Klimop giftig voor katten?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Bedankt voor je advies , ik laat hem ook hangen anders hebben we straks een hele kale tuin , 4 schuttingen hebben die klimop namelijk, ik moet als ik daar zit even achterhalen hoe die planten heten die er nu staan , ik heb echt 0 ervaring met planten
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Ik wil een levendige tuin veel kleur en veel beesten zodat mila veel heeft om te kijken, vlinderstruik , gebroken hartjes vond ik ook leuk helaas zijn die dus giftig , en voederplaats voor vogeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Dinky »

Belangrijkste om te onthouden is dat met name puntige bladeren (zoals gras) erg aantrekkelijk zijn om op te kauwen. Andere planten is vooral goed in de gaten houden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door tacuma »

Even een kanttekening bij het plaatsen van siergrassen: veel van die soorten hebben weerhaakjes langs de sprieten, en de kans dat zo'n afgekauwde spriet dan vast komt te zitten in een kattenneusje is groot. Als je siergras wil kopen, altijd even met je vingers langs de sprieten gaan, zowel naar boven als naar beneden. Heeft het betreffende gras weerhaakjes, dan voel je dat meteen. Niet kopen in dat geval!
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

O siergras vind ik toch niet mooi , volgens mij word het vaak gebruikt bij vijvers, ik zat te kijken naar passiebloem klimop maar die zijn volgens mij ook giftig, en hortensias de bollen en de zaden , maar bedoelen ze dan de zaden die geplant moeten worden of de zaden die eruit komen als ze uitdrogen in het najaar?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door tacuma »

Ik heb hier van alles in de tuin staan, ook de betreffende klimop, hortensia's, passiflora gehad, maar onze katten hebben er nog nooit aan gezeten. Er staat ook gras in overvloed, en ik kweek regelmatig een bakje tarwegras voor ze. De langere sprieten van het gras zijn hier favoriet, dus bepaalde stukjes maai ik expres niet, zodat de katten wat te knagen hebben. :lol: Heel goed dat je je er zo in verdiept, maar in de 15 jaar dat wij katten hebben, hebben ze nog nooit aan foute planten gezeten.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Oke ja soms hoor je dat katten weten welke giftig zijn , andere katten weer niet , wat ik wel merk is zodra er hier een plant in huis staat waar ze bij kan dat ze daar toch wel vaak aan zit
Daarom ben ik er een beetje bang voor , alle planten in huis staan hoog ,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Rik »

Ik zou bij sommige dingen ook wel voorzichtig zijn.
Ik weet dat Erik zijn klim-hortensia weggehaald heeft (die in de kennel groeide)
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55#p675496
Ook de wijnstruik moest eraan geloven
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 70#p675605

Ik had twee mooie potten met aloë vera staan maar daar begon Yuna dus op te knauwen. Fout dus. Ze staan nu op de hoge kast te wachten totdat ik ze eruit haal en de pot maar tot kattengras-pot omdoop.

Maar je kunt het in het begin goed zelf in de gaten houden waar ze wel en niet aan begint te knabbelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Oke gewoon die hortensias even andere plek geven , waar ze niet komt
Cerna

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Cerna »

Ik heb Hortensia's, Heuchera's, Astrantia's, Rozen, Chocoladeplant, Helleborus, Clematis, Hibiscus en de ene lijst zegt dat ze giftig zijn en de andere niet. Nogal verwarrend dus.
Maar de katten zitten er niet aan. Kijken er zelfs niet naar.
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Oke maar zijn jouw katten katten die alleen in jouw tuin zitten of komen ze ook verder?
Want ik denk dat als je kat alleen in jouw tuin mag zitten hij het na een aantal dagen wel gezien heeft en uit verveling je planten gaat kauwen, en katten die verder kunnen hebben wel wat beters te doen , de buurt verkennen , vergroten


Of raken ze nooit verveeld in de tuin? Ik kan het mis hebben hoor ,
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Dinky »

Hangt volledig van de kat af. De ene mens vermaakt zich ook prima in nederland terwijl de ander op wereldreis moet ;-)

Wanneer ze uit je eigen tuin gaan is het wel zo dat ze overal giftige planten tegen kunnen komen om op te knagen, ook degene die je zelf het liefste vermijd ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mila16
Lynx
Lynx
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:06

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Mila16 »

Ze blijft in de tuin , ik durf het niet
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Kimm »

Ik wandel alleen met moes en Mila aan een tuigje in de tuin. Maar laatst ging ze ook aan het blad van een hortensia knagen..

Ik heb geen idee of katten die altijd buiten komen hun lesje ooit geleerd hebben dat ze beter niet op alle planten kunnen knabbelen of hoe dat dat gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Klimop giftig voor katten?

Bericht door Rik »

Het hangt er ook vanaf of ze blijven knagen.
Vaak is het even uitproberen en dan is het toch niet lekker en dan laten ze die plant met rust.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie