Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Hey mensen,

Ben ik weer, het gaat moeizaam, maar sommige dingen gaan langzaaaaam vooruit. Helaas zeer traag.

Maar ik vroeg me af hoe jullie dan doen. Bobbie mag altijd bij mij slapen. Altijd al gedaan, 4 jaar lang. Maar nu maak ik me opeens druk om de afdrukken die hij op het bed achterlaat nadat hij op zijn bak is gegaan. Mja...ik ga hem echt niet de slaapkamer ontkennen. Maar hoe denken jullie erover? Hebben jullie iets om me beetje gerust te stellen?

Ik wil ook weer niet te veel berichten gaan posten, moet het beetje onder controle houden. Dit is eigenlijk al 1 te veel.

Groetjes,
Tibor
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Dinky »

Waarom zou het ineens anders gaan dan de voorgaande jaren? Ook die jaren ging hij gewoon op de bak dus feitelijk is er niets veranderd ;-)

Hier ook gewoon poes die op bed komt net als bij velen, niets om je druk om te maken dus ;-)

Wel fijn om te lezen dat er vooruitgang is, iedere vooruitgang is immers goed!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 20 jul 2019 10:28 Waarom zou het ineens anders gaan dan de voorgaande jaren? Ook die jaren ging hij gewoon op de bak dus feitelijk is er niets veranderd ;-)

Hier ook gewoon poes die op bed komt net als bij velen, niets om je druk om te maken dus ;-)

Wel fijn om te lezen dat er vooruitgang is, iedere vooruitgang is immers goed!
Das waar. Helaas wel maar trage vooruitgang. Heb jij dan soms ook van die vlekjes op het bed als die net op de bak is geweest. Nja ik ga er zeker niet dood aan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door nellebel »

Wij liggen snachts ook in het katten grit hi hi hi die van ons kruipen ook nog onder de dekens, lig je ook net op zo'n grit korrel

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 20 jul 2019 12:04 Wij liggen snachts ook in het katten grit hi hi hi die van ons kruipen ook nog onder de dekens, lig je ook net op zo'n grit korrel

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Haha ik zal me wel te druk maken!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

nellebel schreef: 20 jul 2019 12:04 Wij liggen snachts ook in het katten grit hi hi hi die van ons kruipen ook nog onder de dekens, lig je ook net op zo'n grit korrel

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Haha ik zal me wel te druk maken!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij ons staat er zelf een kattenbak op de slaapkamer en slapen de 3 katten ook in bed :smile: .
Dus soms ook grit op het bed (en elke dag kattenhaar op bed) En ook soms vuile voetstapjes overal, want Filou graaft al het grit van de bak opzij om op een kale bak te plassen en dan zijn zijn voetjes nat en vuil!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Zotvanpoezen schreef: 20 jul 2019 12:46 Bij ons staat er zelf een kattenbak op de slaapkamer en slapen de 3 katten ook in bed :smile: .
Dus soms ook grit op het bed (en elke dag kattenhaar op bed) En ook soms vuile voetstapjes overal, want Filou graaft al het grit van de bak opzij om op een kale bak te plassen en dan zijn zijn voetjes nat en vuil!
Ja wilde dat ik die rust ook had, dat het me niet uitmaakt. Zal wel weer komen!
kittentjes

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door kittentjes »

Zoals je vast weet is het dealen met smetvrees gebaseerd op exposure. Je gevoel wegnemen kan niemand. Maar zet je gevoelens op papier, Wat is het ergste dat kan gebeuren als je kat vies op je bed ligt en is dat ook gebeurt de afgelopen 4 jaar? Zoals je zelf je antwoord al geeft, je gaat er niet dood aan. Prent dit in je gedachten. Het zijn 4 x 365 dagen dat er niets gebeurt is, je bent er niet ziek van geworden, dus is je angst reëel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

kittentjes schreef: 20 jul 2019 13:24 Zoals je vast weet is het dealen met smetvrees gebaseerd op exposure. Je gevoel wegnemen kan niemand. Maar zet je gevoelens op papier, Wat is het ergste dat kan gebeuren als je kat vies op je bed ligt en is dat ook gebeurt de afgelopen 4 jaar? Zoals je zelf je antwoord al geeft, je gaat er niet dood aan. Prent dit in je gedachten. Het zijn 4 x 365 dagen dat er niets gebeurt is, je bent er niet ziek van geworden, dus is je angst reëel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Nee je hebt zeker wel een punt, maar het vertrouwen ontbreekt gewoon "nog" bij mij. Hoop dat ik snel weer krijg en gewoon met veel minder onrust door het leven kan.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door pinguin »

Hoe kan het dan dat je de afgelopen 4 jaar wel dat vertrouwen heb gehad en nu ineens niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Moni3 »

Hier ligt Kees ook vaak op bed. Nu is het wel zo, dat ik een badlaken heb neergelegd aan de kant waar zij altijd ligt. En als ik ga slapen, gaat zij uit zichzelf haar mandje in. Zij mag op bed blijven liggen hoor, maar dat doet zij sinds een tijdje niet meer. Ook in haar mandje ligt een doek. En zo ook op de bank.
Al die ( hand-)doeken liggen er niet omdat ik smetvrees heb, maar omdat ik te lui ben elke dag mijn bed te ontharen en ontgritten..... Bed verschoon ik gewoon wekelijks en die doeken om de 3 dagen ofzo....
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 23 jul 2019 06:33 Hoe kan het dan dat je de afgelopen 4 jaar wel dat vertrouwen heb gehad en nu ineens niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Flinke terugval helaas, krijg binnenkort wel weer medicatie.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje (i.v.m. kat op bed laten slapen en smetvrees)

Bericht door Tibor1984 »

Moni3 schreef: 23 jul 2019 08:24 Hier ligt Kees ook vaak op bed. Nu is het wel zo, dat ik een badlaken heb neergelegd aan de kant waar zij altijd ligt. En als ik ga slapen, gaat zij uit zichzelf haar mandje in. Zij mag op bed blijven liggen hoor, maar dat doet zij sinds een tijdje niet meer. Ook in haar mandje ligt een doek. En zo ook op de bank.
Al die ( hand-)doeken liggen er niet omdat ik smetvrees heb, maar omdat ik te lui ben elke dag mijn bed te ontharen en ontgritten..... Bed verschoon ik gewoon wekelijks en die doeken om de 3 dagen ofzo....
Ik wil het proberen om te zo te doen als ik altijd deed. Hopelijk lukt het.
Plaats reactie