Kattenbak schoonmaken na vertrek andere kat?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Chanelletjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:59

Kattenbak schoonmaken na vertrek andere kat?

Bericht door Chanelletjuh »

Hoi hoi!

Vandaag word dus een kat van mij opgehaald.
Ze krijgt een nieuw rustug huisje omdat ze het naar mijn weten, het niet meer naar haar zin heeft bij mij, en ook door een andere kat die ik al een jaar heb.

Ik zat dus te denken, moet ik de kattenbak even uitzoppen? Zodat haar geur er niet meer opzit? Of kan dat geen kwaad?
En zal ik dat moeten doen ook met de dekentjes waar ze op heeft geslapen?
En de speeltjes waar ze mee heeft gespeelt?

Weet namelijk niet of het wel of geen kwaad kan.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kattenbak schoonmaken na vertrek andere kat?

Bericht door Mleen »

Als ik de nieuwe eigenaar van de kat was, dan zou ik een schone kattenbak wel prettig vinden als ik die zou mee krijgen!

Dekentjes en speeltjes juist weer niet, omdat haar geurtje daar aan zit en ze in haar nieuwe huisje dan iets vertrouwds heeft! 😊
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Chanelletjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:59

Re: Kattenbak schoonmaken na vertrek andere kat?

Bericht door Chanelletjuh »

Mleen schreef: 09 sep 2018 09:30 Als ik de nieuwe eigenaar van de kat was, dan zou ik een schone kattenbak wel prettig vinden als ik die zou mee krijgen!

Dekentjes en speeltjes juist weer niet, omdat haar geurtje daar aan zit en ze in haar nieuwe huisje dan iets vertrouwds heeft! 😊
Oh nee ik bedoel voor de andere kat, die bij mij blijft.
Of ik alles moet schoonmaken voor haar, omdat ze anders de geurtjes ruikt van de andere kat.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kattenbak schoonmaken na vertrek andere kat?

Bericht door Mleen »

Ah op die manier! Ik vatte het op als dat je de spulletjes met de kat mee ging geven naar haar nieuwe huisje!

Als het niet boterde tussen die kat en de kat die blijft, dan zou ik de spulletjes misschien wel even schoonmaken ja, zodat de blijvende kat het tot haar eigendom kan maken. Of je koopt voor haar een nieuw dekentje en wat nieuwe speeltjes, dat kan natuurlijk ook. Kattenbak uitsoppen doe ik overigens elke week... 😉
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Plaats reactie