Kat zonder toestemming herplaatst

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat zonder toestemming herplaatst

Bericht door Rik »

Ik weet niet wat er onder een lange opname verstaan moet worden. Als het gaat om vele maanden kan ik me ergens ook wel voorstellen dat neef een andere oplossing wilde zoeken. Een kat maandenlang door de buurvrouw laten verzorgen lijkt mij eigenlijk ook niet echt een oplossing. Voor korte tijd zou dat nog wel kunnen. De neef kan dat misschien ook zo gezien hebben. Alleen zonder toestemming de kat dan ter adoptie ergens aanbieden vind ik niet kunnen. Dat moet gewoon in overleg met het baasje. Die had misschien aan kunnen geven een tijdelijk onderkomen te willen regelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat zonder toestemming herplaatst

Bericht door ErikPhilippus »

Een lastige kwestie, dat blijkt ook wel uit de uiteenlopende reacties.
Zoals ik al opmerkte: we hebben veel te weinig objectieve informatie om de situatie goed te kunnen inschatten. En ik ben het met Dinie eens dat een alcoholist vaak meesters zijn in het wegwuiven en bagatelliseren van hun problematiek - dus we kunnen aannemen dat het verhaal van het baasje van Bengel verre van objectief is.

Zoals Wendy ook aangeeft: zonder toestemming van het baasje een kat herplaatsen, dat doe je gewoon niet, dat zou absurd zijn. Maar wat als er toch sprake is van een ernstige situatie, en Bengel wordt verwaarloosd? En als dat niet de eerste keer is, en er geen uitzicht is op verbetering (lees: het baasje erkent z'n verslaving niet, en neemt geen verantwoordelijkheid)? Ik ga er toch vanuit dat die neef Bengel niet zomaar heeft weggehaald.

Anderzijds kan ik me voorstellen dat Bengel een belangrijke rol speelt in het leven van het baasje. Of het nu gezond is of niet - een kat kan ook een houvast zijn in een moeilijke periode. Of is Bengel een escape, net als de fles...

Zolang we maar één kant van het verhaal kennen, is het lastig, zo niet onmogelijk om hierover te oordelen. Maar net als Dinie heb ik ook de neiging om het welzijn van Bengel voorop te stellen, want als je (vaak) dronken bent, kan je niet goed voor een kat zorgen.

Moeilijk...
Erik
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat zonder toestemming herplaatst

Bericht door Dinky »

Tja, ik ken ook een alcoholist waarbij de katten goed worden verzorgd. Dat valt wat mij betreft niet zomaar te zeggen. Daarom zou een onafhankelijk iemand naar de situatie moeten gaan kijken op locatie.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat zonder toestemming herplaatst

Bericht door jennli »

En toch is het verschrikkelijk als iemand zonder instemming je kat weg doet. Ik ervaar in mijn omgeving dat het heel dapper is als iemand de stap naar de verslavingskliniek maakt. Dan heb je al een lange weg van probleem erkenning bewandeld. Het is niet oke als anderen ongevraagd keuzes voor je maken. Ik hoop van harte dat je je kat terug vindt en er goed voor kan zorgen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat zonder toestemming herplaatst

Bericht door Anne »

Wij kunnen van deze kant niet ziet of dat zomaar is gebeurt
Het belangrijkste is dat er nu goed voor de kat wordt gezorgd

Aan de ts: zorg dat je beter wordt, drink geen druppel meer en vecht dan voor je kat
Dan sta je sterker dan nu, door te zeggen dat je alcoholprobleem wel meevalt, ik neem aan dat je niet voor niks in een ontwenningskliniek zit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie