Druk maken om wespen voor kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

Hey mensjes...

Ja daar ben ik weer. Net was er een wesp in mijn woning. Ik heb hem naar buiten gekregen gelukkig.

Maar ik maak me nu erg druk wat als er ene binnenvliegt terwijl ik weg ben en Bobbie speelt met de wesp en het gaat mis.

Heb op het moment geen horren aan de ramen / deuren. Moet ik dan maar alles dichthouden? En sowieso binnenkort krijg ik een hok (met gaas)om het balkon heen zodat Bobbie altijd naar buiten kan. En daar kan Bobbie ook gestoken worden natuurlijk. En buitenkatten kunnen natuurlijk ook gestoken worden. Maar ik voel me nu verplicht om overal een hor voor te kopen, voor elk raam of alles dicht moet houden.

Of het is de kans zo klein dat ik gewoon alles lekker kan laten luchten als ik weg ben? Ik doe sowieso geen kiepramen open waar Bobbie bij kan, want ik weet dat dat levensgevaarlijk is.

Terwijl het al 4 jaar goed gaat, maak ik me er nu druk om...

Ik hoor graag snel iets!

Groetjes,
Tibor
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door pinguin »

Hoi Tibor

Wat veracht je voor antwoord nu? Wat heb je nu nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 30 jul 2019 19:26 Hoi Tibor

Wat veracht je voor antwoord nu? Wat heb je nu nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Stukje geruststelling zeg maar
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door pinguin »

Tibor1984 schreef: Stukje geruststelling zeg maar
Doe ga ik je niet geven want dat helpt toch niet Afbeelding. Leg dit gedrag neer bij je behandelaars en vraag hun om hulp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door nellebel »

eens met pinguin, bespreek eens met je behandelaar wat die ervan vind dat je hier op het forum zoveel geruststelling vraagt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 31 jul 2019 06:35 Doe ga ik je niet geven want dat helpt toch niet Afbeelding. Leg dit gedrag neer bij je behandelaars en vraag hun om hulp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja heb ik al gedaan, niet specifiek dit. Ik krijg dus meds, hopelijk helpt het snel!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 31 jul 2019 07:56 eens met pinguin, bespreek eens met je behandelaar wat die ervan vind dat je hier op het forum zoveel geruststelling vraagt
Ja denk dat zij dit afraad om eerlijk te zijn. Maar tis vaak zo moeilijk alleen. :(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door castratenkoor »

Ik heb vanaf 1980 katten en in die tijd is het één keer gebeurd dat ik met een kat naar de dierenarts moest vanwege een wespensteek in haar neus. Was buiten in de kattenren gebeurd. Theoretisch kan het mis gaan maar die kans is niet zo heel groot. Voor binnen zou je kunnen sparen voor overal horren voor de ramen. Is voor jezelf ook wel zo prettig met muggen en zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door nellebel »

er zal hier niemand beweren dat het makkelijk is. maar als jij medicatie slikt en behandeling krijgt en ondertussen gaan wij je hier gerust stellen op allerlei manieren, weet jij diep in je hart ook dat het andere niet gaat werken. hoe moeilijk ook. het blijft toch een moeilijk gevecht dat je voor jezelf moet doorstaan. je helpt jezelf niet door netjes je behandeling te doen bij de psycholoog, je pillen te slikken en ondertussen op andere plekken juist datgene te doen wat je behandeling juist in de weg staat. ben eerlijk naar jezelf hoe moeilijk ook. bespreek het met je psycholoog, en mogelijk heeft ze tips voor jou, of wat je tegen ons kunt zeggen hoe wij je kunnen helpen 9bijv dat wij je niet moeten gerust stellen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

castratenkoor schreef: 31 jul 2019 09:51 Ik heb vanaf 1980 katten en in die tijd is het één keer gebeurd dat ik met een kat naar de dierenarts moest vanwege een wespensteek in haar neus. Was buiten in de kattenren gebeurd. Theoretisch kan het mis gaan maar die kans is niet zo heel groot. Voor binnen zou je kunnen sparen voor overal horren voor de ramen. Is voor jezelf ook wel zo prettig met muggen en zo.
Ja door dit voel ik me nogal verplicht om ze aan te schaffen en dat geeft me ook al flinke stress...mja zodra het hok op het balkon is gemaakt wil ik hem daar ook op laten als ik weg ben en daar kunnen ook wespen bij he.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 31 jul 2019 12:00 er zal hier niemand beweren dat het makkelijk is. maar als jij medicatie slikt en behandeling krijgt en ondertussen gaan wij je hier gerust stellen op allerlei manieren, weet jij diep in je hart ook dat het andere niet gaat werken. hoe moeilijk ook. het blijft toch een moeilijk gevecht dat je voor jezelf moet doorstaan. je helpt jezelf niet door netjes je behandeling te doen bij de psycholoog, je pillen te slikken en ondertussen op andere plekken juist datgene te doen wat je behandeling juist in de weg staat. ben eerlijk naar jezelf hoe moeilijk ook. bespreek het met je psycholoog, en mogelijk heeft ze tips voor jou, of wat je tegen ons kunt zeggen hoe wij je kunnen helpen 9bijv dat wij je niet moeten gerust stellen)
Ja je hebt zeker een goed punt. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en kan ik het ook alleen zeg maar, zonder geruststelling te zoeken bij anderen wat ik dus nu doe.

En ik doe het al 4 jaar zo...en tis niet mis gegaan hier! Zonder horren zelfs.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door pinguin »

nellebel schreef:er zal hier niemand beweren dat het makkelijk is. maar als jij medicatie slikt en behandeling krijgt en ondertussen gaan wij je hier gerust stellen op allerlei manieren, weet jij diep in je hart ook dat het andere niet gaat werken. hoe moeilijk ook. het blijft toch een moeilijk gevecht dat je voor jezelf moet doorstaan. je helpt jezelf niet door netjes je behandeling te doen bij de psycholoog, je pillen te slikken en ondertussen op andere plekken juist datgene te doen wat je behandeling juist in de weg staat. ben eerlijk naar jezelf hoe moeilijk ook. bespreek het met je psycholoog, en mogelijk heeft ze tips voor jou, of wat je tegen ons kunt zeggen hoe wij je kunnen helpen 9bijv dat wij je niet moeten gerust stellen)
Helemaal mee eens!!
Mooi verwoord

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door pinguin »

Tibor1984 schreef: Ja door dit voel ik me nogal verplicht om ze aan te schaffen en dat geeft me ook al flinke stress...mja zodra het hok op het balkon is gemaakt wil ik hem daar ook op laten als ik weg ben en daar kunnen ook wespen bij he.
Dit is mijn ogen de geruststelling die je zoekt en toch zie je nog beren op de weg.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Druk maken om wespen voor kat

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 31 jul 2019 15:49 Dit is mijn ogen de geruststelling die je zoekt en toch zie je nog beren op de weg.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Jammer genoeg wel. :( morgen begin ik met halve dosis medicatie dus!
Plaats reactie