Kattenbakgeur

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Hoi allemaal, ik weet niet onder welk subforum het past, dus even hier.

Onze kattenbakken hebben vroeger nooit echt vies geroken.

Maar sinds kort eet Mae weer natvoer, en aangezien ze niet tegen kip kan (veel opnieuw getest of het lukt, maar ze krijgt er buikpijn van), en ze verder enkel vis wil eten, geven we haar nu altijd vis als natvoer. Dat lijkt ze goed te verteren, geen winden meer en geen buikpijn. Het is zeker niet mijn eerste keuze om elke dag vis te geven, maar jaw ae eet echt geen ander natvoer, heb al vanalles geprobeerd.

Nu stinkt de kattenbak daar echt heel erg door. Ze zijn net weer 2 dagen geleden volledig verschoond, en stinken nu al een uur in de wind. Poep is verder gewoon goed in orde en ze laat geen winden meer. Maar met dat grind hebben we verder altijd gewoon 2 weken kunnen doen zonder geurhinder.

Heeft iemand tips? Ik heb wel zo van die geurkorrels gezien in de dierenwinkel, helpt zoiets? Ik wil haar ook haar natvoer niet afpakken. Maar het stinkt hier gewoon zo erg in ons appartementje nu... heb al verschillende soorten grind geprobeerd en dit is gewoon toch de beste voor de rest. We gebruiken premiere van de maxi zoo.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Rik »

Welk merk en type natvoer geef je? Het zal toch niet gewoon echt vis zijn?

Ik geef vers vlees. Ze hebben hier altijd harde keutels die totaal niet ruiken. Type natvoer maakt dus erg veel uit. En als het ruikt is het toch echt zo dat het niet totaal goed verteerd wordt. Met name bijvoorbeeld de koolhydraten die ook in veel natvoer zitten. Dan kun je beter kijken maar een kwalitatief beter natvoer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Ik geef thrive natvoer nu, verschillende smaken met vis. Is normaal goede kwaliteit voer. We gaven eerst almo nature maar aangezien ze daar toch ook bij de vissmaak buikpijn van leek te hebben zijn we overgegaan op thrive (na een pauze van enkele weken wat betreft het natvoer, maagje wat tot rust laten komen). Ze eet enkel natvoer met dat soort textuur, geen pate o.i.d.. dat laat ze gewoon staan.

Op droogvoer alleen doet ze het prima, maar ja ik wou toch liever natvoer erbij geven.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Synemios »

Ik heb het bij Tommy ook gemerkt met thrives,
Nu geef ik sommigen hier schesir en dat komt op hetzelfde neer qua samenstelling volgens de ingrediënten lijst.
Tonijn en rijst of Tonijn en tapioca ( voor Luna)
Maar ik heb er geen last meer van, ik ruik het uiteraard wel als ze net op de bak geweest zijn maar als ik het weg haal is de geur ook weg.
Toch zegt voer alleen ook niet alles, ik heb hier eerder alle katten hetzelfde gegeven en de 1 stinkt met hetzelfde voer veel harder dan de ander.
Vooral met darmproblemen kunnen ze erg stinken.

Wat ook kan is dat het aan het grit ligt, ik heb hier ook wel eens grit van hetzelfde merk dat dan ineens stinkt.
Maar dan ruik ik vooral urine.
Maar dan zou je dat eerder ook al eens gemerkt moeten hebben.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Rik »

Inderdaad kwalitatief niets op aan te merken.
https://www.catmoneo.nl/thrive/

Misschien dat die zonnebloemolie (als die ook in de vis variant zit) voor stank kan zorgen?

Wel duur merk zie ik. Voor de helft van de prijs kun je ook puur vlees geven (of andere kwalitatief goede merken).

Maar ze is dus kieskeurig en dan is het lastig een alternatief merk te vinden (want je moet dan zoveel proberen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Ja ze is echt enorm kieskeurig. Kip lust ze dan wel maar heeft elke keer last ervan, kan geen toeval meer zijn.

Synemios, geef jij dan ook wel enkel vissmaak van shesir? Hier lijkt het wel echt aan vis te liggen.. of geef je ook andere soorten?

Vers vlees geven gaat hier helaas echt niet. We hebben een heel kleine koelkast en diepvries, dan zouden we echt meerdere keren per week naar de winkel moeten ervoor en dat krijg ik gewoon niet op de wereld.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Synemios »

Ja want Tommy wilde geen kip van schesir ( is denk ik te droog want hij lust wel kip) Luna en Lizzy kunnen niet tegen kip.
Maar ik geef nu de jongeren en Luna kvv en dan enkelvoudig in het geval van Luna naast haar brokjes.
En Tommy heeft nu nergens last van, ook niet met de schesir, maar daar zit inderdaad geen zonnebloemolie in....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Ok, dankjewel. Ik zal het onthouden, eens kijken om dat te proberen :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenbakgeur

Bericht door castratenkoor »

Je schrijft - ze zijn net weer twee dagen verschoond. Vis jij tussendoor alle drollen er wel uit? Of gooi je de bak om de zoveel dagen alleen leeg?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenbakgeur

Bericht door nellebel »

Ik schep de bak 2 x per dag uit. En heb ook van die poeder die ik daarna over de rest van het grit en beetje strooi. De bak stinkt alleen als Guusje net heeft gepoept en ik sta er met mijn neus boven. Er zitten ook filters bovenin de bak, vervang je die ook?

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Anne »

Als je de keutels gelijk verwijdert stinkt het daarna dan ook? Kan zijn dat de urine gaat ruiken naar vis?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Nee uiteraard scheppen we 2 keer per dag de bakken uit! :) alle plasklonters en poep eruit. Volledig verschonen bedoel ik echt mee vulling eruit en de bakken grondig uitwassen.

Wij hebben open bakken, nellebel. Maar daar hebben we nooit stank van gehad anders.

Als we de bakken uitscheppen is de stank wel wat minder, maar blijft toch wel even hangen nog.
Gebruikersavatar
AshwinR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jun 2020 20:10
Contacteer:

Re: Kattenbakgeur

Bericht door AshwinR »

ziwipeak Natvoer is bijna dubbel van de prijs van andere natvoer. Misschien kan je die proberen. Is schijnbaar hoogwaardig Natvoer. Ik heb nu applaws, maar wil nadat deze blikken op zijn Ziwi proberen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Pikachu »

Bedankt voor de tip. Het vervelende is dat ik nergens een foto zie van het voer. Ze eet enkel texturen zoals bij applaws en almo nature enz. Kieskeurig wichtje xD
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenbakgeur

Bericht door Synemios »

Ja dat is hier ook zo inderdaad.

https://www.catmoneo.nl/ziwi-peak-natvoer/

Ik vind hem ook behoorlijk duur.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie