GPS-tracker huren voor een kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
peetieq
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 23:18

GPS-tracker huren voor een kat

Bericht door peetieq »

Mijn kat Moortje is soms een paar dagen weg. Hij is al twee keer een half jaar weg geweest. Daarom wil ik nu een GPS-tracker huren. Moortje is een kater van ongeveer 4 kg. Weet iemand of je ergens een GPS-tracker voor een kat kunt huren. Voor honden weet ik dat het mogelijk is.
met dank, Peter
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: GPS-tracker huren voor een kat

Bericht door Rik »

Waarom zou je dan zo'n ding voor de hond niet gewoon kunnen huren voor Moortje?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet... die dingen zijn grooooot. En die hang je niet zo makkelijk aan een kat. Dan weet je dus gelijk waarom een GPS voor een kat eigenlijk niet zo'n goed idee is. (Kleiner zijn ze er niet)

Tevens zal een halsband voor een kat een veiligheidssluiting moeten hebben die bij de minste geringste open kan springen. Want anders heb je kans dat Moortje zich ergens aan een tak (of iets anders) op kan hangen. Dat betekend dan ook dat je die GPS makkelijk kwijt kunt raken.

Tevens moet je zo'n GPS elke dag opladen (batterij gaat 20 tot 29 uur mee, soms 2 dagen afhankelijk van de instelling).
Je moet er dan dus voor zorgen dat Moortje elke dag netjes terug komt.
Voorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5#51454885
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: GPS-tracker huren voor een kat

Bericht door Siris »

Is het misschien niet beter om je tuin of balkon af te schermen, zodat die niet meer vrij los buiten kan?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
peetieq
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 23:18

Re: GPS-tracker huren voor een kat

Bericht door peetieq »

Ik wil Moortje niet beperken in zijn vrijheid. Ik ben alleen nieuwsgierig waar hij al die tijd uithangt ;-) Daarom wil ik ook niet zo'n ding kopen. Het is maar voor een beperkte tijd. Maar ik begrijp dus dat ze te groot zijn voor katten, helaas. :-(
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: GPS-tracker huren voor een kat

Bericht door jowi »

Vroeger waren ze groot, nu niet meer. Beetje googlen en je vind talloze voorbeelden, niet duur ook.
Plaats reactie