Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Bedankt voor je lieve reactie zotvanpoezen, dat is heel fijn om te horen.

Morgenochtend moet ik het telefonisch spreekuur gaan gebruiken voor de vragen. Was vandaag net wat te laat, de assistent durfde me niks te vertellen over de wisselwerking.
Dus morgen weten we meer!

Billie was vandaag aardig goed te pas. Niet mank meer en voor zijn doen aardig actief. Geen verstoppen meer, juist mij opzoeken.
Ik ben vaak bezig met keramiek, en heb hem beloofd een urn te maken.
Ik vond het belangrijk om te doen terwijl hij nog leeft. Dat geeft een fijn gevoel later.

Met een kopje heeft hij hem goedgekeurd. Althans, zo vatte ik dat op.
Toen ik wat aan het worstelen was met de rug, kwam hij plots uit de woonkamer naar de hobbykamer om perfect te poseren. Wat een kat!

Vinden jullie het leuk als ik de urn laat zien wanneer die klaar is?

Hier wat waardevolle foto’s van vandaag, en zijn poseerfoto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat een prachtige urne! Ik heb toevallig ook een volledig witte kat (Filou). En toevallig ligt hij ook altijd op hetzelfde deken bij mij in de zetel. Dat maakt mij nog verdrietiger om wat er met Billie scheelt. Filou is ook altijd een sukkelkatje geweest. Hij is nog maar 8 en heeft al veel problemen gehad. Heeft Billie ook mooie blauwe oogjes? Filou heeft 1 blauw en 1 lichtgroen. Nogmaals: je bent top voor je katje!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door nellebel »

Wat een mooie intense manier van afscheid nemen. Dit gaat echt helpen straks. Wat een band hebben jullie samen. Hij geeft goedkeuring voor zijn eigen urn.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Zotvanpoezen, wat toevallig, Billie heeft een groen linkeroog en blauw rechteroog.
Is Filou ook doof?
Toevallig heeft mijn dierenarts mij verteld dat deze witte katjes eigelijk een fout van de natuur zijn, officieel gezien volgens de wet van de sterksten zouden zij er niet eens mogen zijn.
Makkelijke prooi, en schijnbaar dus ook genetische aanleg voor kwaaltjes!
Zo is Billie dus doof, in zijn koppie iets anders dan andere katten, sinds zijn 5e chronische irritatie aan zijn tandvlees, en nu dus spondylose en kanker.
Ik hou mij vast aan het idee dat zij zonder ons al helemaal geen 8 of 11 jaar zouden hebben.
En ondanks dat ze wat sukkelen, hebben ze toch het leven mogen ervaren.

En dankjewel Nellebel, het is heel bijzonder. Hij vind buiten niet zo leuk dus begraven was voor mij eerder een belediging naar hem dan iets mooi plechtigs.
Dus komt hij straks lekker warm binnen, waar hij nog fijn naar ons kan gluren.
Laatst gewijzigd door Embillie op 17 dec 2018 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door ErikPhilippus »

Wat bijzonder, en wat goed om dit te doen, samen met Billy. Ik geloof in de kracht van rituelen, en vind het belangrijk om op verschillende manieren uiting te geven aan je gevoelens. Dus met hoofd, hart en handen. En dat ben jij nu aan het doen, ik weet zeker dat je daar nu, maar ook straks, veel steun aan kan ontlenen.

En vooral die laatste foto, wat een lieverd!

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Embillie, Bij Filou is het andersom: Links blauw en rechts lichtgroen. Hij is niet doof, maar kijkt soms scheel, heeft allergie, is al 2 x geopereerd en is in totaal al 5 keer opgenomen in de dierenkliniek. Hij is in het wild geboren van ouders die in het wild geboren zijn. Waarschijnlijk ook een incestkatje. Een beetje raar ook. Niet bang van de stofzuiger, maar schrikt wel op van onbenullige dingen. Een lieve knuffelkont die niet bang is om vreemde katten uit de tuin te jagen, maar die nog nooit een prooi te pakken gekregen heeft. Dat maakt hem zo speciaal. Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen, anders zou ik het doen.
warme groet.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Dinky »

Vind het erg mooi zo liefdevol als je over Billie schrijft en samen toewerkt naar dat onvermijdelijke moment. Jullie krachtige band komt zo mooi tot uiting in jouw woorden en de prachtige urn. Dat raakt mij op een positieve manier, je bent een mooi mens!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Dat denk ik ook Erik.
De dierenarts gebeld, de buprecare gaat het zoals verwacht niet worden, maar we starten vanavond wel met de CBD olie.
Gelukkig is Billie vandaag best goed te pas!

En zotvanpoezen, wat sneu zeg. Dat is wel veel in zo’n jong leventje. Maar ook wel weer aandoenlijk, niet? Dan voelt het juist zo betekenisvol om er voor hem te mogen zijn.

En Dinky, datzelfde vind ik voor jullie gelden. Wat een kracht geven jullie reacties zeg. Ik lees ze vaak nog even door als het wat moeilijk word.
Enorm bedankt voor alles :)

Wij zijn de eerste patiënten van onze dierenarts die de CBD olie gaan uitproberen. Voor hen als dank voor hun lieve zorgen voor Billie, ga ik dagelijks verslag maken van zijn gewicht, humeur, vacht e.d. zodat als de olie enigsinds helpt, zij andere baasjes er mee kunnen helpen. Dat zou toch mooi zijn.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Ik kom helaas terug met verdrietig nieuws.
Vandaag kreeg Billie door de botkanker in zijn nek (dat heeft hij ook) een flinke pijnaanval en zondert zich sinds dien af.
Ik werd er beroerd van, dat was voor mij genoeg..
Daarna viel hij zo diep in slaap dat ik dacht dat hij dood was, na flink schudden werd hij pas wakker.
Toen realiseerde ik mij hoe ongelooflijk moe hij wel niet moet zijn van zijn ziekte. Precies hetgeen waar ik de lijn voor hem wil trekken.

Morgen om 16:15 zal hij thuis, bij mij en mijn vriend, ingeslapen worden.
We zijn er kapot van.. maar dit mag gewoon niet meer verder gaan.
Zijn vrolijke buien zijn ook steeds korter geworden de laatste dagen. Daarna is hij zo moe..
Het is tijd voor hem om te rusten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door nellebel »

Dappere beslissing, maak er nog een intens moment van en veel sterkte morgen als je je lieverd los moet laten

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door KiwiNL »

Verwen hem nog maar even flink. Sterkte morgen!
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Geniet nog van hem. Dit nieuws maakt mij zeer verdrietig omdat mijn Filou zo sterk op Billie lijkt. Je bent heel moedig en ik hoop dat ik ook zo zal zijn als het met mijn lieve Filou ook niet meer gaat. Ik zal morgen de ganse dag aan jullie denken. Heel veel sterkte voor morgen. Mijn hart is bij jullie.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een verdrietig bericht, het raakt me. Maar het is een moedige en ook de juiste beslissing, uit liefde voor Billie. ik zal aan jullie denken, morgen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Rik »

Wat jammer dat jullie toch niet nog wat meer tijd samen hebben. Maar twijfel zal er nu, hoe pijnlijk ook, niet meer zijn. Sterkte tijdens deze laatste momenten van afscheid. Ik denk morgen ook aan jullie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Dinky »

Wat spijtig dat hij nu toch zo snel achteruit is gegaan. Heel veel sterkte met het afscheid morgen...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie