Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Het is verschrikkelijk rot, maar beter dan de lijdensweg die nog voor hem zou hebben gelegen.
Gelukkig hebben we de afgelopen dagen nog mooie en betekenisvolle momenten gehad, hele mooie foto’s van hem gemaakt, en genoten van zijn goede periodes.
Het boetseren van zijn urn is bijna klaar. Hij zal hem nog kunnen zien voor hij heen gaat.
Ik voel dat hij er zelf ook klaar voor is.

Zotvanpoezen, geniet van je lieve Filou, dat jullie nog vele bijzondere en mooie jaren samen mogen hebben.
Je houd overduidelijk zielsveel van hem, en datgene is wat moed geeft om de juiste beslissing te maken. Daar hoef je helemaal geen moedig persoon voor te zijn.
Tot die tijd rest alleen het genieten.

Heel veel liefs (toch een goede tijd om mijn eigen naam te gebruiken), Emma.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Nog een laatste bericht voor het slapen gaan.
Billie’s urn is af, deze wilde ik nog even met jullie delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Lieve Emma, Mijn gedachten zijn bij jullie. Ik heb heel veel verdriet. Je urn is prachtig geworden. Sorry, maar meer woorden heb ik vandaag niet. Ik ben een gevoelige ziel. Sterkte.
Carine.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Annefleur »

Je berichten raken me, Emma. De band tussen jou en Billie is gewoon voelbaar tussen de regels door.
Het is en blijft ontzettend moeilijk om de beslissing te nemen wanneer het tijd is... Ik vind je heel moedig, je denkt aan het belang van Billie en niet dat van jezelf.
Ik hoop dat jullie vandaag op een zo mooi mogelijke manier afscheid kunnen nemen van Billie.
Wat heb je een mooie urn gemaakt. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Dinky »

Ik vind de urn prachtig geworden! Sterkte
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door ErikPhilippus »

Ik vind de urn van een ontroerende schoonheid, dit is met liefde voor BIlly gemaakt, dat zie ik van een afstand.
Ik heb vandaag aan jullie gedacht, en energie gestuurd. Bedankt ook voor alles wat je met ons hebt gedeeld, het is zo bijzonder dat door onze gedeelde liefde voor katten, we ook elkaars harten raken.

Lieve groet,
Erik
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Heel veel sterkte en een goede reis Billie! Prachtige urn voor je dierbare vriend.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Bedankt iedereen. Vandaag was ontroerend maar ook heel mooi.
Hij werd voor zijn doen goed wakker en heeft nog even kort mijn hobbykamer onderzocht.
Hij sliep veel, maar kwam tussendoor nog om eten vragen en een knuffel geven.
Rond 14:00 heb ik hem zijn pillen voor het kalmeren gegeven (dat was de voorwaarde voor thuiseuthanasie).
Dit werkte al heel snel in. Ik heb hem op zijn kleed gelegd en ben de 2 uur daarna bij hem geweest.
Hij was rustig, toen ik even buiten wat in de container gooide raakte hij een beetje in paniek.
Dus ik ben gelijk naar hem toe gegaan en zag hem weer rustig worden. Hij was mij hier voor nodig!
Toen de dierenarts kwam mocht hij Billie zelfs even aaien terwijl hij op zijn zwarte lijst stond. Hij liet hem zelfs vrijwillig zijn buikje kriebelen.
Toen kreeg hij de injectie, en was al weg voordat de spuit leeg was.
Het duurde nog geen 5 seconden en het heeft hem geen pijn gedaan.
Waarschijnlijk was hij er een hoop erger aan toe dan wij dachten, zelfs de arts was een beetje verbaasd hoe snel het ging.
Hij is rustig overleden in mijn armen en heb hem weggedragen tot in de auto van de dierencrematorium.

Maar het is goed zo. Er is een groot leeg gat, maar dat doet minder pijn dan een kat die lijd.
We hebben net nog wat filmpjes van hem van het voorjaar bekeken en ons kapot gelachen om zijn streken.
Die had hij al een tijdje niet meer.
Ik ben zó verschrikkelijk blij dat ik erger leed voor hem heb kunnen voorkomen.
En hem eeuwig dankbaar voor zijn kameraadschap.

En tevens jullie natuurlijk; ik ben zo dankbaar voor al jullie lieve reacties. Jullie weten niet hoe waardevol en helend deze voor mij geweest zijn!
Ik trek me nu wat terug, om alles omtrent Billie en katten wat te laten bezinken.
Maar wanneer het leven bepaald dat er weer een kat mijn leven in mag komen, zien jullie me uiteraard terug :)
Bedankt!!

Heel veel liefs, Emma.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Zotvanpoezen »

Liefste Emma, moest je dit toch nog lezen, weet dat mijn gedachten de ganse dag bij Billie geweest zijn. Rond 16u lag ik in de zetel met Duvel naast mij. De andere twee waren buiten. Ik heb naar Duvel gekeken en al mijn energie via hem naar Billie gestuurd om hem te steunen. Dit klinkt misschien belachelijk voor sommigen, maar zo ben ik nu eenmaal. Rust zacht lieve Billie.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Rik »

Fijn dat hij zo rustig is ingeslagen in jouw armen. En dat hij echt wat aan jou heeft gehad in zijn laatste momenten. Eigenlijk zijn hele leven lang maar vooral de laatste tijd ben je er voor hem geweest. Zoals hij er daarvoor voor jou was. Samen voor elkaar. Heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Billie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Mleen »

Dag lieve Billie! 🧡🐾
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door nellebel »

goede reis lieve billie, en Emma hopelijk zien we je nog ooit terug hier. altijd plaats voor mensen met zo'n groot hart voor katjes als jij hebt. dikke knuffel en sterkte met het verlies van je maatje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Sansan »

Heftig topic. Emma wat schrijf je liefdevol over Billie, en wat ben ik “blij” dat de laatste reis van Billie zonder hobbels is gegaan. Wat een opluchting zo’n warm en rustig laatste moment. Heel veel sterkte met het verlies van je allerbeste maatje Billie.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door ErikPhilippus »

nellebel schreef: 20 dec 2018 08:24 goede reis lieve billie, en Emma hopelijk zien we je nog ooit terug hier. altijd plaats voor mensen met zo'n groot hart voor katjes als jij hebt. dikke knuffel en sterkte met het verlies van je maatje
Precies wat ik ook wilde zeggen.....
Rust zacht, lieve mooie Billie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Wanneer is het tijd voor euthanasie?

Bericht door Embillie »

Bedankt voor de lieve wensen iedereen.
Ik mis hem ontzettend, mijn lieve Billie, maar zie nu in perspectief hoe ziek hij wel niet was. En dat hij al een tijdje niet de kat kon zijn die hij wilde zijn.
Ik heb vrede met hoe het is, of althans, geaccepteerd. Pijn doet het nog wel. Maar dat deed het ook de laatste 2 maanden van zijn leven.
Deze pijn is minder heftig, omdat er nu te redeneren valt dat hij gewoon lichamelijk niet meer verder kon.
Als ik een wens kon doen zou ik hem in goede gezondheid terug wensen, maar helaas steekt het leven zo niet in elkaar.

Ik heb een mooi ashangertje gekocht, waar wat van zijn as in zit. Zo is hij altijd dicht bij mij en ik bij hem. Dat geeft veel troost.

Het is bizar stil in huis, al was Billie minder mobiel en sliep hij voornamelijk, je voelt geen levende aanwezigheid meer. De afgelopen dagen waren dan ook erg moeilijk. Ik was niet graag thuis.

Het voelt als vreemdgaan om aan een nieuwe kat te denken, maar merk wel dat ik een stuk minder lekker in mijn vel zit zonder poezevriend om voor te zorgen. Een huisdierloos bestaan is niet weggelegd voor mij.
Ik wil geen vervanger voor Billie; die bestaat niet en zal nooit bestaan.
Maar wat nieuw leven in huis, daar wil ik niet ál te lang op wachten.
Ik heb vernomen dat er in de buurt een nestje met kittens is, wellicht dat we na de feestdagen gaan kijken, al is het alleen maar om weer wat contact te hebben met katten. Even de stilte doorbreken.
Zo ben ik gisteren naar het dierenasiel geweest om Billie’s overgebleven snoepjes aan de katten te geven, het deed me zo goed om wat vrolijke, gezonde katten te zien.
Dat bevestigde voor mij dat Billie lang genoeg ziek is geweest en het goed is voor hem. Het heeft geholpen het te begrijpen!

Maar wat daar ook uit mag komen, Billie zal altijd de nummer 1 zijn. Geen enkele kat zal voor mij zijn plek innemen :)

Hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling voor iedereen, dat jullie en jullie poezevrienden een heel voorspoedig 2019 mogen ervaren!
Plaats reactie