Hoe groot is jullie kattengezin?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik begrijp je heel goed.
Hier hebben zelf mijn man en kinderen ook soms geen begrip voor mijn liefde voor mijn beestjes en de tijd en energie die ik er in steek. Maar als ik hen confronteer met hun eigen hobby's draaien ze snel bij en krijg ik op mijn verjaardag en andere feesten steeds een cadeaubon voor de dierenarts of iets anders voor de katten of ivm katten :grin:
Ik ben al tevreden dat ze mijn beestjes tolereren. En pet af voor mijn man die kan omgaan met het feit dat ik ook een periodieke sproeier in huis heb :eclap: .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Anne »

Zotvanpoezen schreef: 29 jun 2019 18:34 @ Anne: dit was helemaal niet negatief bedoeld, hoor. Daarom had ik die smilies bijgezet. ( :lol: ;-) )
Ik weet dat er nog "baasjes" zijn met veel katten en ik heb daar ook nooit negatief over geoordeeld. ( heb al meerdere malen tegen hen gezegd: "wat een vrolijke bende" als ik de foto's zag.)
Ik probeerde het mij gewoon voor te stellen in mijn eigen huis :grin: . Als die alle 10 in mijn bed zouden liggen, hadden mijn man en ik waarschijnlijk op de vloer moeten slapen :lol: .
Sorry ts als dit voor jou ook negatief over kwam! (ook sorry aan anderen die dit verkeerd opgevat hadden)
@ Emilie: bedankt om het voor me op te nemen!

PS: ik heb ook al vaak moeten horen hoe ik met mijn deeltijdse baan 3 katten, 2 paarden en een pony kan onderhouden, hoor. (gewoon door niets voor mezelf te kopen en nooit op reis te gaan ;-) .)
carine ik wil jouw mijn verontschuldiging aanbieden. Lang nadat ik dit bericht plaatste kwam ik tot inzicht dat ik me teveel heb laten meeslepen door persoonlijke omstandigheden die helemaal niks met jouw te maken hebben.
Ik heb mijn frustraties op jouw bericht gebotvierd en dat verdien je niet, het spijt me oprecht
Ik ben in therapie om om te gaan met een contactbreuk met familieleden die altijd negatief waren over onze dierenbende in huis ( 8 katten, 2 honden en een huiskip) Ik heb het een half jaar alleen geprobeerd maar dat lukte niet.
Dit is natuurlijk behoorlijk oftopic, hopelijk begrijp je mijn (overgevoelige) reactie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door kittentjes »

Prachtig als je het zo gezellig hebt met je huisdieren. Ik krijg al commentaar nu we er een 3de bij hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Zotvanpoezen »

@ Anne: Ik vind het helemaal niet erg hoor! Vergeet het maar zo snel mogelijk.
Ik ben eigenlijk voor de helft Franstalig en daardoor ben ik maar half zo goed dan jullie met het vinden van de juiste woorden soms. Daarom dacht ik dat ik mij inderdaad slecht had uitgedrukt ;-) .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Anne »

Nee dat ligt niet aan jouw kennis van de nederlandse taal. Jij spreekt (schrijft) toch goed nederlands lijkt me!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Synemios »

Ik heb er inmiddels 5 in totaal.
Luna en Lizzy heb ik via dit forum een gouden mandje kunnen geven.
Nero kwam te overlijden en Oscar werd daar echt letterlijk ziek van.
En ik moest toen snel knopen doorhakken maar er was geen klik met de kittens die ik elders gezien had.
En toen wees iemand mij op Luna en Lizzy van sunnetje.
We waren meteen verliefd, de klik was er ook meteen, ik geloof nig steeds dat het zo heeft moeten zijn.
Sunnetje volgt ze ook nog steeds en dat vind ik best bijzonder.
Toen Oscar overleed wilde mijn man heel graag 2 katertjes, maar 1 van de 2 was een meisje ( ik had het hem gezegd) maar hij wilde haar perse want volgens hem was het toch echt een kater 😂.
Dat werden Timmy en Indy.
En toen kwam er een oproep van een collega die dringend een huisje zocht voor een kater, maar Timmy en Indy waren hier al.
Dus ik zei tegen mijn man, qua leeftijd zou het goed kunnen en waar er 4 eten kunnen er ook 5 eten en zo had hij toch nog 2 katertjes en die hebben we Tommy genoemd.
En onderling gaat het super goed.

Luna en Lizzy zijn 7
Tommy, Timmy en Indy zijn 3.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
jannahtje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019 09:30

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door jannahtje »

Ik heb heel veel geluk dat mijn man mijn passie deelt en ook mij steunt in mijn ziekteproces. Als ik dit alleen moest doen, had ik nooit al mijn lieffies kunnen hebben. En onder de katten is er soms wel eens een botsing maar dat komt altijd in een groep wel eens voor, ook bij mensen. Van kleins af aan voeden we ze hierin wel op en we kunnen met onze ervaring wel inschatten of we even in moeten grijpen of dat het een kleine correctie onderling is dat na 2 tellen duidelijk en weer over is. Ik vind het wel heel mooi om te zien dat een groep ook echt wel pluspunten heeft. Ze spelen ook met elkaar en poetsen elkaar of liggen soms heerlijk tegen elkaar te slapen. 😊
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe groot is jullie kattengezin?

Bericht door Anne »

    Ja dat laatste herken ik wel, ze hebben weleens mot maar hebben het ook zo weer goedgemaakt. Daar kunnen wij mensen nog iets van leren ;-) En als er dan eens mensen zijn die beweren dat een kat een dier is die alleen gehouden dient te worden zet ik daar mijn vraagtekens bij.
    Kun je ook nog vertellen hoe je aan je katten komt?
    grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
    en kipjes Kukel Kayla en Lucy


    rust zacht alle engeltjes
    Plaats reactie