Voor de Maine Coon kenners: Help welke kleur is dit?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noxxie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2020 14:20

Voor de Maine Coon kenners: Help welke kleur is dit?

Bericht door Noxxie »

Hi lieve katten vrienden,

Wij hebben een Maine coon kitten genaamd Noxx. Hij is nu 5 maanden oud en woont alweer eventjes bij ons.
Echt een schat van een beestje. Maar we zijn opzoek naar een vriend voor hem.

Nu kwamen we deze kitten tegen, ook een Maine Coon. Beide ouders getest en met stamboom, kitten zelf niet maar dat vinden wij niet zo erg.
Welke kleur is dit nou precies? Black Smoke? Ben zelf niet echt een kenner maar weet dat onze Noxx een Black Silver Tabby is.

De moeder en vader van deze kitten zijn beide ook Black Silver tabby.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze Noxx :grin:
Afbeelding
Noxx - 15 weken oud - Maine coon <3
Cerna

Re: Voor de Maine Coon kenners: Help welke kleur is dit?

Bericht door Cerna »

Geen Maine Coonkenner, maar wij hebben Brits Kortharen en in de Brittenwereld heet deze vachtkleur inderdaad smoke (chocolate-smoke?).

Maar wanneer de ouders beide een stamboom hebben en het kitten niet dan zou ik toch argwanend worden want 'Waarom niet?' De kosten kunnen het niet zijn want een stamboom aanvragen kost nauwelijks wat.
Dus.........wat is er mis met het kitten?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Voor de Maine Coon kenners: Help welke kleur is dit?

Bericht door Pikachu »

Zelfde vraag, waarom heeft het kitten geen stamboom? Ik zou in dat geval zeker die vraag stellen aan de fokkers, en de stamboom van de ouders wel opvragen. Klinkt voor mij alsof ze misschien toch liegen over de stamboom van de ouders, of dat de ouders misschien niet beiden maine coon zijn.

Wel een heel mooi kitten!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voor de Maine Coon kenners: Help welke kleur is dit?

Bericht door Rik »

Broodfokker? Meer dan 2 nestjes per jaar of meer dan 3 in 2 jaar? Geen recente testen gedaan bij ouders? Oeps nestje (met misschien wel een vreemde kater)? Kan van alles zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie