Katten asiel

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Sasje86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2017 20:39

Katten asiel

Bericht door Sasje86 »

Goedenavond

Met enorme pijn in mijn hart heb ik gisteren afstand moeten doen van mijn 2 katers. Ik heb ze naar het asiel gebracht omdat ik dan zeker weet dat ze bij mensen komen die er goed over nagedacht hebben etc.

Nu kan ik alleen.maar denken.aan het feit dat ze daar opgesloten zitten. En dat zij mij misschien missen..ik vraag mij af hoe snel ze aan de situatie gewend raken..zodat ik mij minder slecht voel.. en ik weet dat als ze een baasje gevonden hebben dat ze het beter krijgen.. dus voor ik negatieve reacties krijg.. ik heb afstand van de jongens moeten doen zodat zij een beter leven krijgen..zodat zij gelukkiger worden.. als ik naar mijzelf moest kijken had ik ze gehouden...

Ook al is deze keuze noodgedwongen en voor de 2 jongens ook de beste keuze omdat ze een beter leven krijgen maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ze zitten bij elkaar en worden samen geplaatst. Het is voor het betere zo..maar ik voel me er zo ongelukkig bij..terwijl ik het beste voor de jongens gedaan heb..maar ik vraag me af of de jongens nu ongelukkig zijn en mij missen..of dat ze al " gewend" zijn..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten asiel

Bericht door Rik »

Wat jammer dat je je katten naar het asiel hebt moeten brengen.

Over hoelang ze daar zullen verblijven valt weinig te zeggen. Dat hangt grotendeels van leeftijd en vraag bij dat asiel af. Maar er kan natuurlijk een kans bestaan dat ze er jarenlang zitten.

Ook of ze kunnen wennen aan het leven in het asiel is per kat verschillend. Sommige katten kwijnen in een hoekje weg terwijl andere er rustig onder blijven. Het feit dat ze bij elkaar zitten scheelt in ieder geval wel.

Ik denk dat het het verstandigste is dat je eens bij het asiel langsgaat (of in ieder geval even belt om te vragen hoe het met ze gaat). Het asiel kan je misschien geruststellen. Ook weten zij normaal wel in te schatten hoe lang katten bij hun blijven zitten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Katten asiel

Bericht door Cerna »

Dat was inderdaad een hele moeilijke keuze en ik kan me heel goed voorstellen dat je het met pijn in je hart hebt gedaan en dat je ze verschrikkelijk mist.
Ze zeggen altijd dat je katten zes weken binnen moet houden wanneer je ze aanschaft omdat ze anders weer terug kunnen gaan naar hun oude huis. Ik vermoed dus dat het zo'n zes weken zal duren voordat ze je vergeten zullen zijn.
Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik een situatie veranderd had in huis en het na een jaar weer terug veranderde en dat de katten het gelijk weer herkenden.
Dus hoelang het kattengeheugen precies werkt, weet ik ook niet.

Ik heb drie maanden geleden een zwerfkat naar het asiel gebracht. Ik had hem een maand verzorgd, maar ik denk nog steeds aan hem ook al weet ik dat het best wel goed met hem gaat.
Maar ik voel me schuldig dat ik hem daar naartoe heb gebracht, dat ik hem niet in huis heb genomen. Helaas was dat echter niet mogelijk.
Hoe is het dan wanneer je je eigen katten weg moeten brengen? Ik vind het heel erg voor je dat je die keuze hebt moeten maken en ik wil je veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verdriet.

Ik hoop voor je dat ze snel een lieve, nieuwe verzorger krijgen!
Sasje86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2017 20:39

Re: Katten asiel

Bericht door Sasje86 »

Ja voor de jongens is het beter zo. Maar maakt de keuze voor mij niet makkelijker. Ik voel het alsof ik ze verraad. Ik heb vanmorgen een mailtje gedaan naar het asiel en daarstraks mailde ze terug dat ze nog een beetje bang en onder de indruk waren. Dus hoop maar dat het goed komt
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Katten asiel

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wil je ons ook vertellen hoe je tot die keuze bent gekomen?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie