DRINGEND ADVIES NODIG

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
may01
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2019 19:10

DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door may01 »

ik weet niet of dit goed staat, excuses daarvoor.

We hebben dus een asielkat sinds ongeveer een maand genaamd magnum, zo heette hij al in het asiel, en is helemaal zwart. hij kwam binnen met een wond en die is gister gehecht en schoongemaakt etc nadat hij thuis ineens groter was, erger ging stinken en er ook nog op het eind viezigheid uit kwam.

wond info: onder de oksel en we hebben hem elke dag 2x schoongemaakt. maar hij bleef vies dus hij is gehecht bij de dierenarts gisteren en is vandaag naar huis gegaan. hij is dus na een aantal weken open geschuurd ( vermoeden we ) want ineens zat de wond ook op de bovenkant van zijn pootje.

nu het probleem:
hij is sinds vandaag 12u thuis. hij zit in een hondenbench maar hij vind dat echt niet leuk! hij zit dus met zijn hele ingepakte poot er tegen te krabbelen en gaat helemaal over de toeren. ook is zijn verband aan de onderkant al iets afgezakt door dit alles. Wat is slim om te doen? want hij moet bench rust maar we kunnen hem niet om de 5 minuten eruit halen.
Bench staat in de woonkamer! maar hij krijgt nog medcicijnen waarvan hij aan de dunne KAN raken dus ik wil hem wel op mn kamer voor de rust maar als dat gaat stinken :icon_shifty:
Wat is slim om te doen?
de bench is overigens van de dierenartsen praktijk!!!

alvast bedankt,

groeten may en magnum
Gizmo ( 2011* ) en Magnum de asielkat :-D
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door Sansan »

Wat is precies het probleem?

In het algemeen wbt je verhaal:
Ik zou hem lekker in de bench houden, de oksel is zeer beweeglijk namelijk dus een vervelende plek, en in welke kamer is om het even. Als hij diarree krijgt stinkt dat overal even erg. Misschien helpt een afgezonderde donkere kamer voor hem.

Als het verband niet meer goed zit zou ik de dierenarts bellen om advies, misschien moet het even vervangen worden.

Heeft hij ook een kraag om?
Gebruikersavatar
may01
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2019 19:10

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door may01 »

ja kraag heeft hij om.

probleem: hij word op een gegeven moment best wild. hij gaat dan opspringen en met zijn voorpoten tegen het deurtje krabben enzo. en we zijn bang dat hij dus zijn verband er zo afsloopt.
Gizmo ( 2011* ) en Magnum de asielkat :-D
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien is hij rustiger als je hem toch los laat?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door DeTut »

Top dat je een asielkat hebt genomen! Als de d.a. de bench adviseerde, dan echt even consequent volhouden. Niet steeds eruit halen/laten want dan weet hij niet waar hij aan toe is. Zorg dat de plek van bench een handige is: op ooghoogte, rustig en toch erbij betrokken, afleiding in de bench, niet naast kachel of in de zon. Geef hem aandacht maar niet constant, vergelijk t een beetje met een baby die in de wieg gaat dreinen. Hou vol, t is voor zijn bestwil!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door Kytumymo »

Ik snap de zorgen wel, zou misschien ook bang zijn dat ze zich nog erger verwonden. Als deze kat veel/ altijd op straat heeft geleefd is dit natuurlijk het ergste wat hem kan overkomen, opgesloten worden. Ik denk dat mijn katten, die alleen in eigen tuin komen, het al niet zouden pikken. Wat is dan wijsheid? Een kat die over zijn toeren gaat en misschien nog wel meer wonden oploopt in de bench of de kat in een kleine ruimte (bijvoorbeeld kleine slaapkamer) plaatsen?
Ik zou morgen de dierenarts er maar even over bellen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
may01
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2019 19:10

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door may01 »

dank voor alle tips!
we laten hem er af en toe even uit als we medicijnen geven. we laten hem dan misschien 2 minuutjes even bijkomen en dan doen we hem er weer in. ook omdat we niet willen dat de wond weer opengaat.

De bench is niet heel groot jammer genoeg dus we zijn wat dingen aan het verzinnen; voer en water bieden we zoveel mogelijk aan omdat het anders niet past in de bench ivm hemzelf en zijn mand en zijn kattenbak.

Wat voor dingen kan je als afleiding in een bench doen? en hoe zetten we de bench op ooghoogte?

edit: ik zal proberen zometeen een foto te plaatsen. ( dat is wel een foto van toen we hem echt net hadden en aan het uitvogelen waren van hoe en wat met de bench!! )
Laatst gewijzigd door may01 op 24 nov 2019 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gizmo ( 2011* ) en Magnum de asielkat :-D
Gebruikersavatar
may01
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2019 19:10

Re: DRINGEND ADVIES NODIG

Bericht door may01 »

Ik weet niet precies hoe je een foto hier neer kan zetten... maar zijn kattenbak past er net in en zijn mandje.
Hieronder lukt niet helemaal maar het idee zeg maar.

|----------|
| kattenbak |
| |
| mand |
|----------|
Gizmo ( 2011* ) en Magnum de asielkat :-D
Plaats reactie