Hoeveel wegen jullie katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cerna

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Cerna »

Mijn Britten wegen tussen 5,3 - 6,7 kilo. Britten zijn forse katten en een gewicht van 6 kilo voor een gecastreerde poes en 8 kilo voor een gecastreerde kater is redelijk normaal (ook een beetje afhankelijk van de bouw). Laila is met 6,7 kilo te zwaar, maar eet heel weinig dus lijnen heeft geen zin.
HTK Gizmo weegt rond 4 kilo.

Ik heb een HTK-kater gehad die in zijn topjaren 10 kilo woog. Hij stond heel hoog op de poten en was erg fors, maar 2 kilo lichter zou wel beter zijn geweest.
Op zijn oude dag was hij broodmager, maar woog nog steeds 6,5 kilo.
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dena16 »

Ed is bijna net zo groot Rik! Het lukt me nog steeds niet hier foto's te plaatsen, maar ik zal nog eens een poging wagen morgen.
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Kurgel »

Mijn Luna weegt 4 kg en in haar gezonde dage toen ze perfect op gewicht was 4,5 kg. Is niet zo groot. En Bo 5,2. En die moet van DA afvallen, maar ben ik het niet mee eens. Hij heeft een heel dense vacht, maar vet dat heeft hij niet veel.
Stella is nooit volwassen geworden, woog 2,5 kg. Maar had er wel 5-6 kunnen worden als ragdoll omdat die toch wat groter kunnen worden. Ze was met haar nog geen 8 maanden al bijna zo groot als Luna. En ze had als klein kitten zelfs al een uitgesproken primordial pouch (buikflap/buikvet), schijnt normaal te zijn voor ragdolls, maar was verder niet te dik of zo.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Mila16 »

Zo een flapje krijgt iedere kat vooral poezen die geholpen zijn, mijn poes was met 8-9 maanden ookal groter dan de poes van de buurt die 7 jaar oud is
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dena16 »

Afbeelding


Ik doe weer een poging tot he plaatsen van een foto
Dit zijn (wijlen..) Ben links en Ed rechts
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dena16 »

Gelukt! (eindelijk....)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Mila16 »

Haha ja een maine coon is heel anders dan een normale kat , ik was een keer bij mijn rijinstructeur naar binnen gegaan , en daar zat een hele grote maine coon , een grijze , wat een mooi beest , met van die leuke plukjes op zijn oren ,
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Mila16 »

Vertel mij eens hoe je dat doet met die fotos:-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Rik »

Ja, het is een prachtras.
En die mooie vacht en volle staart.

STAP-VOOR-STAP: Foto's plaatsen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dena16 »

Dat linkje had ik dus gevolgd Rik, maar de lay-out van de site van mijn Album is inmiddels heel anders. Anyway, ik lijk het onder de knie te hebben :-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Rik »

Ja, dat zag ik. Maar nu heeft Laura (Mila16) nog wat hulp nodig met foto's :)

Ik heb ook serieus nagedacht over de Maine Coon. Ik vind het echt een prachtig ras. Maar ze kunnen zo groot worden (hoewel dat wel mooi is) en er lijkt mij nogal wat verzorging (van de vacht) nodig. Uiteindelijk ben ik dus toch maar weer voor de "vuilnisbakkenrasjes" in het asiel gegaan :lol:

(Niet dat HTK-katten niet mooi zijn hoor)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dena16 »

Ik heb vooral Coons voor hun karakter, ze zijn ze lief en aanhankelijk. Maar als je dan voor een mooie rooie kiest zit er natuurlijk ook een behoorlijke portie ondeugd in , heerlijk.
Onderhoud van de vacht valt reuze mee hoor, nu in lente en zomer heeft hij last van rui, maar met een wekelijkse borstelbeurt gaat het prima.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Dinky »

De maine coon en de noorse boskat zijn beide ook flink door mijn gedachten gegaan voor als Dinky er niet meer zou zijn. Voor mij vanwege hun mooie volle vacht. Echter ook wel weer gaan twijfelen omdat er zeker bij de maine coon ook nogal eens gezondheidsproblemen kunnen ontstaan. Bovendien heb ik een partner die heel hard roept geen raskat te willen vanwege gezondheidsproblemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door Rik »

Ja, de gezondheidsproblemen spookte ook door mijn hoofd toen. Veel rassen hebben allemaal zo hun eigen problemen. Een HTK kan natuurlijk ook wat krijgen maar over het algemeen zijn die ijzersterk. Je ziet bij raskatten ook vaak een lagere levensverwachting.

(Misschien ooit :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Hoeveel wegen jullie katten?

Bericht door prinsespolly »

Brits kortharen zijn toch ook wat dikker? Polly is nu 3,9 kg. Afgelopen weekend 1 jaar geworden. Toen ze bij ons kwam met 5 maanden was ze al dikkig, een buikje had ze. De dierenarts zei dat hij veel buikvet zag bij de castratie. Ze eet niet veel en leurt niet om eten, ook geen natvoer. Als ze een snackje krijgt, doet ze er heel lang over, of ze laat het te lang liggen en dan eet onze kitten het op. Polly heeft ook een flapje onderaan de buik. Ze kan niet zo goed klimmen en springen. Ze is gewoon te log.

Onze kitten Louis is bijna een half jaar en weegt nu 2,5 kg. Zijn bouw is heel anders; slank, hoog op de poten. Vreet als een malle. Leurt ook de hele dag om eten, miauwt veel. Hoewel hij een Brits Korthaar zou zijn, denk ik wel eens dat hij niet helemaal raszuiver is. Hij is me te slank. Polly was op zijn leeftijd veel dikker. Deze kitten is echter heel atletisch, springt op tafels, op het aanrecht. Dat heeft Polly nooit gedaan. OOk is hij veel aanhankelijker, wil op je liggen. Polly gaat meer naast me liggen en miauwt niet zo veel. Ik kan niet wachten tot hij een volwassen grote kater is...Over 1,5 week wordt hij ook gecastreerd.

Ben echt een liefhebber van het ras; hou van volle pluizige katten. Polly is dan ook mijn lieveling.
Plaats reactie