Kattenbalkon

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbalkon

Bericht door nellebel »

hij heeft het te druk met genieten buiten en vergeet te eten hihihi wat leuk. kan gijs nog wat van leren hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Kattenbalkon

Bericht door kittentjes »

Prachtig hoor, het lijkt meer een uitbouw van je huis. Hoe komt het dat er zoveel wind door komt?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Kattenbalkon

Bericht door Hawk »

Ja, ze hebben een klein kiertje opengelaten om water af te kunnen voeren. Er gaat natuurlijk ook (regen) water door de deuren heen.
Ik heb nu na een aantal dagen echter nog een vraag waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. Ik denk ook een kattenluik te laten maken in één van mijn slaapkamer deuren. Het is echter wel iets, want de eerste 20 cm zijn hout, daarboven glas. Nu heb ik reeds gelezen dat kattenluiken ook in het glas geplaatst kunnen worden. Alleen dan is het luik wel (minimaal schat ik) 30 cm hoger dan de vloer. Is dit verstandig? Of moet ik toch aan een nieuwe deur? Ik vermoed dat de katten er na enige oefening wel doorheen zullen springen maar ik vraag het toch even.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
kittentjes

Re: Kattenbalkon

Bericht door kittentjes »

Kan je in dit geval niet beter je slaapkamerdeur op een kier zetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Kattenbalkon

Bericht door Hawk »

Dat doe ik nu. Het is echter wel een ding om bij koud / winderig weer de deur open te laten staan.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbalkon

Bericht door nellebel »

en in het hout dan? je zou iets op maat kunnen laten maken wat binnen die 20 cm past.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbalkon

Bericht door Pikachu »

Wat een leuk balkon hebben ze gekregen :D kunnen ze lekker veilig de buitenlucht opsnuiven!
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Kattenbalkon

Bericht door Hawk »

Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels contact gehad met het bouwbedrijf en zij hebben wel enkele goeie ideeën.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Kattenbalkon

Bericht door Geert »

Hawk schreef: 23 nov 2020 18:20 .... Nu heb ik reeds gelezen dat kattenluiken ook in het glas geplaatst kunnen worden. ....
Ja dat kan maar dat is toch niet zo eenvoudig. Als het dubbelglas betreft zal je dit moeten laten doen door een glazenmaker, je moet immers de luchtdichtheid kunnen garanderen, en indien het enkel glas betreft vrees ik dat dit niet sterk genoeg zal zijn.

Dat het luikje dan op 20 cm hoogte zou komen te staan lijkt me geen probleem. Zolang de kat er zonder springen kan doorstappen moet het lukken (ze moet immers kracht op haar achterpoten kunnen zetten om het luik open te duwen).

Mooie constructie is het geworden zeg! :eclap:
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Kattenbalkon

Bericht door Hawk »

Geert schreef: 26 nov 2020 17:18 Ja dat kan maar dat is toch niet zo eenvoudig. Als het dubbelglas betreft zal je dit moeten laten doen door een glazenmaker, je moet immers de luchtdichtheid kunnen garanderen, en indien het enkel glas betreft vrees ik dat dit niet sterk genoeg zal zijn.

Dat het luikje dan op 20 cm hoogte zou komen te staan lijkt me geen probleem. Zolang de kat er zonder springen kan doorstappen moet het lukken (ze moet immers kracht op haar achterpoten kunnen zetten om het luik open te duwen).

Mooie constructie is het geworden zeg! :eclap:
Dankjewel voor je uitgebreide, vakkundige reactie Geert. Ik ben dan ook blij dat ook het bouwbedrijf tot diezelfde conclusie kwam. Ze denken erover om het glas / ruit te vervangen door een minder hoog exemplaar en op de plaats van het kattenluik een kozijn te plaatsen van kunststof of hout.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Plaats reactie