Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Mishalovescats
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2017 20:25

Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door Mishalovescats »

Beste Forumgebruikers,

Op het Internet heb ik gelezen dat je een kat trucjes kan leren. Nu wil ik graag weten: op welke leeftijd kan je een Siberische kat het best trucjes gaan leren. Mijn Sibeer is nu 18 weken.

MVG
Misha

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door castratenkoor »

Spelenderwijs kun je daar nu al mee beginnen. Geen garantie uiteraard dat je hem alles kunt leren wat je zou willen. Kijk vooral naar wat hij leuk vindt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door Rik »

Een kat trucjes leren :lol: Ja, het kan wel. Maar inderdaad zoals Dinie al aangeeft heb je totaal geen garantie dat het gaat lukken. Hier heb ik de kittens op 5 maanden geen onbeperkt brokjes meer aan kunnen bieden (omdat Bono te zwaar werd). Eigenlijk zijn ze sindsdien behoorlijk voedsel georiënteerd. Ik hoef maar met een bakje te rammelen en ze komen al aangerend. Ik had ze heel erg snel de klikker aangeleerd. Dat was gewoon klikken en brokje geven, klikken en brokje geven, klikken en brokje geven. Dat hadden ze heel snel in de gaten. Nu hoef ik, als ik beneden zit, maar te klikken en ze komen weer aangerend. Ik heb verder nog niets met het klikken gedaan maar daar kun je ze ook trucjes mee leren. Maar dat gaat uiteraard met een brokje ook. Succes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door pinguin »

Hier weet Snabbel het commando "hoog" anders kon die niet rustig eten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door castratenkoor »

Hier roep ik rond 15 uur "wie wil er eten". En dan sjezen ze met zijn allen naar de keuken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door nellebel »

Gijs houdt niet van trucjes alleen apporteren van zijn roze balletje vind hij leuk. Guusje kent allerlei trucjes. Vroeg mee beginnen, eerst rondom het eten. En ze moeten het leuk vinden. Guusje kan zelfs inparkeren. Als je dat zegt komt ze achteruit tussen je benen door lopen hi hi man is auto gek dus tja

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
FayMiauw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2017 11:55

Re: Waneer het best trucjes leren aan Sibeer?

Bericht door FayMiauw »

Gewoon beginnen! Geen rede om te wachten toch?

Ik denk dat er ook heel veel aan het karakter ligt. Een van onze katten is een oosterse korthaar die o.a. op commando op mijn schouder kan springen. (dit is eigenlijk een creatieve oplossing voor het ongewenst op mijn rug spingen als hij aandacht wilde) Hij doet dat echt heel goed maar als de situatie niet goed is lukt het niet. Kan dus niet feilloos trucjes aan iedereen die langs komt laten zien. Want juist een vreemde in huis is zo'n situatie waarin er een grote kans is dat zijn hoofd er niet naar staat.
Een hollywood kat zal het dus nooit worden.

Maar trucjes trainen en oefenen is wel iets waar hij gelukkiger van wordt. Ik zeg vaak dat hij te slim is voor zijn eigen bestwil. Het geluk is met de dommen, en deze slimmerik kan heel jaloers en depressief zijn. Samen bezig zijn ,zoals trucjes doen, is voor hem eigenlijk een traktatie.

Andersom is hij ook heel goed in trucjes leren aan mensen :roll: Ik heb zoiets nog nooit met een kat meegemaakt maar... hij heeft wel eens ergens geplast. En zag toen natuurlijk een enorme reactie bij de baasjes. Dat heeft hij onthouden. Het begon met verdacht gedrag zoals graven op plastic tasjes of knisperend papier. Leuk zeg, baasje staat meteen op uit bed of van de bank. Maar de baasjes zijn ook niet dom, dus dat trucje werkte niet meer. Wat nog wel werkt is, ergens waar je baasje je goed kan zien, maar wel net buiten bereik, de pashouding aannemen en je staart flink laten trillen. Succes verzekerd!
En als het echt niet meer werkt, doe je gewoon af en toe een echt spraytje.. luisteren ze weer braaf weken lang naar je commando. :???:
(nu hebben wij voor de ochtend maar een brokjesautomaat genomen, zodat we dan in elk geval geen last hebben van deze sta-op-of-ik-plas terreur)

Maar ik dwaal af... gewoon gaan trainen! Hopelijk heb je er eentje die er net zo van geniet als die van ons.
Plaats reactie