Kat mee verhuizen of niet

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Penelope
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2019 17:04

Kat mee verhuizen of niet

Bericht door Penelope »

Ik ben een 22 jarige student die iets meer als een jaar een trotse eigenaar is van een Brits Korthaar.
Wanneer ik naar school ga of naar stage moet is mijn kat altijd in het bijzijn van mijn moeder en onze hond. Ze is dus zo goed als nooit alleen. Nu moet ik nog 1 jaar studeren voor alleer ik mijn studies afgerond heb en hebben mijn ouders mij de kans gegeven om een jaar lang op kot te gaan. Samen met een vriendin zullen wij half september intrekken in een appartement, natuurlijk wil ik mijn kat niet achter laten en is het plan om haar mee te nemen. Lang heb ik hier geen problemen in gezien en was ik zeer enthousiast, aangezien ik mijn kat als mijn eigen kind bezie. De laatste dagen ben ik hierover beginnen twijfelen. Ik vraag me af of het wel zo’n slim idee is om haar mee te nemen. Zowel ik als mijne goede vriendin zullen overdag van 8u ‘s morgens tot 17u weg zijn van het appartement door lessen of stage. Hierdoor zal mijn kat telkens een 8/9u alleen zitten.. Vanaf 1 van ons 2 terug op het appartement is die dag heeft ze opnieuw gezelschap. Daarom stel ik mij de vraag of mijn kat haar wel zou kunnen aanpassen aan deze nieuwe situatie van opeens meer alleen te zijn en niet ongelukkig zou worden of haar gaat vervelen... Het liefste van al neem ik haar mee, maar ik wil ook denken aan dat gene wat het beste is voor haar.
Hopelijk krijg ik een paar goede tips/meningen van andere mensen hier op dit forum en geen negatieve reacties.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kat mee verhuizen of niet

Bericht door Mleen »

Denk in het belang van de kat, maar dat doe je waarschijnlijk wel.