Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Aanoek
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 13:53

Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door Aanoek »

Dag allemaal,

Ik werk voor De Hofbar, een nieuwe politieke talkshow die vanaf 7 september wordt uitgezonden op NPO2.
In het programma hebben we de rubriek de ‘ongestelde Kamervraag’. Hierin krijgen burgers de kans hun vraag te stellen aan een politicus.

In de NRC las ik een interessant artikel over de kattenjacht, waarin wordt gesteld dat huiskatten soms per abuis worden doodgeschoten door een jager. Aangifte hiertegen is lastig, aangezien jagers in Friesland en Utrecht het recht hebben ‘verwilderde katten’ dood te schieten.

Nu zou ik graag in contact komen met iemand van wie de kat ook door een jager is doodgeschoten, zodat hij of zij hierover een kritische vraag aan (bijvoorbeeld) minister Schouten kan stellen.
Ben of ken jij zo iemand? Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Anouk Kemper
020 - 893 6301
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door ErikPhilippus »

Afgezien van mij twijfel of dat doodschieten 'per abuis' gaat, vroeg ik me ook af: hoe maakt een jager onderscheid tussen een 'verwilderde huiskat' en de Europese wilde kat (Felis silvestris silvestris), die al jarenlang wordt gesignaleerd in Limburg?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door Dinky »

Hier komt onze poes alleen in achtertuin of voor het huis in het zicht van het huis dus geen kans voor een jager.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door pinguin »

Kat van mijn ouders is voor die bij hun kwam beschoten maar heb niet de behoefte om daar over vragen te stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ooit een kat uit het asiel gehaald in 1980. Die was in het bos gevonden vol kogeltjes. Hij heeft het overleefd en is bij mij 18,5 jaar geworden.

Mijn katten lopen niet los op straat en worden dus niet beschoten. Ze hebben een buitenren van 10 meter.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Is jouw kat doodgeschoten door een jager?

Bericht door evonne »

Ik heb uit vertrouwde bron vernomen dat 19 september bij de provinciehuis in Groningen een vergadering gehouden wordt over de flora en faunanota.

De verwilderde kat moet volgens die nota worden beheerd. de optie dat hiermee doodschieten wordt bedoeld is aanwezig !!

Er gaat dus ook actie gevoerd worden die dag bij de provinciehuis in Groningen deze zal om 13 uur beginnen t/m 14 uur
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Plaats reactie