Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Emmajoja »

Ben blij dat je, ondanks je problemen, toch goed je best doet voor de kat! Super goed van je.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

kittentjes

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door kittentjes »

Heel knap ook dat je er zo open voor uit komt. Heb je ook therapie naast de medicatie? Probeer ook te bedenken wat is nu de reden dat je het vies vind? Wat is het ergste dat kan gebeuren? Katten zijn van zichzelf hele schone beestjes! Het is heel knap dat je dit gevecht aangaat, je stelt jezelf nu continu bloot aan je grootste angst. Uiteindelijk zal dit moeten ombuigen en ervoor zorgen dat het beter gaat. Door te zien dat je niet ziek wordt of iemand ziek maakt heb je steeds weer positieve bevestiging/bekrachtiging.
Het is nu echt even een tijd moeilijker voor je door de medicatie, misschien helpt het je veel op te schrijven en feiten en op papier je gedachten te ordenen.
Je kan het!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Mleen schreef: 17 aug 2019 12:43 Ik vind het heel goed van je dat je je probleem probeert aan te pakken! En ik denk juist dat Bobbie je hierbij gaat helpen! Je kan het je niet veroorloven om niet voor hem te zorgen, je moet eigenlijk wel. Hopelijk zorgt dat, in combinatie met de medicatie en misschien therapie(?) ervoor dat je straks goed met je smetvrees om kunt gaan!

Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn, dus complimenten voor jou dat je het aanpakt!
Thanks!
Ja ik krijg er ook therapie bij.

Tis even iets waar ik doorheen moet knokken en ja het is zwaar.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 17 aug 2019 14:40 En als je het omdraait? Hoe zou Bobby het vinden als jij net na toiletbezoek hem loopt te aaien? ;-) :lol:
Dat doe ik niet. Ik was me handen. :)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Emmajoja schreef: 17 aug 2019 20:08 Ben blij dat je, ondanks je problemen, toch goed je best doet voor de kat! Super goed van je. AfbeeldingAfbeelding

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Thanks I try!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

kittentjes schreef: 17 aug 2019 21:54 Heel knap ook dat je er zo open voor uit komt. Heb je ook therapie naast de medicatie? Probeer ook te bedenken wat is nu de reden dat je het vies vind? Wat is het ergste dat kan gebeuren? Katten zijn van zichzelf hele schone beestjes! Het is heel knap dat je dit gevecht aangaat, je stelt jezelf nu continu bloot aan je grootste angst. Uiteindelijk zal dit moeten ombuigen en ervoor zorgen dat het beter gaat. Door te zien dat je niet ziek wordt of iemand ziek maakt heb je steeds weer positieve bevestiging/bekrachtiging.
Het is nu echt even een tijd moeilijker voor je door de medicatie, misschien helpt het je veel op te schrijven en feiten en op papier je gedachten te ordenen.
Je kan het!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Das een lief bericht!

En yes heb ook therapie ernaast. Best al veel gehad. En ben blij dat ik weer met medicatie begonnen ben. Alleen heeft het nu even nodig!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door pinguin »

Tibor slaat je medicatie nog niet aan? Ik zou dit melden bij je behandelaars dat je een terugval heb en extra hulp nodig heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Anne »

Tibor1984 schreef: 18 aug 2019 00:22 Dat doe ik niet. Ik was me handen. :)
Was een grapje ;-) Lijkt me logisch vooral met smetvrees was je je handen natuurlijk bij het minste geringste
Je hebt ook desinfecterende handgel, dat gebruikte ik vroeger toen ik exzeem aan mijn handen had en daarom niet teveel mijn handen mocht wassen.
Maar uiteraard na toiletbezoek, kattenbakken leegscheppen, na buiten te zijn geweest was ik mijn handen ook en ik heb geen smetvrees
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 18 aug 2019 11:59 Was een grapje ;-) Lijkt me logisch vooral met smetvrees was je je handen natuurlijk bij het minste geringste
Je hebt ook desinfecterende handgel, dat gebruikte ik vroeger toen ik exzeem aan mijn handen had en daarom niet teveel mijn handen mocht wassen.
Maar uiteraard na toiletbezoek, kattenbakken leegscheppen, na buiten te zijn geweest was ik mijn handen ook en ik heb geen smetvrees
Nee precies, heb inderdaad zo een handgel in me rugzak en die neem ik meestal mee als ik de deur uitga.

Maar goed het is uitzitten, echt moeilijk maar geen andere optie op moment.
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Reb »

Ik snap je punt met o.a. de bank.

Praktisch.. zou het jou helpen als de poes over een schone, misschien iets natte handdoek moet lopen als hij in/uit de bak wil? Misschien een deurmat dat zijn pootjes enigszins schoongeborsteld worden?

Dapper trouwens.... een kat en smetvrees... knap!
Plaats reactie