Kattenfontein

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Kattenfontein

Bericht door Mila16 »

Hallo allemaal , ik wil een water fontein aanschaffen , nu zag ik 1 met een bloemetje zijn er mensen die deze hebben? Of een andere die beetje leuk uitziet en geen herrie maakt?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenfontein

Bericht door Rik »

Met een bloemetje?
Misschien een linkje?

Ik denk overigens dat weinig geluid veel en veel belangrijker is dan er "leuk" uitzien :)

(Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben ook wel geïnteresseerd. Dacht altijd dat ze veel geluid zouden maken)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattenfontein

Bericht door Dinky »

Ik vermoed zomaar dat met bloemetje deze is: https://www.eko4petz.nl/a-46525791/voer ... escription

Catit heeft de hele lijn een update gegeven. Geloof dat voer labyrint nu ook van boven afsluitbaar is bijvoorbeeld :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kattenfontein

Bericht door ErikPhilippus »

Wij hebben in de woonkamer een Drinkwell Platinum Drinkfontein 5 l van Petsafe. Vrijwel geruisloos, het enige wat je eigenlijk hoort is het zachte geluid van het stromende water - en dat is eigenlijk ook voor mensen een rustgevend geluid in de kamer. Bovendien heeft het een gemakkelijk te vullen reservoir van 5 l, waarmee je ongeveer een week vooruit kunt. Dus wij zijn erg tevreden over deze fontijn!

Boven in de lounge-ruimte hebben we een Cat Mate fontijntje, maar het eerste dat de heren 's ochtends doen is drinken uit de Drinkwell, dus daar hebben ze een duidelijke voorkeur voor...
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kattenfontein

Bericht door Mila16 »

Ja precies dinky die bedoel ik , ook toevallig ik heb cat mate vroeger ook gehad 7-8 jaar terug ,oude model , die hoorde je niet alleen als filter gedaan moest worden dan kreeg je luchtbellen , en als er meer water bij moest die had ik toen voor de fretten , die waren erook dol op
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kattenfontein

Bericht door Kurgel »

Hier een drinkwell 1,5 liter. Oudjes drinken uit de bak, stella van het straaltje. Maakt alleen herrie als ik het draadje niet door het gootje leg, dan trilt hij wat op het laminaat of als het water te laag staat, dan gaat motor brommen (maar dan weet ik wel dat ik moet bijvullen ;-) )
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kattenfontein

Bericht door Mila16 »

Ik zag hem vandaag staan in de dierenwinkel , heb hem gekocht , maakt geen geluid gelukkig , mila weet nog niet wat ze ermee moet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenfontein

Bericht door Rik »

De drinkwell 1,5ltr is dus ook heel erg stil? Omdat ik las dat bij de 5ltr de pomp ook ondergedompeld is en dus nog stiller zou zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kattenfontein

Bericht door Mila16 »

Oke , bij deze zit de pomp ook helemAal eronder
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenfontein

Bericht door Rik »

Ik heb hier nu ook de drinkwell platinum 5ltr staan. Toch maar voor de grote gegaan. Ik heb Yuna er al een paar keer uit zien drinken. Net probeerde Bono dat maar die stoot nog elke keer zijn neus aan de waterstraal :) Die moet er dus nog even aan wennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Kattenfontein

Bericht door Mila16 »

Haha grappig , mila vind het fonteintje erg leuk , zodra ze hem hoort aangaan gaat ze ernaar toe en drinken , ze wennen er snel aan , met een dagje eigelijk wel , ik had een nieuwe kattenbak gekocht met filter maat L ik zetten mij oude kattenbak ernaast en oude was een stuk groter , mila ging pas na 2 dagen op de nieuwe kattenbak , filter doet wel zijn werk , ik merkte pas na ruim een uur dat ik iets rook , en niet die walm als voorheen die ik na 1 minuut al rook , ze begraaft haar drollen soms niet dus moet ik het maar begraven ,
Plaats reactie