Kat naar buiten of niet..?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Twizzys catmom
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 22:59

Kat naar buiten of niet..?

Bericht door Twizzys catmom »

Hallo allemaal,

Het is voor ons een lastige beslissing die we nu definitief moeten gaan maken. We hebben een ontzettend lieve en mooie kat van 2 had oud. Hiervoor hebben we ook al meerdere katten gehad, een aantal zijn overleden aan auto-ongelukken en 1 aan nietproblemen. Meer pech kun je bijna niet hebben en we willen dit niet nog eens mee hoeven maken.

Onze huidige kat heeft ook al eens een aanrijding gehad. Dat was heftig, maar heeft ze gelukkig overleefd. Ze is er goed bovenop gekomen. Daarna hebben we haar nooit meer los buiten laten lopen, enkel nog aan een touwtje. Onlangs is ze ernstig ziek geweest en heeft ze het op het nippertje gered. Ze is nog niet helemaal de oude, maar wel ver op weg.

We beseffen ons heel goed dat aan het lijntje niet de beste oplossing is. Vooral met die weer, is het niet ideaal. We hebben het gevoel dat we nu definitief meoten beslissen of we haar los naar buiten moeten laten gaan of toch voor altijd binnen moeten laten. We zijn erg benieuwd naar hoe andere mensen hier over denken en of iemand mogelijk toch tips heeft zodat we het buiten “veiliger” kunnen maken.

We houden ontzettend veel van onze lieve kat en willen haar heel graag nog meer dan 10 jaar bij ons houden, maar wel met een keven wat voor haar ook plezierig is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
T’s Catmom
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een buitenren van 10 meter voor de katten, aan het huis vast. Ze kunnen er via een kattenluik zelf in en uit. Zo weet ik altijd waar ze zijn en kunnen ze toch veilig buiten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door KleinDraakje »

Onze katten mogen kort gezegd in een afgesloten tuin. We trainen ze ook voor een tuigje. Meer over onze afweging heb ik hier uitgeschreven https://vivianneyiwei.nl/katten/afwegin ... ten-laten/
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Of los laten....of altijd binnen? Daar zit nog een keuzemogelijkheid tussen namelijk in beperkte vrijheid naar buiten laten d.m.v een kattenren zoals Dinie ook zegt.

Hierin zal je qua tijd en geld even in moeten investeren. De financiële investering kan je zelf zo gek maken als jezelf wilt. Als je zelf een beetje handig bent kom je een heel end. Hier is bij veel forumleden veel ervaring in.

Ik zelf heb een op maat gemaakte ren aangeschaft bij Otten Petcages https://www.ottenpetcages.nl/assortimen ... tenrennen/

Even een investering in de grote van 1 a 2 keer vakantie, maar je hebt je katten 18 jaar veilig (als ze dat mogen worden). Bij mij geniet nu de tweede generatie van het buitenverblijf :smile:
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Leuke site heb je Vivianne!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door Dinky »

Weet niet of je een tuin of balkon hebt wat je af kan schermen zodat de kat wel naar buiten kan zonder de gevaren van verkeer?
Wanneer dit geen optie is dan zou ik kiezen voor binnen houden en het binnen zo avontuurlijk mogelijk maken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kat naar buiten of niet..?

Bericht door Emmajoja »

Nou.. voor mij is het antwoord simpel. Binnenkat all the way. Of een tuin waar ze niet uitkunnen ofzo.
Reden: ik ben buschauffeur en elke dienst die ik draai zie ik altijd 1 (soms meer!!) Kat op de grond liggen die is aangereden. Echt verschrikkelijk.
Het gebeurt, omdat de kat schrikt en ipv de goeie kant, rennen ze altijd de verkeerde kant op. De weg over.. en dan zitten ze er onder. Veel chauffeurs raken dagelijks dieren. Kat, vogel, egel. Zelfs hertjes.
Daarom zeg ik:
Houd je kat pls binnen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie