Dringend

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Dringend

Bericht door Tsameni »

Goedemorgen kattevrienden,

Ik heb een vraag,die nogal dringend is, wij verblijven namelijk op de camping tot het erg slecht weer wordt.
Maar nu heb ik onder de caravan, een kitten,ik denk ongeveer een maand of vier vijf.
Wit met vlekken en mooie gele ogen.
Ik ben voor de kitten eten gaan kopen, heb haar ontvlooid en pas ontwormd.
Wij zelf hebben vier adoptie honden, en op het eerste gezicht te zien houden ze niet van katten.
Ik probeer contact te zoeken met het diertje,het is zo mager,je voelt de beentjes zo door het vel.
Het is een zwerfkat,maar het heeft ook recht op leven,ik heb onder de caravan een bakje gezet met dekentjes en schuimrubber,om het warm te houden.

Ik heb het gisteren even kunnen opnemen, het legt zijn koppeke op mijn arm,ik heb mijn buurvrouw gevraagd of ze eens wou zien wat het was, het is een kater.
Ik heb hem de naam Bino geven,wat betekend (moedige sterke jongen)
Zij heeft Engelse kortharen

Wat als wij straks weggaan,ik kan niet slapen want maak mij zorgen.
En ja kan een kooi laten zetten van dierenasiel Aarschot, wordt mij afgeraden daar ze ze laten inslapen.

Kunnen jullie mij raad geven aub.

Mvg

Tsameni
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door castratenkoor »

Je zou hem mee kunnen nemen en naar een asiel in Nederland brengen? Als je hem op kunt pakken is hij waarschijnlijk ook wel in een bench te stoppen voor een paar uurtjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door Tsameni »

wij wonen in Belgie, en een 100 km af van Nederland.
Ja,ik kan hem nu opnemen, heel kort,wil hem niet forseren.
Ik wou dat ik mijn honden kon laten hem aanvaarden, maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Als hij mij even gewoon is,ga ik met hem naar de dierenarts voor een check up.

Alvast bedankt voor je raad.

Mvg

Tsameni
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat voor een angstig zwervertje een huis met vier honden echt teveel stress zal opleveren. Je zou het kunnen proberen, hem een eigen kamertje geven vooral in het begin. En als hij goed aan het kamertje en alle geuren, geluiden en aan jou gewend is, dat je hem dan meeneemt voor een uurtje in de huiskamer, eerst met 1 hond.

Het zou een lange weg worden, maar met veel geduld en liefde misschien het proberen waard.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Dringend

Bericht door Cerna »

In Nederland bestaan er naast het asiel particuliere opvangadressen en wanneer je het kitten al op de arm kunt nemen, is het beslist geen in het wild geboren kitten en verdient het een huisje.

Ik heb al even voor je gegoogled en kwam op deze site: https://www.kattenclub.be/kattenasiel-e ... in-belgie/, maar ik weet niet wat hun beleid is.

Ook zou je GAIA kunnen bellen. Zij weten vast wel waar katvriendelijke opvang is in België
http://www.gaia.be/nl/contact

Ik heb zelf een maand voor een angstig zwerfkatje gezorgd en wist ook niet waar ik met het diertje heen kon omdat het (in het begin) zo verschrikkelijk bang was en het asiel neemt dit soort katten niet op. En ik weet dus hoeveel zorgen je kunt maken.
Maar langzaam maar zeker begon het kitten te ontdooien, gesprek gehad met het asiel en vorige week - net voordat het herfstweer kwam - kon ik hem vangen en heb hem naar het asiel gebracht.

Maar nu maak ik me weer zorgen omdat hij zo vreselijk bang is in het asiel :cry:
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Dringend

Bericht door Natascha001 »

Je zou zwerfkat in nood kunnen benaderen. Zij zitten in België en Nederland. Hebben ook een advies 'afdeling'.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Cerna

Re: Dringend

Bericht door Cerna »

Heb je nog wat gehad aan de links die ik je gegeven heb?
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Dringend

Bericht door Kurgel »

Het Felix project is een organisatie die in Belgisch Limburg zwerfkatten steriliseert en tamme katten opvangt. Voor zover ik weet maken ze geen katten af en als ze niet tot jullie regio behoren kunnen ze vast wel jullie aan adressen helpen. Ze zitten ook op facebook: https://www.facebook.com/HetFelixProjec ... le_browser
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door Tsameni »

Cerna schreef:Heb je nog wat gehad aan de links die ik je gegeven heb?



Goedemorgen,

Ik heb een mail gestuurd naar de link van Westerlo die je me hebt gegeven,die mensen hebben mij zaterdag gecontacteerd.Ik mocht hem direkt naar Herenhout brengen.
Ik heb heel lang met die mevrouw aan de telefoon geweest.Maar ik heb hem in mijn hart gesloten,hij is zo lief en aanhankelijk.Ik kan hem zomaar niet wegdoen, wat ze volkomen begreep.
Dus wij hebben besloten om hem te houden,ik bel vandaag naar de dierenarts om hem te laten castreren.

Na een 10tal minuten kreeg ik weer telefoon,van de mevrouw van een andere mevrouw,ook met haar heb ik lang aan de telefoon geweest.Ik heb het haar allemaal uit gelegd.En die bevestigde mij inderdaad, dat de katten die naar Aarschot gingen niet elders werden uit gezet ,maar ingeslapen,daar die mevrouw de dierenarts van dat asiel persoonlijk kent.

Dus in het kort gezegd,hij blijft bij ons zijn naam zal Louis zijn,en word gecastreerd en gechipt.
Ik heb die mevrouw beloofd dat ik haar regelmatig foto' zal toesturen van Louis.En dat vond ze super.

Dus bij deze wil ik je hartelijk bedanken voor de adressen, zijn superlieve mensen,met hun hart op de juiste plaats.

Liefs Tsameni :eclap:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn dat je je over Louis wilt ontfermen!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Dringend

Bericht door Cerna »

Geweldig dat Louis bij je mag blijven. Ik kan me zo voorstellen dat je aan hem gehecht bent geraakt. Dat is ook altijd mijn "probleem".

Het katje dat ik naar het asiel heb gebracht was niet handtam. Nog niet. Maar ik was al wel een heel eind op weg. Moest ik in het begin op 10 meter afstand gaan staan om hem te zien eten, na vier weken kon ik hem aaien en oppakken (2 seconden, maar toch).
Maar ik kon hem niet in huis nemen want ik heb vorig jaar ook al een zwerfkat opgenomen en hij blijkt kattenaids (FIV) te hebben. Met mijn eigen vier katten klikte het goed, maar een nieuwe stressfactor erbij durfde ik niet te riskeren.
Toen ik hem afgaf moest ik zo huilen. Had ik me toch aan hem gehecht (doe je niets tegen :smile: ).

Maar fijn dat je in ieder geval een mogelijkheid had om hem op te laten nemen, mocht het bij jullie niet gaan. Hopelijk gaan de honden hem accepteren :epray:
Gebruikersavatar
Tsameni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2014 11:26
Locatie: De Kempen
Contacteer:

Re: Dringend

Bericht door Tsameni »

We zijn nu al een week of twee verder,met Louis is alles veel verbetert.
Hij is ondertussen gecastreerd,hij krijgt voeding om aan te sterken ,maar ook zijn vleesjes.
De dierenarts heeft hem ook een speciaal pipet gegeven voor vlooien en wormen.
Hij raad mij wel af om nog even te wachten met de chip,omdat er voorlopig geen databank van bestaat.

Nu,ik kan hem niet binnenbrengen, hij is een buitenkat.Dus de dierenarts raad mij aan om hem in de tuin te voorzien van de nodige dingen.
Zoals onderkomen,speelgoed enz......
Dat zal ik dan ook met heel veel liefde voor hem doen,hij is handtam,ik kan hem opnemen,hij ligt dan zo lekker te spinnen op mijn armen.
En dat heeft mij zo een goed gevoel,ook de mama die komt s'morgens hier haar eten halen,die is minder handtam,maar kan haar in een vluggertje even over haar kopje gaan.
Foto's van Louis kan je zien op mijn blog van onze adoptie honden, want daar heeft nu ook Louis zijn plekje.

Maar wou hier toch even laten weten hoe het met hem gaat.

Bedankt voor de goeie raad.

Tsameni :smile:
Plaats reactie