Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Insomnia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 03:21

Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Insomnia »

:-( hoi. Ben nieuw hier dus weet niet helemaal hoe dit gaat. En ik schaam me eigenlijk echt helemaal kapot. Lang verhaal maar probeer het in te korten. Had zelf al 2 katers van ongeveer 3 jaar. Maar eigenlijk waren er 3 maar die is helaas overleden. ..Een zwarte kater. Wou eigenlijk geen nieuwe meer want het verdriet van als 1tje komt te overlijden is voor mij echt net als bij een mens. Maar ineens is daar een oude bekende van mij en vertelde dat ze weer een nestje had. . Allemaal zwarte katertjes. Zag ze via WhatsApp en was meteen verliefd. Maar wou er maar 1 daniet. Heb het echt niet breed dus meer kan gewoon niet. Maar m'n kleindochter zit naast me en zegt allebei oma. Kreeg er 2 in beeld. Heel verhaal erbij dat dit de laatste 2 waren en 1tje was ziekjes. Moeders had ze met 2 weken in de steek gelaten dus ik dacht gelijk. ..En sorry dat ik dit zo zeg.
Ik moet ze hebben want daar overleven ze het niet. De 2 mannetjes opgehaald. Waren nog erg licht en inderdaad 1tje was kleiner en zwakker maar positief blijven dachter ik . Het komt vast goed. Maar Tony (de kleinste ) bleek wel erg te snotteren. Dus ik had afgesproken dat als het slechter zou gaan. Zij naar haar dierenarts zou gaan want hij wist zogezegd overal vanaf. Ondertussen kruik een andere woning aangeboden en moet dus verhuizen. Ik ze naar de eigenaresse gebracht om na te laten kijken bij haar dierenarts. Ik ondertussen druk met inpakken. Dacht zit wel goed. Kom ze na een dag weer halen waarop ze zegt
De arts zei dat hij verkouden was en het ging vanzelf over. Druppels mee gekregen. Dom ben ik ook!! Maar goed. M'n gevoel vertrouwde het niet maar ik had op dat moment geen geld voor een dierenarts en vertrouwde erop dat zij was gegaan dus kocht zelf maar wormen kuur en vlooienspul. Kwam erachter dat ze onder de vlooien zaten. En later ging het nog steeds niet goed met de kleine. Maar omdat hij nog geen kilo woog durfde ik ook niet naar een dierenarts. Ik dacht ga ff informatie opdoen via internet. Symptomen van een lintworm had de kleine en hoorde al een verhaal dat de rest van het nest dood was of een spuitje had gehad omdat de kitten hartworm had. Woow.
Ik al m'n laatste centen in dure wormenküren uitgegeven en extra kracht voer en wonder boven wonder. De kleine Tony begon langzamerhand beter te worden. Helemaal top. 4 katers. ..Alles kon goed met elkaar. Mooi zo. Ik dacht verhuizen en dan daar naar de dierenarts. Het waren tenslotte toch katers. Zit nu net eindelijk 3 dagen even rustig. En zie Mano (broertje )op Tony kruipen. Dacht hoe kan dat nou. Ondertussen zijn ze een half jaartje. En ik kijk bij Tony met een zaklamp tussen de pootjes. Is het een vrouwtje! !! Hoe kan iemand een ander en die arme kittens dit aandoen. Ben zo druk geweest met verhuizen en de kleine Tony omdat het kantje boord was, dat ik daar niet eens op gelet heb. Ik vind dit vreselijk en huil er gewoon om. Mano broertje is 2x zo groot als de kleine Tony. En de kleine zal altijd last houden van benauwdheid. Door niesziekte enzijn. Was zo blij dat het eindelijk een keertje goed ging. Nieuwe woning andere plaats. M'n 4 mannetjes lekker mee en het klikte ook nog. Gebeurd er dit. .. ik ga maandag naar de dierenarts want financieel loopt alles nog niet dus ga dit allemaal uitleggen maar voel aan de kleine dat het denk ik al te laat ben. Zal ook zeker aangifte gaan doen.
Maar daar hebben de kittens nu niks aan. Heeft iemand hier ervaring mee. Inteelt op zwakker inteelt zusje en gezond broertje. .zover hij lijkt. Want het blijft inteelt. Ik slaap amper omdat ik alles in de gaten moet houden want hij laat haar niet met rust. En ik kan ook niet echt boos worden want hij kan hier ook niks aan doen. Ik ben zo bang voor de gevolgen voor de kleine Tony. Ze is zo klein en kan een bevalling niet aan. Dat zie ik gewoon. Ppf sorry voor m'n verhaal. Maar schaam me kapot en weet het even niet meer. Mvg Nathalie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door castratenkoor »

Ik kan hier maar één advies opgeven. Tony gelijk laten castreren en meteen abortus plegen. Liefst Mano ook gelijk castreren als dat financiëel mogelijk is. Probeer of de dierenarts het in delen wil laten betalen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Lieselotje »

Ik heb 2 kittens en die zijn mij aangeboden als zusjes.
De volgende dag toen ze hier in huis waren had ik al het gevoel dat het waarschijnlijk 1 poesje en katertje waren. Ik heb ze bij de dierenarts laten checken en enten, ontwormen, ontvlooien en daar werd bevestigd dat de 1 een katertje is. Ze waren toen nog 11 weken, dus ik heb het in de gaten gehouden en ik ben nadat het katertje een paar keer op de poes ging, vrijwel direkt voor sterilisatie en castratie gegaan, ze waren toen 5,5 mnd.
Ik vraag me af hoeveel weken zijn de kittens?
Maar ik zou zeker snel handelen, in ieder geval ze beiden laten helpen, wie weet ben je nog op tijd.
Waar wil je aangifte van doen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door pinguin »

Weet niet waar je woont maar er zijn ook dacht o.a Rotterdam dierenartsen speciaal voor mensen die het niet breed hebben. Anders proberen een betaling regeling te treffen. En proberen te voorkomen dat die zwangerschap word uitgedragen want kittens kosten meer geld dan nu een abortus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Dinky »

Ik zou inderdaad ook zo snel mogelijk vrouwtje castreren en kittens weg laten halen. Mede omdat de kans op problemen met de kittens groter is nu er sprake is van broer/zus en dat helemaal veel kosten met zich mee kan brengen.
Ik sluit mij dus helemaal aan bij Dinie/castratenkoor.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door ErikPhilippus »

Dinie heeft het enig juiste antwoord gegeven, dunkt mij..
Gebruikersavatar
Insomnia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 03:21

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Insomnia »

Ik vrees dat het al te laat is daarvoor. Ik ga morgen even bellen naar de dierenarts. Maar dit is echt niet normaal meer toch. Ik weet had zelf ook moeten kijken
Maar alles tegelijk ppf. En dan nog had ze het daar niet overleefd. Maar zou ze verdorie bijna door dit soort geintjes het niet redden. Bedankt voor jullie reactie. Ik hou jullie op de hoogte als jullie dat prettig vinden. Ik hoop ook echt dat ik aangifte kan doen. Aangezien het hele huis vol met katten en hond nr 4 zit de andere 3 honden zijn afgemaakt.
Die waren vals 😨 schatten van honden. . Ik begrijp niet dat dat bij hond 2 al niet aangepakt wordt. Er zijn daardoor wel 3 kleine hondjes doodgebeten. Kan die grote hond ook echt niks aan doen. Heb zoveel met ze gelopen. Daarom. .. ik weet niet hoe dat werkt,aangifte tegen dieren mishandeling. Is dat zo moeilijk. ??? Weet iemand dat. En doen ze er wel wat mee. Bedankt en fijne avond
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Rik »

Insomnia schreef:Ik vrees dat het al te laat is daarvoor.
Waar te laat voor?

Een (goede) dierenarts kan prima bij een castratie (sterilisatie) ook een abortus plegen hoor. Hij haalt dan ook de baarmoeder eruit. Dit is echt beter dan de problemen die je kunt verwachten bij een zwakke poes met een nestje.

Klinkt als een broodfokker daar.

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door pinguin »

Hoe lang geleden is het dan dat ze is gedekt?

Die aangifte zou ok om zetten in een melding van dieren mishandeling maar eerst je eigen katten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door castratenkoor »

Insomnia schreef: 17 dec 2017 18:28 Ik vrees dat het al te laat is daarvoor. Ik ga morgen even bellen naar de dierenarts. Maar dit is echt niet normaal meer toch. Ik weet had zelf ook moeten kijken
Maar alles tegelijk ppf. En dan nog had ze het daar niet overleefd. Maar zou ze verdorie bijna door dit soort geintjes het niet redden. Bedankt voor jullie reactie. Ik hou jullie op de hoogte als jullie dat prettig vinden. Ik hoop ook echt dat ik aangifte kan doen. Aangezien het hele huis vol met katten en hond nr 4 zit de andere 3 honden zijn afgemaakt.
Die waren vals 😨 schatten van honden. . Ik begrijp niet dat dat bij hond 2 al niet aangepakt wordt. Er zijn daardoor wel 3 kleine hondjes doodgebeten. Kan die grote hond ook echt niks aan doen. Heb zoveel met ze gelopen. Daarom. .. ik weet niet hoe dat werkt,aangifte tegen dieren mishandeling. Is dat zo moeilijk. ??? Weet iemand dat. En doen ze er wel wat mee. Bedankt en fijne avond
Het gaat er nu om wat JIJ met die katten doet. Concentreer je daar liever op. Katten van het ene probleem verhuizen naar jouw probleem, dat is geen oplossing. Zorg dat ze gecastreerd worden en dat er abortus wordt gedaan. Neem je eigen verantwoordelijkheden in plaats van de loep te blijven leggen op die van anderen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

In alles eens met Dinie!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door ErikPhilippus »

Zo is dat!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door pinguin »

Wat zei de dierenarts vandaag?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Insomnia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 03:21

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Insomnia »

Hoi allemaal. Ten eerste bedankt voor de reacties. M'n financiën zijn nog niet rond. En zit zelf in de schuldsanering. Dus konden ze me vandaag niet helpen.
Gelukkig eerst gebeld voordat ik al bij de dierenarts op de stoep stond.
Maar krijg woensdag m'n leefgeld waar ik gelukkig net een consult van betalen kan. Dus woensdag kan ik terecht.
Ik alle dieren artsen gebeld in m'n omgeving
Niet normaal. Er was er maar 1tje die m'n verhaal geloofde en die woensdag gelijk wou kijken. Alle andere zeiden dat ze dat smoesje wel vaker hadden gehoord. Wat is er mis met sommige mensen.
Je gaat dit toch niet verzinnen. Verder maakt de kleine Tony het goed gelukkig. Ze is erg moe en wijkt niet van m'n zij.
Mano dr broertje laat haar maar niet met rust. Daar kan hij ook niks aan doen. Echt zielig. Ik ben ook echt bang dat ze verder is dan ik had gehoopt. Ik word helemaal gek van de gedachte dat abortus niet meer gaat en hoe dan verder. Degene die mij dit aangedaan heeft
..eigenlijk de kittens aangedaan heeft moet echt geen geweten hebben. En ik blijf zo veel mogelijk thuis nu. Om alles rustig te houden. Heb een buurman (ook budget gebonden )die heeft wat geld opzij gezet.
Hoorde ik net en dat is zo rond de 70 euro. Dat mag ik lenen van hem. Ik dacht. ..als de zwangerschap al te ver is kan ik daarmee Mano castreren dan heeet zij en mn 2 andere katten ook weer rust. Nu eerst woensdag afwachten. Dan maar geen boodschappen. Dit gaat zoiezo voor. Ik heb ook nog een vraagje. Is er iets van krachtvoer speciaal voor zwangere poezen? M'n laptop is gisteren kapot gegaan en doe alles via m'n telefoon nu. Maar dat is knap lastig soms. Bedankt voor jullie interesse ook. En ik hou jullie zoiezo op de hoogte. Groetjes
Gebruikersavatar
Insomnia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 03:21

Re: Ik zit met een zwaar probleem. 2 kittens gered uit een incest nest.

Bericht door Insomnia »

Hoi allemaal. Ten eerste bedankt voor de reacties. M'n financiën zijn nog niet rond. En zit zelf in de schuldsanering. Dus konden ze me vandaag niet helpen.
Gelukkig eerst gebeld voordat ik al bij de dierenarts op de stoep stond.
Maar krijg woensdag m'n leefgeld waar ik gelukkig net een consult van betalen kan. Dus woensdag kan ik terecht.
Ik alle dieren artsen gebeld in m'n omgeving
Niet normaal. Er was er maar 1tje die m'n verhaal geloofde en die woensdag gelijk wou kijken. Alle andere zeiden dat ze dat smoesje wel vaker hadden gehoord. Wat is er mis met sommige mensen.
Je gaat dit toch niet verzinnen. Verder maakt de kleine Tony het goed gelukkig. Ze is erg moe en wijkt niet van m'n zij.
Mano dr broertje laat haar maar niet met rust. Daar kan hij ook niks aan doen. Echt zielig. Ik ben ook echt bang dat ze verder is dan ik had gehoopt. Ik word helemaal gek van de gedachte dat abortus niet meer gaat en hoe dan verder. Degene die mij dit aangedaan heeft
..eigenlijk de kittens aangedaan heeft moet echt geen geweten hebben. En ik blijf zo veel mogelijk thuis nu. Om alles rustig te houden. Heb een buurman (ook budget gebonden )die heeft wat geld opzij gezet.
Hoorde ik net en dat is zo rond de 70 euro. Dat mag ik lenen van hem. Ik dacht. ..als de zwangerschap al te ver is kan ik daarmee Mano castreren dan heeet zij en mn 2 andere katten ook weer rust. Nu eerst woensdag afwachten. Dan maar geen boodschappen. Dit gaat zoiezo voor. Ik heb ook nog een vraagje. Is er iets van krachtvoer speciaal voor zwangere poezen? M'n laptop is gisteren kapot gegaan en doe alles via m'n telefoon nu. Maar dat is knap lastig soms. Bedankt voor jullie interesse ook. En ik hou jullie zoiezo op de hoogte. Groetjes
Plaats reactie