Vlooiendruppels stronghold recept nodig?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Vlooiendruppels stronghold recept nodig?

Bericht door Mila16 »

Waarom moet je als je op internet besteld een recept hebben voor stronghold?
Ik vind het een beetje raar, als ik naar mijn dierenwinkel loop kunnen ze het voor mij bestellen , heb ik ook geen recept nodig
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Rik »

Stronghold heeft de kanalisatiestatus UDA gekregen. Dus je zou het ook niet bij de dierenwinkel mogen krijgen. Gevolg is natuurlijk dat het ook een stuk duurder geworden is. Belachelijk, maar ja... dat heb je met dierenartsen.

Er zijn alternatieven. Of je kunt het in het buitenland proberen (Duitsland bijvoorbeeld).

Heb je vlooien of wil je het preventief geven? Bij mij krijgen ze in orde geval nooit iets preventief.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Mila16 »

Ik wil het geven ivm het krabben en die plekjes , ze heeft 8-9 dagen geleden een ander merk gehad voor vlooien , en die was tot 4kg en mila weegt nu bijna 4,5 dus ik denk dat ze misschien niet werken die druppels , vorige keer had ik stronghold gegeven en toen was het krabben over, ik geef het om de maand eigelijk , over 6 weken woon in vlakbij duitsland 15 min rijden en haal ik voortaan daar stronghold , bedankt voor de tip

Ken jij een merk die net zo goed is en iets goedkoper is ? Welke gebruik jij?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Rik »

Ik gebruik geen antivlooienmiddel. In 21 jaar nooit nodig gehad. Eén keer een teek toen Bowy 18 jaar was. Maar verder nooit. (Ze komen ook alleen in mijn eigen tuin)

Ik zou ook nooit preventief geven. Als ik een plaag krijg dan zou ik het misschien geven maar anders niet. Alleen als zou blijken dat er meerdere keren per jaar een plaag is misschien preventief maar zoals ik al zei... nooit nodig geweest.

Als je ook geen vlooien ziet kan ik me bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Soms zijn de eitjes te klein om te zien maar als ze uiteindelijk uitkomen zou je het moeten weten. Zoniet... dan heb je dus geen vlooien.

Enig dat ik me voor kan stellen is dat het gif (want dat is het) iets onderdrukt dat die jeuk veroorzaakt. Maar dan blijft het gif met gif bestrijden. En of dat nou zo best is?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Mila16 »

Oke , dan zal ik het iets minder vaak geven , ik geef het alleen eigelijk als ik zie dat er veek gekrabt word , zo doe ik het ook bij mijn fret

Ik heb haar nu 7 maanden ik denk zeker wel dat ik haar 6keer vlooiendruppels heb gegeven

Maar ik denk als we verhuisd zijn dat het alleen maar de goede kant op gaat , minder krabben , misschien stress omdat iedere dag hier katten langslopen , en ze kan lekker in de tuin , ze kan lekker heel de dag door het huis heen, wat hier nu niet gebeurt 2 uur in de middag moet ze toch wel beneden blijven van mij anders zit de heeeel de dag op zolder

Zolder is wel leuk natuurlijk want is niet geisoleerd , de vogels kan je goed horen op het dak , de muizen lopen er rond , spinnen , laatst had ze nog een muis gevangen op zolder :shock: :esick:

Straks een nieuwer huis geisoleerd en geen muizen meer :edance: moet ze maar gaan zoeken in de tuin
Cerna

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Cerna »

Ik geef Advantage en ben er erg tevreden over.
Ik geef wel preventief (heb geen zin in een vlooienplaag), maar dan slechts 2x per jaar. Afhankelijk van het weer in april of mei en dan herhaal ik nog een keer in augustus. Natuurlijk loop ik risico in de maanden juni en juli, maar tot nu toe is het goed gegaan.

Maar wanneer je kat in de tuin komt - tussen struiken en in het zand rolt - dan zou ik wel iedere maand geven.
Onze katten komen alleen op het dakterras en daar is het risico toch een stuk kleiner
Gebruikersavatar
BillieJoepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2014 17:59

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door BillieJoepje »

Ik heb bij de kat(ten) die ook buiten in de tuin komen/kwam afgelopen 14 jaar 1 keer vlooien gehad.
Toen was het ook zo warm geweest.
Ik geef ze niets preventief.
Daarvoor bij een andere kat ook 10 jaar niets gegeven, 1 keer vlooien gehad.
Toevallig had Joepje 2 weken geleden wel enkele vlooien (ja, echt maar een paar wat volgens de DA ook mogelijk is)
Check alles elke dag nu en hou alles extra schoon maar mag niets geven van de DA omdat hij ziek is.
Gelukkig er geeneen meer gezien. Ook is zijn vacht clean.
Stronghold hielp goed toen ze vlooien hadden. Ik had toen toevallig een goedkoop ander merk middel uit de supermarkt en ben gaan zoeken op google, was niet veilig en heb ze meteen weggegooid.
Ik zou ook zeker niet zo snel achter elkaar weer vlooienmiddel gebruiken als ze nog maar kort geleden een middel gehad heeft!
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Featherr »

Je mag nu absoluut nog geen nieuwe druppels geven!
Dat mag enkel na 3-4 weken. Niet na 1 week.

En 6x ontvlooien in 7 maanden is absurd veel. Als er echt zoveel jeuk is kan je beter naar de dierenarts, voor het zelfde geld is het een schimmel of schurft. Gewoon een afkrabsel laten nemen en laten testen. Het kan ook nog een allergie voor het voer zijn. Genoeg redenen waarom je kat zo'n jeuk kan hebben en slechts 1 van die redenen helpen de druppels tegen: Vlooien.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Mila16 »

Ze is nu 11 maanden , over 2 weken een jaar , dus ik heb het in die tijd 6-7 keer gegeven , ook omdat mij verteld werd dat ik tot 6 maanden moest ontwormen, dus ik heb toen 6 maanden lang iedere maand zo een vlooien pipet gegeven die ook ontwormt, ik hou niet van die pillen , dan moet je je kat in de houtgreep nemen en dan die pil in zijn mik en dan langs zijn keel wrijven , hoop gedoe en stress
Dus vandaar zo vaak eigelijk , en toen 2 maanden niets gegeven , toen kreeg ze jeuk ben ik naar de dierenarts gegaan kon niets vinden , en toen weer vlooien druppels gegeven en toen ging het over , ik heb 14 dagen geleden druppels gegeven , voor katten tot 4kg , mila is nu ong 4,5

Dierenarts had trouwens alleen haar oren bekeken want daar krabte ze aan , ik kreeg zalf mee , 2e consult oordruppels maar het werd alleen maar erger , totdat ik stopte toen was het met 2 weken weg

Voer zijn we nu mee bezig , de goedkopere brokken van de dierenwinkel zijn weg , nu alleen nog orijen
Dierenarts zei dat schimmel alleen kan ontstaan via paarden , boederij? Toen zei ik al oke nou die heb ik niet ,
Maar als het schimmel zou zijn dan had het nu veel erger moeten zijn , het begon 4 maanden geleden , met een rood oorschepje , wat volgens haar er niet uit zag als schimmel, 3 weken later was dit weg , en 2weken geleden begon ze met krabben bij haar kop , boven ogen en bij oor , daar word nu niet meer aan gekrabt en is al bijna verdwenen

Over een aantal weken kan ze ook naar buiten in de tuin ,

Maar ik denk dat het beste voortaan is om met een vlooien kam eerst te controleren op vlooien en dan pas druppels als ze er zitten
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Vlooiendruppels stronhold recept nodig?

Bericht door Featherr »

https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/huidklachten

Daar links staan ook links die je kan aan klikken over huidschimmel enzo.
Het kan namelijk zomaar meegenomen zijn door iemand. Dus dat het alleen kan komen door paarden is echt zo'n onzin.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
dreddenel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2018 11:01

Re: Vlooiendruppels stronghold recept nodig?

Bericht door dreddenel »

strongholt is niet alleen voor vlooien maar ook voor hartparrasieten en wormen en dergelijke dus je hoeft je kat of hond niet te ontwormen vandaar dat het dus nu op recept is en belachelijk duur is geworden
Plaats reactie