Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door ErikPhilippus »

Onroerend bericht, Emma. En ook heel herkenbaar.
Dat 'vreemdgaan' is denk ik een voorbijgaande, vervelende gedachte - want uit de rest van je verhaal blijkt dat Billie een speciale plek in je hart heeft, en onvervangbaar is. En ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat dat ook zo zal blijven.
Dus ik zou zeggen: voel je niet bezwaard als je denkt aan een nieuwe kat (of wie weet twee....), neem precies de tijd die jij voelt dat je nodig hebt. Er zit ergens geduldig een lieverd op je te wachten die niets liever wil om bij jou te zijn!

Jij ook een voorspoedig 2019, met nieuwe avonturen en veel mooie herinneringen.
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door castratenkoor »

Ik lees nu pas dat Billie al over de regenboog is. Veel sterkte Emma met het gemis en met de leegte die hij ongetwijfeld achterlaat. Mooi dat hij zo snel rustig is heengegaan. Zoals je zelf zegt - het is goed zo. Hij was klaar met het aardse leven.

Een nieuwe lieverd in je leven, tuurlijk is dat geen vreemdgaan. Een overleden dier is blijvend in je hart en een nieuwe kat is geen vervanging. Ik hoop dat je een goed bij jou passend katje vindt en dat hij/zij gezond heel oud bij je mag worden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Een nieuw katje in huis halen is absoluut geen verraad tegenover Billie. In tegendeel, het kan een eerbetoon zijn aan hem om een nieuw katje de beste zorgen te geven die hij verdient. Een katje dat misschien ergens anders een minder goed of een slecht leven zal hebben. Ik wil het niet vergelijken met Billie of een andere kat, maar vannacht is mijn voorlaatste oude kip gestorven . Ze was al 11 jaar. Gisteren liep ze nog te scharrelen in de weide. Haar zusje is nog kerngezond maar ik denk niet dat ze er nog lang zal zijn. In de lente zal ik nieuwe kipjes redden van de slacht na een erbarmelijk leven in de legindustrie. Ook als eerbetoon. Ik hoop dat je in de in de toekomst een nog een katje wil bieden wat het verdient. Heel veel groeten en een fijne kerst.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Dinky »

Wanneer je weer een kat (of wellicht 2 kittens?) in huis neemt zullen die hun eigen plekje in je hart vinden, zij zullen nooit Billie vervangen.
Het is zeker geen verraad naar Billie ;-)

Wel heel fijn dat je er vrede mee hebt met hoe het is verlopen. Dat zegt verder niets over het gemis. De stilte in huis herken ik heel goed, dat vond ik ook vreselijk. Eerst kon ik nog geen andere kat vinden totdat ik Dinky zag op de website van het asiel, toen was ik er in een klap klaar voor en heb ik haar opgehaald. Terugkijkend was dat binnen 2 weken na het overlijden van loulou. Kortom, luister naar wat je hart je ingeeft. Wanneer er een klik is, dan is het niet te snel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door nellebel »

Wat fijn om weer van je te horen. Er is geen tweede Billie, en dat moet je ook niet willen. Elke kat die ik heb gehad heeft een speciale plek in mijn hart. Niet te vergelijken met elkaar. Maar ik heb genoeg liefde te geven, en jij ook, voor meerderen. Billie zou trots op je zijn

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Rik »

Achjee, ja, het gemis en die stilte in huis... Thuiskomen en dan geen liefdevolle haarbal die rond je benen dartelt. Haar plotseling zien liggen in de rand van je ooghoeken in die stoel waar ze altijd in lag (en dan kijken en een lege stoel zien). Zelfs het schoonmaken van de bakken wat allemaal routine was geworden. We kennen het allemaal, het gemis.

Ook hier ben ik een paar weken later weer gaan kijken naar kittens. Ik wist wel dat ik er gelijk twee wilde. Bowy was een echte solo-dame die geen andere katten accepteerde. Maar een huis zonder katten... nee, dat zal bij mij nooit gebeuren.

Voor jou ook fijne dagen gewenst.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Bedankt voor wederom de lieve reacties.
Billie heeft ons eergisteren een kerstcadeautje uit de hemel gestuurd.
Ik heb hem symbolisch gevraagd om ons een lieve kat of poes te sturen, die bij ons past.
Dat ging dus wat sneller dan verwacht...

We zijn naar het asiel geweest om de overgebleven kattensnoepjes aan de asielkatten te geven, en even wat te knuffelen.
Dat was erg fijn, het deed me inzien dat ik eigelijk wel klaar was om zorgeloos voor een ander dier te zorgen na die maanden die in het teken stonden van ziekte en pijn.
Helaas was de poes waarmee het klikte al gereserveerd.
Toen kregen we lucht dat er in de buurt een nestje ragdolls waren.
Deze katten heb ik altijd best leuk gevonden, maar zelf nooit verder gedacht dan een htk/asielkat.
Dus uit nieuwsgierigheid gingen we kijken, we konden binnen een uur al terecht.
Onder het mom van we zien wel werden we een heel nette cattery in geleid, en werden door een alleraardigste man voorgesteld aan al zijn katten die relaxed waren en alles wel best vonden. Heel goed verzorgd!

Hij had nog één meisje beschikbaar, een ontzettend aandoenlijk, enigsinds timide/verlegen en ook prachtig meisje waarmee we vervolgens een uur mee hebben gespeeld.
We hebben afgesproken later weer te komen kijken, maar mijn vriend was al verkocht (ik overigens ook natuurlijk, maar Billie was van mij, en ik vond het wat gek) en hebben haar gisteren opgehaald.

Vannacht heeft ze lekker tegen mijn hoofd aan geslapen. Ze was nog wat schrikkerig en timide, maar ze doet het heel goed in haar eerste dagen hier.
Ze zoekt ons nu al op, dit gaat een enorme knuffelkont worden.

Ik zal voor haar een apart topic openen. Het is een veelbelovende kitten.

Dankjewel Billie, je hebt wederom weer je best gedaan ❤️
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Kikimax »

Wat mooi zeg, Billie heeft jullie maar mooi naar een ander katje geleid. Dit katje gaat een prachtig leven tegemoet met Billie die glimlachend van boven toekijkt. Heel veel plezier en ik zal het nieuwe topic volgen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie