Welkom kleine Maggy

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Ondertussen is Maggy gisteren gesteriliseerd. Alles is goed verlopen!
We willen nu nog even een paar weekjes wachten voor haar hormonen om te settelen, en gaan dan actief op zoek naar een kitten.
Of nouja, eigelijk doe ik dat nu al :)

Ik kreeg voorheen de tip van Mirtos; daar zou ik me graag wat ik verdiepen. Iemand hier die via hen een kat heeft geadopteerd en er me wat meer over kan vertellen?
Heb er al een prachtig mooi poesje gevonden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat alles goed is verlopen met de ingreep voor kleine Maggy. Nu maar lekker verwend worden en verder opknappen.

Zelf geen ervaring met katten van Mirtos. Ik hoop dat je een leuk katje vindt wat goed bij jou past en wat goed klikt met Maggy. En dat Maggy en mr. of mrs X bij jou gezond en gelukkig 20 worden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Fijn dat de sterilisatie goed is verlopen! Hopelijk is ze snel de oude.

Ik heb zelf geen kat geadopteerd via de stichting Mirtos, maar ken iemand die daar een geweldige kater vandaan heeft. Voor zover ik weet is die adoptie een groot succes geweest. Het is een hele sociale kat die helemaal deel uitmaakt van het gezin. Hij volgt zijn baasjes overal, echt heel leuk.
Maar dit is natuurlijk maar één verhaal. Ik weet niet hoe het bij andere mensen is verlopen.

Volgens mij is er op FB een besloten groep voor mensen die via Mirtos een kat of hond hebben geadopteerd. Ik weet zo snel niet hoe deze heet, maar je zou ernaar kunnen zoeken en dan lid kunnen worden om te zien wat de ervaring van andere baasjes is.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Maggy was gistermiddag toen we haar rond 5 uur ophaalde alweer helemaal de oude :) het is dat je het op haar buik kan zien, anders zou ik nooit denken dat ze een ingreep heeft gehad!
Nu nog hopen dat ze een gezonde hormonale balans vind. Ze begon net wat te puberen.

Ik zag een poesje genaamd Laureen op de site van Mirtos. Enorm mooie grijs-wit-rode lapjeskat die volgens de site een schootkatje zou zijn.

Het is zo dat Billie's dierenartsrekening zo hoog waa dat we vrij weinig reserves hebben momenteel, en natuurlijk een dure Maggy, anders had ik haar al lang gereserveerd. Maar misschien ook beter zo, kunnen Maggy haar hormonen even settelen voor weer zo'n ingrijpende verandering gebeurd.

Bedankt voor de tips wat betreft die pagina! Ik ga een kijkje nemen. Heb veel zin om nog voor de lente een lief maatje voor mijn maatje te halen :)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Ongelofelijk hè, hoe snel ze kunnen herstellen van zo'n ingreep! Het blijft toch een operatie!
Ik hoop ook voor jullie dat ze een goede balans vindt qua hormonen.

Ik heb Laureen gevonden op de site van Mirtos. Wat een snoesje!
Voordat je een kat adopteert, zou ik wel uitgebreid informeren naar de gezondheid van het diertje. Vraag ook of ze getest is op FIV en FeLV. Deze ziektes komen helaas nog wel eens voor bij katten uit Zuid-Europa.
Volgens mij staat het vaak wel in de omschrijving of ze getest zijn, maar ik zou het altijd navragen.

Ik kan me voorstellen dat de rek er financieel gezien momenteel even uit is, maar even wachten en je goed inlezen over adoptie van een kat uit uit buitenland kan geen kwaad.
Veel plezier in ieder geval met de voorpret!

De Facebook-pagina en de groep heten trouwens allebei Mirtos Animal Project. De groep is gewoon openbaar en niet besloten, zie ik nu.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Lief ziet ze er uit hé? Nu afwachten of zij dan nog wel beschikbaar is.
Hoe het er nu uit ziet, zullen we eind maart/begin april financieel veilig genoeg zitten met een buffertje voor onverwachte zaken.

Maggy's wond is inmiddels al mooi geheeld.
Echter merk ik al wel verandering in haar gedrag sinds de sterilisatie! Kan dat wel in 1 week tijd?

Ze dut wat vaker, waar ze voorheen van 8 tot 4 nonstop met me wilde spelen, slaapt ze overdag wat meer tussen haar wilde buien door.
Ik vind haar veel ontspannender ogen. Ze kan nu lekker voor een knuffel blijven liggen in plaats van continu prikkels op te zoeken. Af en toe leek ze wel een adrenalinejunkie!
Wat een brok hormonen moet zij zijn geweest.
Ik vind de verandering in ieder geval positief, voor mij, en ook vooral voor haar.
Vooral omdat ik haar nu in rust echt kan zien genieten.
Ook is ze nog knuffeliger geworden.

Ik hield hier wel rekening mee, maar had eerder een maand verwacht dan een week!
Maar goed, de vrouwen onder ons weten wel hoe snel de hormonen kunnen schakelen 😉

Nu op naar een maatje! We zijn er klaar voor!
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Wat bijzonder om te zien hoe snel het gedrag al veranderd is sinds de sterilisatie. Ik kan mij eigenlijk niet meer herinneren hoe snel dat bij de poezen ging die we vroeger bij mijn ouders hadden. Fleurtje kreeg ik gesteriliseerd en wel, dus ik weet niet hoe zij voor de sterilisatie is geweest.
Embillie schreef: 12 feb 2019 14:27 Lief ziet ze er uit hé? Nu afwachten of zij dan nog wel beschikbaar is.
Ja, ze heeft een heel lief gezichtje. Nu inderdaad afwachten of ze beschikbaar blijft. Zo niet, dan moet je je maar bedenken dat ze dan al een goed huis heeft gevonden.
Gelukkig is het al half februari! Voor je het weet is het zover en kat je een maatje voor Maggie uitzoeken.
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Ik zag op de Facebook pagina van Mirtos dat Laureen gereserveerd was. Is ze toevallig door jullie gereserveerd, Embillie?
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Sorry voor de late reactie! Nee, helaas niet. We waren net te laat. Maar dan had het ook niet zo moeten zijn, denk ik dan.
Midden maart komt er transport vanuit Spanje naar ons lokale asiel. We gaan dan kijken of er wat geschikts tussen zit. Spannend!
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Ah, jammer inderdaad! Maar dan heeft het helaas zo moeten zijn. Hopelijk krijgt Laureen een heerlijk gouden mandje, al is dat niet bij jullie.
Ik ben benieuwd of jullie toekomstige kat straks bij het transport zit.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Precies, en Maggy lijkt tot nu toe nog zeer tevreden. Haast hebben we niet zozeer, de juiste match is belangrijker.
Hopelijk kan ze aan een maatje wennen zonder zich van ons af te zetten.
Soms lees je wel eens verdrietige verhalen.
Hoe ging het bij jullie?
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Leuk nieuws... zaterdag ga ik bij het asiel een kat bezoeken, en als het klikt gelijk meenemen!
Misschien hebben we dus dit weekend al een heel leuk Spaans vriendje voor Maggy (en onszelf!)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Dinky »

Oh dat zou wel heel leuk zijn!
Schrik vooral de eerste dagen niet van wat geblaas en gegrom. Weet niet hoe oud het potentiële vriendje is? Anders het zekere voor het onzekere kiezen en een langzame introductie doen zoals bij volwassen katten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Haar hopelijk-nieuwe vriendje is 1 jaar.
Daar zit ik ook een beetje mee te tobben, hoe ga ik de introductie laten verlopen.
Maggy is pas 2,5 maand uit haar nest en sociaal, en de asielkat is een Spanjaard, dat houd in hij komt uit een kattengroep uit Spanje, is daar in het asiel in een kattengroep geweest en hier in NL in een kattengroep geplaatst zonder introducties en die heeft hij zonder problemen doorlopen.
Nu is een thuissituatie wel erg anders, maar doorgaans uit eigen ervaringen bij dat asiel passen die Spanjaarden zich enorm snel aan en vinden de meesten het allemaal wel prima (mits je een niet getraumatiseerd dier hebt, maar dat houd het asiel altijd bij)

Ik denk dat ik hiervoor even een nieuw topic open, dan heb ik hopelijk genoeg handvatten voor een goede verloop morgen. Spannend hoor!
Plaats reactie