Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Embillie »

Dankjewel Dinie, ik hoop dat ze er gelukkig mee is. Zo te merken wel.

Ik was van plan om van Billie’s oude pluche deken wat fijne kussentjes te maken, die ligt nu maar als een ietwat zware herinnering in de kast.
Ik vind het moeilijk om er aan te beginnen, aangezien dat het dekentje is waar ik hem op heb meegegeven naar zijn crematie.

Ergens vind ik het ook een mooi eerbetoon, als metafoor voor de kringloop van het leven :smile:
En anders is er altijd nog de action!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Zotvanpoezen »

Je kunt natuurlijk nog even wachten om dat dekentje te gebruiken en ondertussen iets anders geven. Ik heb dat ook gedaan met de spullen van mijn overleden dieren. Heel lang gewacht tot ik het een plaats kon geven. Bij sommigen heeft het zelf meer dan een jaar geduurd voor ik er klaar voor was. Ik heb zelf nog mijn truien met haartjes op van B.B, Kiki, Pitoe en Rambo waarmee ik ze op de laatste dag in mijn armen had nog steeds ongewassen in mijn kast liggen. Maar dat durf ik aan niemand zeggen, hoor! Klinkt een beetje overdreven, maar heel soms ga ik er nog eens naar kijken.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Embillie »

Ik vind dat helemaal niet overdreven hoor, ik vind het heel lieflijk juist.
Het helpt toch om je weer wat dichter bij je verloren lieverds te voelen, en dat is fijn.
Ik denk dat ik je advies op ga volgen, het voelt inderdaad nog wat vroeg.
Dankjewel!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Zotvanpoezen »

Je kunt ook hooi gebruiken (te koop voor dwergkonijntjes) en in een houten kistje leggen.. Het ruikt lekker naar eens iets anders en mijn katjes zijn er dol op. Regelmatig slaapt er eentje in het kippenhok of in de stal.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
CasperKat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2019 15:16

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door CasperKat »

Embillie schreef: 29 mar 2019 14:47 Ik zal een mooi kussentje kopen.
Vandaag net de plankjes opgehangen, kan ze lekker bij de buren spieken :)

Afbeelding
Wat een mooie kattenren @Embillie waar heb jij die laten maken?
Zou je op mijn bericht kunnen reageren met de website van dit bedrijf dan kan ik wat onderzoek doen!
Kattenliefhebber!
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Embillie »

CasperKat schreef: 26 apr 2019 15:20 Wat een mooie kattenren @Embillie waar heb jij die laten maken?
Zou je op mijn bericht kunnen reageren met de website van dit bedrijf dan kan ik wat onderzoek doen!
Deze heb ik via marktplaats 2ehands gekocht, maar het bedrijf is kattenren.com
Het kost wel wat, maar is erg degelijk en mooi afgewerkt!
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Dushizenn »

Wat een leuk topic! Dit ga ik zeker volgen en eens helemaal bekijken. Wij zijn namelijk ook voornemens om een Ren te maken.

Ik wil kijken om een hangmand te maken met macramé, vachtje erin en klaar. Lekker oubollig maar ziet er leuk uit.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Embillie »

Schattig juist, dat oubollige, doet denken aan het kittentje met het bolletje wol van die oude prenten :lol:

Misschien heb ik nog een paar tips om toe te voegen, naast de leuke tips die er al zijn.
Mijn inrichting heeft mij ongeveer €60,- gekost. En het meeste was voor hout en verf, voor de planken en het huisje.
Ik heb niet veel er in staan, maar elk object geeft de kans om door te klimmen naar een hoger gelegen object, en dient tevens als relax plekje. Scheelt ons ruimte en geeft haar juist meer ruimte!

De stoel is heel fijn voor ons zelf zodat wij samen met Maggy kunnen genieten van de buitenlucht, maar ook een fijne plek waar ze lekker kan turen naar de vogeltjes.
Ik heb expres de afgelopen maanden veel vogelvoer neergezet in een beschut plekje van de tuin, en heb nu 8 vaste bewonertjes (musjes) waar ze uren naar kan kijken.
Ik denk dat een paar vogelhuisjes ophangen voor nog meer plezier gaat zorgen.
Om rustig en beschut naar vogeltjes te kijken heb ik wat potten neergezet. Deze zijn gevuld met kattengras en kattenkruid (nepeta faasseni, gewoon bij de welkoop gekocht en heeft nog mooie bloemen ook).

Verder kreeg ik de leuke tip van een vriendin om een grasmatje van 50x40 cm neer te leggen. Daar liggen haar katten graag in te slapen en te rollen. Het schijnt lang goed te houden te zijn buiten de grond, als je de wortels regelmatig bevochtigt.
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Leuke ideeën gezocht voor kattenren

Bericht door Dushizenn »

Zo, eindelijk even hele topic bekeken. Wat een mooie inrichting! Maggy boft er maar mee!

Ik heb in ieder geval ook veel ideeën gezien en vooral praktische tips.

En inderdaad hahaha kitten met bolletje wol super oubollig.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Plaats reactie