Terra nog steeds niet beter

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Het duurt me allemaal weer veel te lang dus ik ga om 3 uur naar de DA.

In het kort.
Maandag 18 aug kreeg ze haar enting. Natuurlijk sloom.. Niet veel zorgen

Dinsdag nog steeds sloom en warm. Slaapt steeda Beetje bang dat dit niet ok is. At nog wel en dronk goed.

Woensdag nog steeds sloom maar eet en drinkt wel slaapt ook de hele dag. Nog een beetje bang dat er iets is.

Donderdag de DA gebeld en kon vrijdagochtend komen. Drinkt en eet nog steeds. Niet veel maar wel uit zichzelf. En slaapt nog steeds veel.

Vrijdag naar de DA. Ze is gebleven en kreeg remmers (metacam) die kreeg ik mee naar huis. Eet een beetje. Drinkt veel. Slaapt hele dag. Speelt een beetje. Zie verbetering.

Zaterdag DA belt om update. Dacht zelf het gaat de goeie kant uit. Ze speelde weer en waste zichzelf weer. Dacht dat ze wel at. Maar was echt maar een paar brokjes en vlees was op.

Zondag naar welkoop gegaan om voedsel te halen. Alleen vlees en vitakraft en katten melk. Dacht dat ze RC kitten at maar likte alleen de saus er af kwam ik achter. Likte aan mouse van gourmet. Ik was zo blij. Denk dat ze de saus wilde likken maar tis mouse dus ze at daardoor. Katten melk ging er in en vitakraft ook dus in ieder geval iets. In de avond nog steeds bezorgt dus heb ik RC in de blender gegooid en dit geforceerd naar binnen gewerkt.

Ik kon niet slapen dus was laat nog wakker en laat wakker zijn lijdt tot Google. Google zei FIP dus nu ben ik TERRIFIED. ze heeft een hard bol buikje...... Dus ik dacht gelijk nu ist fip.

Maandag/vandaag DA gebeld en in kan dus om 3u komen. Gelukkig. Vind niet ok. Als ik op haar buikje druk vind ze dat niet prettig...


Ze poept en plast door dit alles wel gewoon. Geen diaree.


Moest het even van me afschrijven en hou het topic hier bij voor updates.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Laatst gewijzigd door Emmajoja op 26 aug 2019 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door nellebel »

Heel veel succes straks, hopelijk niets ernstigs.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Rik »

Ze had nu inderdaad toch wel opgeknapt moeten zijn.
Veel succes bij de DA.
(die zullen daar nu toch ook wel wat serieuzer naar kijken)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Ja ik neem aan van wel. Hoop sws dat ik een andere da krijg en niet weer die jongen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Mleen »

Sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee en is ze echt “gewoon” ziekjes. De duimpjes draaien!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Zotvanpoezen »

Dit duurt echt wel te lang. Ik hoop dat het niks ernstig is! Ze is toch wat jong om al ziek te zijn :-( .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Bedankt voor de steun!

Ben net weer terug.

De DA was deze keer gelukkig een andere waar ik me veel beter bij voelde. Ze heeft even aan haar harde buikje gevoeld en kneep er in. Toen hupsaa dikke straal plas zo over de arm van de DA. Haha

Maar ze zei dat katten die ziek zijn wel vaker wachten met naar de bak gaan en dan als ze echt niet meer kunnen ophouden gaan.

Ook zei ze dat ze veel katten heeft gehad die uit het niks koorts hebben en niemand weet waardoor en dan is het later ook weer weg met vraagtekens.

Ze denkt ook dat het waarschijnlijk de enting is geweest en daarvoor misschien al een virusje aan het afvechten was.

Goed teken dus.

Verhoging is nu weer 40.1 graden. Ze gaat die urine gelijk ook even onderzoeken op verzoek van mij want ik dacht het licht er nu toch...


Ze dacht dat een bloedonderzoek niet veel uit zou maken en de harde bobbel is weg in de buik. Ook is alles daar beneden soepel. Zoals het hoort.

Gelukkig maar!

Ik heb een thermometer bij hen gekocht.

Het maakt de DA nu niet uit wat ze eet zolang ze maar eet. Op het moment zijn het die skeare gourmet mouse dingen.

Ik moet de temp in de gaten houden en zodra hij niet daalt wel weer bellen.

Ook is Terra gewoon 300 Gram zwaarder!!!!! Woah!

Nog even geduld

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door nellebel »

Pffff opluchting. Terra toch, piesje ophouden omdat je je niet lekker voelt. Wat een opluchting zal dit ook voor het zijn.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Rik »

Hihi, harde buik gewoon een flink opgehouden plasbuik... wat een opluchting :)

Hij wist zeker niet te vertellen of er uit dezelfde batch entingen meerdere echt ziek geworden zijn? Dat is ook de reden dat die kleine entstof-flesjes batchnummers hebben en ze dat bij moeten houden (en een stikker van in het paspoort gaat). Zodat dat achterhaald kan worden.

Dat ze daarvoor al een virusje aan het afvechten was, tsja, dat weet je natuurlijk nooit zeker. Maar een enting is gewoon het afgezwakte virus inspuiten. Ik vraag me dan wel eens af of er een batch tussen kan zitten die niet goed genoeg afgezwakt is.

Het is ook mogelijk om te laten enten met dood virus. Maar ik weet zo niet of dat even effectief is. Er zou toch verschil moeten zijn anders zouden ze altijd het dode spul kunnen gebruiken.

Het kan bijvoorbeeld met bepaalde batches goed misgaan:
http://www.sphynxrexbreeders.nl/forum/v ... php?t=2257
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Ja gekke Terra spuit zo de dieren parktijk onder hahaha

Maar ja zou indd rare batch kunnen zijn geweest


Heb net de assistent aan de lijn gehad. Er is in het urine onderzoek niks raars gevonden gelukkig

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Ik heb nu gourmet gehaald.
Ze heeft wat likjes gourmet op en wat hapjes kitten almo nature op
Vanochtend nog een dwangvoeder gehad.


Ik heb ook dit gehaald (zie foto) heb haar net een zakje viyo gegeven. Er staan goeie dingen over. Ik dacht wat extra weerstand kan geen kwaad. Ook weer wat calorieën naar binnen.

Die andere is een pasta van gimcat. Ben benieuwd. Als het maar een beetje effect heeft ben ik al blij genoeg.

Afbeelding

Sent from my SM-G960F using Tapatalk




Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Kikimax »

Ik snap je helemaal. Een jaar geleden was mijn Max van 1 jaar zo ziek. Zelfs de arts had het op een gegeven moment over fip. Hebben toen een echo laten doen, en die arts gaf ons hoop. We moesten knokken, hij had geen tekenen van fip. Na een week dwangvoeren moesten we daarmee stoppen en warempel, hij ging weer eten, koorts zakte en hij was weer de oude. Toch gewoon iets van een virus, maar mennn wat maak je je zorgen dan. Ik hoop ook dat het eten spontaan weer gaat beginnen bij terra. Maar gelukkig is de bolle buik verklaard
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Dat is wel goed om te horen en geeft mij weer hoop. Met de thermometer kan ik haar gelukkig zelf in de gaten houden nu!
Hoop dat ze er weer snel boven op komt.

Ze is in ieder geval niet afgevallen maar 300 gram aangekomen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Synemios »

Bij Tommy zijn we toen ook 3 weken aan het tobben geweest.
Ook na een enting, we bleven naar de da gaan.
Die is toen zelfs nog op FIV/ FELV getest, FIP werd ook nog genoemd, hartfalen.
dat was het gelukkig allemaal niet.
Kwam echt door de enting, ik had er ook echt slapeloze nachten van.
Was wel typisch dat het een ander merk enting was dan wat ze eerder altijd hadden.
Dat kon ik terug zien in de boekjes van Luna en Lizzy.

Hopelijk knapt ze snel op en beter slecht eten dan niet eten, de warmte helpt dan ook niet echt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Terra nog steeds niet beter

Bericht door Emmajoja »

Ah dat is lang! Weken!! Ben blij dat hij er boven op is gekomen.
T geeft wel hoop dat mensen dit kennen tho..

Ik heb haar vandaag tot nu toe wat van die tube gegeven
Dwangvoeder, almo nature kitten is over de helft en een halfje gourmet.
Zonet een portie almo gegeven en die heeft ze echt gegeten ipv alleen likjes. Dus dat vind ik een goed teken

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie