Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Stefaniee
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2017 13:56

Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Bericht door Stefaniee »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over mijn kitten.
Een paar weken geleden hebben we een kitten uit het asiel gehaald. Er is weinig over hem bekent behalve dat hij met een paar weken alleen is binnen gebracht en met de hand is bij geflest. Toen we hem ophaalden was hij heel erg klein. Het leek net een kitten van 5/6 weken terwijl hij al 8 weken was. Er werd erbij verteld dat hij een groeiachterstand had maar helemaal gezond is verklaart vandaar dat hij zo klein was. Gelukkig is de groeiachterstand behoorlijk bij getrokken sinds hij bij ons is. Het opvang gezin waar Flip verbleef had in de notities gezet dat het een 'heel aanhankelijk maar beetje onhandig clowntje is'

Ik snap precies waarom ze dat zeiden en deel die mening helemaal. Ik herken soms zijn gedrag niet goed. Ik kan hem ook niet vergelijken met andere htk katten die ik ken. Hij praat ontzettend graag. Maakt veel geluid tijdens het spelen. Het is absoluut geen standaard miauw en heel moeilijk te beschrijven. Het lijkt veel op filmpjes online van 'pratende' main coons, of een puppy?
Ook is hij ontzettend vriendelijk en aanhankelijk maar iedereen. Geeft vaak kopjes en wil aandacht van iedereen die in huis is. Het liefst tegelijkertijd.:lol: Verder haalt hij allemaal kunsjes uit zoals koprollen. Dit meerdere keren achter elkaar. Hij is lekker speels, is nergens bang voor en ohja, valt op de gekste posities en plekken in slaap.

Ook lijkt zn vacht anders dan ik bij andere kittens heb gezien. Het is heel wolling en dik aan de onderkant en neigd naar grijs getijgerd. (Zie foto)

Ik vind zijn gedrag en uiterlijk alleen maar leuk hoor! Alleen kan ik het soms niet helemaal plaatsen bij mijn vorige htk katten. Het is dag en nacht verschil. Is het omdat hij geflest is en daarom in vele handen is geweest en daardoor 'anders' is dan we zijn gewend? En de vacht? Is dat ergens aan te linken? Aan zijn slechte start of iets dergelijks?

Ik vraag dit eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd wat jullie mening is over Flip aamgezien het ons (en mensen die op visite komen) zo opvalt.

Op de foto is hij 2,5/3 maanden oud.
https://myalbum.com/album/pVTTQQws5naw

Alvast bedankt!
kittentjes

Re: Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Bericht door kittentjes »

Het ziet er inderdaad wel uit als een kruising met iets maar ik heb er geen verstand van. Ik denk dat zijn gedrag voortkomt uit het alleen opgegroeid zijn en veel te jong bij de moeder weg is helaas. Ik zie in dat je er geen ‘last’ van hebt maar een tweede kitten erbij zou voor hem enorm helpen grenzen te leren kennen en opgroeien met een soortgenootje is zo fijn voor m.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Bericht door castratenkoor »

Je hebt kans dat die vage strepen op den duur verdwijnen als hij groter wordt. Ook bij raskatten, b.v. de blauwe rus komt dat voor, streepjes als ze klein zijn.

Hij ziet er wat "flodderig" uit. Doet me denken aan Rik als ook zwart kitten en ook uit asiel. Die is heel glad "opgedroogd'.

Ik ben het met "kittentjes" eens. Voor kittens is het beter met zijn tweeën op te groeien. Ze hebben dan heel veel aan elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Stefaniee
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2017 13:56

Re: Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Bericht door Stefaniee »

Bedankt voor jullie meningen. Wij delen die mening! We behandelen hem ook als kat
( zoals we bij onze vorige poes ook heb en gedaan)
Volgend jaar krijgen wij er een kitten bij uit een nestje van vrienden. Onze vorige poes kwam van dezelfde moeder poes. De moeder is al ouder en ervaren. De kitten(s) gaan samen met moederpoes, hond en kinderen in een huizelijke omgeving opgroeien.
Moeder poes is al wat ouder en doet het geweldig met haar kittens. Voor ons bijzonder omdat het uit hetzelfde nestje komt als onze vorige poes. Dat leek ons een mooi en fijn idee want als we dan toch nog een kitten nemen dan het liefst 1 uit dat nestje.
Mocht moederpoes volgend jaar geen nestje krijgen zoeken we een andere kitten op die ook lang bij de moeder is gebleven.

Dat is een beetje ons idee. We denken dat de overbruggen wel goed gaat komen. Hij in het asiel en gastgezin ook samen met andere katten/kittens verbleven. Hij zat ook met een andere kitten samen in 1 kooi.
Verder doet hij wel alle dingen zoals krabben, zich schoonmaken, is volledig zindelijk, leeft zich volledig uit op speeltjes en jaagt op de allerlaatste vlieg in huis :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over gedrag en uiterlijk van asielkitten

Bericht door castratenkoor »

Het kan goed gaan - het kan moeizaam gaan. Als het kitten een jaar alleen opgroeit wordt het een solo-kat die alleen gericht is op mensen. Of Flip dan als volwassen kat nog trek heeft in een klein kitten is afwachten. Misschien toch het overwegen waard dan voor drie katten te gaan? Dus nu een kitten om mee op te groeien en volgend jaar een kitten van diezelfde moederpoes van jullie vrienden?

Juist in die kitten-maanden is het zo belangrijk alles te delen met een vriendje. Dat valt later echt niet meer in te halen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie