje te nemen. Niet dat ik zeg dat je dat gaat doen, maar als je nog niet eens weet welk huisdier je leuk vindt, en vraagt naar welk huisdier je evt kan nemen, heb je dan wel echt zin in een extra diertje erbij?

Ik zeg het maar omdat ik heel vaak denk "ooh ik wil konijnen.. en eigenlijk ook gekko's. En chinchilla's!"
En dan ga ik vanalles opzoeken en kom ik tot de conclusie dat het met enkel de 2 katten nu eigenlijk wel perfect is. Nu kan dat voor jou zeker anders zijn he. Maar neem enkel een diertje erbij als je het echt heel heel graag wilt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Rik »

Of neem er nog een kitten bij :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Cerna »

Ik heb konijnen en cavia's gehad en dat ging prima met de katten.
De konijnen mochten ook gewoon een paar uur per dag loslopen en kregen wel eens een tik tegen hun kont van een van de katten, maar daar bleef het bij. Eén van de konijnen was zelfs zo brutaal, hij sprong zonder probleem bij een kat in de stoel (waarna de kat wegging) en ging daar lekker liggen.

Cavia's heb ik ook wel los laten lopen, maar dan liet ik de katten er niet bij. Dat vond ik toch te link
Ik heb ook wel eens een oppashamster gehad, maar dat zou ik je afraden. De hamster zat in een glazen bak en die bak had ik in een grote konijnenbinnenkooi gezet, maar ondanks dat deden de katten niets anders dan op de kooi springen en proberen om de hamster te vangen. Veel stress voor de hamster en veel onrust voor de katten.
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Demajai »

Wij hebben hier konijnen, luipaardgekko schildpad en vissen gaat allemaal prima.
Ze kijken er niet naar.
Love Taiger en Toby
keetje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2019 09:43

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door keetje »

Pikachu, jij begrijpt me haha. Ik vind inderdaad te veel dieren leuk. Maar ik dacht, ik gooi het toch even hier in de groep. Stel er zijn dieren wat absoluut niet matcht met katten kan ik die vast afstrepen van mijn lijstje. Maar na jullie reacties is mijn lijstje alleen maar groter geworden.... :lol:
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Zotvanpoezen »

Soms klikt het wel tussen kat en cavia... (Hier Bébé en Charelke)
Op voorhand kan je nooit weten met welk dier het zal klikken. Of het nu een soortgenoot is of niet.
Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ander huisdier bij twee katten

Bericht door Rik »

Ik heb hier nog niks van de kippetjes gehoord 🐣🐤🐓🐔
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie