Nogmaals ik (smetvrees)

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Hoi hoi,

Nogeens een post van mij, en ja ik wil weer iets kwijt. Wel moet ik erbij zeggen, het gaat vooruit. Langzaam helaas, maar het gaat iets beter. Voor sommigen ben ik hier bekend of berucht :p

Mja nu was ik poepjes uit de bak aan het scheppen, en er bleef wat poep kleven aan het schepje. Toch ben ik met dat schepje door de bak heen en weer gegaan om meerdere poepjes te zoeken. Nu denk ik dat de hele bak vies is en ik hem meteen moet schoonmaken, maar dit is niet nodig toch? Bacterieën zitten sowieso in de bak. Mja dan ga ik van alles denken, dat het op de grond bij mij verspreid word etc.

Mja ik wil het niet te lang erover hebben. Hopende op een reactie. :)

Groetjes,
Tibor
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Anne »

Je hebt overal en nergens bacterien, daar ontkom je niet aan, en niet elke bacterie is slecht, er bestaan ook een hoop goede.
Die poepbactie loopt heus niet de kattenbak jou achterna ;-)
En zolang je weerstand goed is hoef je je geen zorgen te maken
Als het grit niet vervuild is hoef je het niet te verschonen. Was het droge poep?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 23 sep 2019 15:15 Je hebt overal en nergens bacterien, daar ontkom je niet aan, en niet elke bacterie is slecht, er bestaan ook een hoop goede.
Die poepbactie loopt heus niet de kattenbak jou achterna ;-)
En zolang je weerstand goed is hoef je je geen zorgen te maken
Als het grit niet vervuild is hoef je het niet te verschonen. Was het droge poep?
Ja het was gewoon gezonde poep, maar misschien iets te vlug eruit willen scheppen.

Maar ik denk nu als Bobbie (mijn kat) er weer op gaat en het aan zijn pootjes krijgt en dus dan verspreid. Mja das sowieso het geval ook al was mijn schepje niet een beetje vies geworden van poep tijdens het scheppen?

Grit is niet vervuild maar dat denk ik wel omdat ik daar met dat schepje doorheen ben gegaan waar wat poep aanzat, wat erop kwam tijdens het eruit scheppen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Anne »

Meestal als er poep aan het schepje blijft kleven, komt daar grit aan kleven. Dan heb je het dus niet verspreid ;-)
Even schepje schoonmaken. En anders het grit controleren en verontreinigende stukjes er uit scheppen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 23 sep 2019 15:27 Meestal als er poep aan het schepje blijft kleven, komt daar grit aan kleven. Dan heb je het dus niet verspreid ;-)
Even schepje schoonmaken. En anders het grit controleren en verontreinigende stukjes er uit scheppen
Ja schepje had ik al schoongemaakt met vochtig doekje inderdaad.

Zat geen grit aan het schepje, gewoon een klein laagje poep zeg maar.

Nja denk niet dat ik er iets nog aan zie zitten, maar de bacterieen zitten er wel op....

Maybe maak ik me weer te gek....

Ga proberen de kattenbak nu niet te uit te soppen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Anne »

Goed van jou!! je kent vast wel het gezegde: waar je niet dood van gaat word je sterker van.
Zo moet je maar denken ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 23 sep 2019 15:37 Goed van jou!! je kent vast wel het gezegde: waar je niet dood van gaat word je sterker van.
Zo moet je maar denken ;-)
Hehe zal het proberen, vind gewoon moeilijk, omdat ik overal over door denk. Terwijl ik zeker weet, vroeger, toen het beter met me ging dat het me ook al eens is gebeurd en er niet bij stil stond. Hoop dat ik snel weer beter word. Wat ik al aangaf, Het gaat gelukkig vooruit.

En dit is wel een goeie exposure oefening I guess. :)

Maar dat laagje peop wat op schepje zat en dat ik daarna door de bak ben gegaan is niet erg? :D
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 23 sep 2019 15:37 Goed van jou!! je kent vast wel het gezegde: waar je niet dood van gaat word je sterker van.
Zo moet je maar denken ;-)
Sorry dat ik je nogmaals qoute...

Maar laatste vraagje hierover, das dat laagje poep en dat ik door de bak ben gegaan is helemaal niet erg?

Trouwens bedankt voor je reacties!!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Anne »

Ik denk niet dat dat kwaad kan Tibor, tenzij het grit vervuilt is en ze het onder hun pootjes krijgen, dan krijg je een vieze vloer thuis
Geeft niks hoor, lijkt me vervelend voor jou altijd maar die zorgen en onzekerheid. Hopelijk krijg je het gauw onder controle en kun je wat meer ontspannen door het leven :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 23 sep 2019 16:30 Ik denk niet dat dat kwaad kan Tibor, tenzij het grit vervuilt is en ze het onder hun pootjes krijgen, dan krijg je een vieze vloer thuis
Geeft niks hoor, lijkt me vervelend voor jou altijd maar die zorgen en onzekerheid. Hopelijk krijg je het gauw onder controle en kun je wat meer ontspannen door het leven :smile:
Ik had net gekeken en zo zie natuurlijk geen poep aan het grit. Mja wel bacterieën natuurlijk (omdat ik het het aangeraakt met het "vieze" schepje), maar die komen er ja ook in als de poep er een tijdje in ligt als ik weg ben ofzo. Zal wel goed zijn dan toch?

Tis sowieso goeie oefening voor me om het nu niet allemaal te verschonen. Dus moet het proberen. Volgende week pas weer grote schoonmaak van de bakken.

Ja ik hoop ook meet ontspanning te vinden in het leven. Dankje. :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Dinky »

Fijn dat je vooruitgang merkt :-)

Qua kattenbak en schepje kan het zeker geen kwaad ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor dat kan echt geen kwaad. Ik denk dat iedereen dat wel kent, per ongeluk met de schep door een drol prikken. Ik in ieder geval wel hoor. Overkomt me dagelijks. En ik heb 8 katten rondlopen. Gaat prima met me ondanks al die "vieze" kattenpootjes en met mijn man ook.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 23 sep 2019 22:09 Fijn dat je vooruitgang merkt :-)

Qua kattenbak en schepje kan het zeker geen kwaad ;-)
Gelukkig :)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

castratenkoor schreef: 24 sep 2019 11:07 Nee hoor dat kan echt geen kwaad. Ik denk dat iedereen dat wel kent, per ongeluk met de schep door een drol prikken. Ik in ieder geval wel hoor. Overkomt me dagelijks. En ik heb 8 katten rondlopen. Gaat prima met me ondanks al die "vieze" kattenpootjes en met mijn man ook.

Hhehe ja dat moet ik mijn hoofd proberen te houden. Dat ik er niet dood aan ga. En mijn lieve Bobbie ook niet :)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nogmaals ik (smetvrees)

Bericht door Anne »

Hoe bevalt Bobbie jouw balkon? Heeft hij er veel plezier van?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie