Binnen blijven of naar buiten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Sandramaryse
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 22:13

Binnen blijven of naar buiten

Bericht door Sandramaryse »

Wij hebben Fietje nu bijna 2 jaar. Zij komt uit het asiel. We hebben een ruim huis, een ruime serre en een oprit naar de garage die is afgezet met een schutting naar de buren en een hek.
Fietje mag naar buiten en daar loslopen.
Tot voor kort was dit voldoende voor haar maar het is nu net Houdini.....ze klimt en springt en verdwijnt over het hek en gaat het dorp in.
Tegen onze zin want ik wil weten waar ze is en dat ze niet wordt platgereden want we wonen aan een straat waar soms hard gereden wordt.
De een zegt nu ‘laat haar, je houdt haar toch niet tegen’ en de ander vindt het zielig als ze niet over het hek mag ect ect
Ik heb nu telkens woorden met mijn echtgenoot want hij wil écht niet dat ik Fietje maar haar gang laat gaan.
Ik weet bunker meer wat ik moet doen.
Loslaten en ruzie of toch zorgen dat zij binnen het hek blijft...of terug naar het asiel in de hoop dat ze dan een baasje krijgt waar ze lekker los mag.
Wat is verstandig?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Binnen blijven of naar buiten

Bericht door Rik »

Mijn tuin is wel afgesloten maar (nog) niet catproof. Ze zijn nu bijna 3,5 jaar en in het begin mochten ze echt alleen naar buiten als ik ook buiten was (om ze e.v. van de schutting te plukken). Ze proberen hier eigenlijk helemaal niet om de tuin uit te komen. Zelfs als ze dat konden, zitten ze nog niet direct op straat. Maar toch wordt het bij mij compleet dichtgetimmerd als ze het wel zouden proberen. Ik moet er ook niet aan denken dat ze ergens buiten rondstruinen en platgereden worden (of iemand ze iets aandoet). Brrr 😖

Dus ik zou de tuin echt helemaal afsluiten en catproof maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Binnen blijven of naar buiten

Bericht door Anne »

Ik zou de tuin afzetten zodat ze wel naar buiten kan en jullie de geruststelling hebben dat haar niks overkomt
Hier al een paar katten kwijt aan het verkeer, toen heb ik onze tuin ook afgezet en wilde ik dat ik het eerder had gedaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie