Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Foeksia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2019 05:10

Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door Foeksia »

dit is mijn eerste post, hopelijk zit ik in het goede gedeelte van dit forum. Graag zou ik wat advies willen over het ja of nee in huis nemen van mijn eigen kat.

bijna drie maanden geleden is mijn allerliefste kat ingeslapen. met hem ben ik tegelijkertijd in mijn eerste eigen huisje komen wonen. hij had eindelijk een fijn plekje en ik ook. helaas hebben we maar een jaar samen mogen zijn. het was een fijne jaar maar ook zeer intens. zoveel liefde van een kat. wij waren beste maatjes. toen ik uit huis ging, heb ik mijn andere katten daar gelaten. met als reden, dat zij daar al hun leven lang wonen, en de kat waarmee ik samen ging wonen, niet met andere poezels kon. na zij dood heb ik een hele zware periode gehad, en heb ik nog steeds. ondertussen mis ik wel een katje in huis. niet ter vervanging van mij kat, maar wel omdat ik het mis en graag een beestje een fijn plekje wil geven.
zo gezegd, ik ging bij mij ouders langs en heb door laten schemeren dat ik ondertussen wel graag mij katten bij mij wil hebben. dit werd verre van in dank afgenomen. ondanks dat ze van mij zijn, moest ik vooral maar rekening houden met dat ze ook een beetje van hem zijn. aandacht krijgen ze amper. het is meer het bed, bad, brood idee.
nu weer ik dat mijn ouders gaan verhuizen, alleen wegens de omstandigheiden, wordt daar niet over gepraat. graag wil ik een kat bij mij, maar wil niet dat het resulteert in dat over laten we zeggen, het over een half jaar zo is , dat mijn katten niet meekomen en ik geen drie katten in mijn huisje kan hebben. een kat moeten missen door te moeten laten gaan is net zo erg voor mij als het niet mogen hebben van mijn eigen katten. graag wil ik ze hier omdat ik ondertussen weet dat ze hier beter af zijn. alleen hoe pak ik dit aan? ik heb geen idee meer. behalve dat ik als ik daar op visite ben, zoveel moeite en verdriet heb om mijn katten daar achter te laten. ik wil ze niet hier uit egoïsme maar wel omdat ik zielsveel van ze houd en deze twee elf jarige lieverds nog een mooie tijd wil geven. het is een lang verhaal, maar hoop dat het mij helpt om het te delen te te kunnen bepalen wat ik hier mee aanmoet. bedankt.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door Zotvanpoezen »

Kun je niet proberen tactvol je ouders proberen te overhalen om toch de katten af te staan? Geef hen zoveel mogelijk voordelen als ze bij jou mogen komen en zoveel mogelijk nadelen als ze bij hen moeten blijven. Zo zou ik het toch doen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door pinguin »

Waarom zijn het jou katten als je ouders er al zo lang voor zorgen?
En ik lees vooral ikke ikke ikke en niks over het belang van de katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
kittentjes

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door kittentjes »

Ik zou zeggen dan koop je twee kittens of oudere katten uit het asiel waar je weer helemaal verliefd op wordt en je veel kan bieden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Foeksia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2019 05:10

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door Foeksia »

pinguin schreef: 05 feb 2019 08:14 Waarom zijn het jou katten als je ouders er al zo lang voor zorgen?
En ik lees vooral ikke ikke ikke en niks over het belang van de katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Voor deze katten heb ik hun leven lang zelf gezorgd, totdat ik anderhalf jaar geleden op mijzelf ging wonen. De reden dat ik hen toen niet heb meegenomen is omdat tegelijk met mijn verhuizing, de kat van een kennis van mij uit hoge nood onderdak voor zijn kat zocht. Deze heb ik toen in huis genomen. Deze kat kon absoluut niet met andere katten, en ik wilde het geen van alle beestjes dat dan ook aandoen.

Er vanuitgaande dat er goed voor ze gezorgd zou worden en dat zij al hun leven lang daar woonde, vond ik inderdaad tot voor kort oke. juist voor hen. want ja, waarom ze verhuizen naar een andere plek als het niet nodig zou zijn. Dit gaat nu niet meer op.
Laatst gewijzigd door Foeksia op 06 feb 2019 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door Rik »

Je hebt dus gekozen voor een andere kat boven die van jezelf.

Je ouders beschouwen de katten nu dus ook (een beetje) van hun.

Verder gaan ze verhuizen maar de communicatie tussen jou en je ouders loopt schijnbaar niet zo best. (Er wordt niet over de verhuizing gepraat)

Dan wordt het voor ons natuurlijk moeilijk om advies te geven (welke normaal gesproken "een goed gesprek met je ouders zou zijn").
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Foeksia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2019 05:10

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door Foeksia »

Dat begrijp ik. Ga ga een post schrijven met een wat betere uitleg om dit alles :)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Graag wil ik mijn eigen kat in huis

Bericht door pinguin »

Ik lees hem ook zoals Rik

Dat je een kat in nood wil helpen is lief maar in Nederland zijn er gelukkig ook dierenasiel die katten zullen aan nemen. Dus in mijn ogen heb je gekozen voor die kat en snap ik je ouders wel.
Het zijn jou katten niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie