Zijn mijn kittens bengalen??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
MissPoppins
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2017 16:45

Zijn mijn kittens bengalen??

Bericht door MissPoppins »

Hallo iedereen,

Ik heb mij hier geregistreerd met de brandende vraag of mijn kittens bengalen zijn.

Heb al contact opgenomen met echte bengalenfokkers maar met het antwoord dat als ze geen stamboom hebben waarschijnlijk niet.
Ik heb deze lieve kittens via een vriendin van een vriendin.
Zij heeft mij de stambomen van vader en moeder ook laten zien.
Ze is 99% zeker dat de bengaal de vader is. Alhoewel zij ook een siamees mannetje thuis heeft zitten
Maar die mocht de moeder van de kittens niet zo graag.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

De kittens maken een fuzzyperiode mee, maar vind ze nu nog erg grijs en de tekeningen zijn erg vaag. Ze zijn nu 17 weekjes oud.
Ohja fotos zouden handig zijn, maar kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ik dit doe haha.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zijn mijn kittens bengalen??

Bericht door pinguin »

Wat maakt het uit of je kittens bengalen zijn of Niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zijn mijn kittens bengalen??

Bericht door Dinky »

Waarom is het voor jou zo belangrijk om te weten of het Bengalen zijn? Zonder stamboom zullen het nooit Bengalen zijn voor de stamboeken of voor het fokken ;-)

In de volksmond zullen het htk katten zijn zonder stamboom.
Wat je vaak ziet wanneer er geen stamboom is, is dat de moeder bijvoorbeeld te veel nesten krijgt. Ik vraag mij ook af waarom deze 'fokker' de niet gecastreerde mannen en vrouwen bij elkaar laat. Dan werk je teveel nesten in de hand......

Wat betreft foto's plaatsen staat hier een uitleg: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
Met Tapatalk kan je ook direct foto's plaatsen zonder ze eerst elders te moeten uploaden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Zijn mijn kittens bengalen??

Bericht door Kimm »

Ik snap wel dat je het leuk vind om uit te zoeken wat voor ras er in de kat zit, al zul je het nooit zeker weten als je geen stamboom hebt. Als het lukt om een foto te plaatsen kan misschien Erik eens kijken of hij er wat in herkent. Hij zal dat vast wel zien haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Zijn mijn kittens bengalen??

Bericht door ErikPhilippus »

MissPoppins schreef:Ik heb mij hier geregistreerd met de brandende vraag of mijn kittens bengalen zijn.
Zo'n brandende vraag was het dus ook weer niet, want mevrouw Poppins heeft een week geleden, twee uur na het posten van haar bericht, nog even op het forum gekeken, en daarna niet meer....
Plaats reactie