Zwangere kat bevalt maar niet

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
MarenLeyseele
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 11:25

Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door MarenLeyseele »

Hallo!
Ik doe pleeggezin voor Dierenasiel Gent. Wij hebben nu een zwangere kat. Aangezien ze gevonden is weet niemand hoelang ze al zwanger is. Een 2-tal weken geleden was ze nog niet zo dik maar begon ze op eens heel erg te hijgen en heel snel te ademen,ze begon helemaal te hyperventileren. Daardoor dachten wij dus dat ze die dag der kittens zou krijgen. Maar na een paar uren was het weer helemaal voorbij. Nu zijn we 2 weken verder en is ze dikker dan ooit! Daar moeten minstens 4 kittens in zitten. Je zou op sommige momenten denken dat ze gaat ontploffen! :lol: Haar tepels zijn roze en staan heel dik. Er staan ook zwarte stipjes rond :icon_shifty: . De kittens voel en zie je al heel goed bewegen. Ze doet niks anders meer dan slapen. Het vreemde is dat ze eerst altijd in haar doos bleef die we klaar hadden gezet voor haar maar nu wil ze alleen maar meer op de grond slapen. Ze wil gwn alleen op de grond slapen en niet meer in de doos. We weten niet hoelang ze zwanger is maar we dachten echt dat het nog deze week ging zijn. Weten jullie misschien wat meer erover?
Lopke

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door Lopke »

Helaas, het is lastig voorspellen wanneer ze gaan bevallen.
Hier ook eentje die met haar dikke buik het liefste op de vloer lag, bij voorkeur helemaal uitgestrekt, zodat ze de ruimte hebben.
We dachten ook, dit past niet meer, maar toch duurde het nog 3 weken.

Gewoon rustig afwachten ;-)
Lopke

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door Lopke »

Helaas, het is lastig voorspellen wanneer ze gaan bevallen.
Hier ook eentje die met haar dikke buik het liefste op de vloer lag, bij voorkeur helemaal uitgestrekt, zodat ze de ruimte hebben.
We dachten ook, dit past niet meer, maar toch duurde het nog 3 weken.

Gewoon rustig afwachten ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat je pleeggezin bent voor het asiel!

Zou je de vraag bij het asiel kunnen leggen over wanneer jij je zorgen moet gaan maken om mams en de Kids? Is er misschien de mogelijkheid van een echo om te kijken hoe lang ze drachtig is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
MarenLeyseele
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 11:25

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door MarenLeyseele »

@Lopke: Nog 3 weken :shock: , daar heb ik helemaal het geduld niet meer voor haha :lol:
@Dinky: Het Dierenasiel Gent weet jammer genoeg ook niet hoelang ze zwanger is dus weten ze ook niet goed of we ons moeten zorgen maken, ze weten namelijk niet of ze al langer dan 70 dagen zwanger is en het dus iets is om je zorgen over te maken. Ik kan inderdaad wel eens vragen voor een echo :smile: Bedankt voor jullie antwoord!
Ik merkte dat ze vandaag haar lievelingssnoepjes niet Meern wou eten en haar buik nog dikker en ook boller is :grin:
Lopke

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door Lopke »

Dan zul je ernaast moeten zitten om ze eruit te kijken ;-)
Durf niet te beloven dat het dan sneller gaat ...maar het houd je van de straat zeg maar.
Persoonlijk zou ik een zwangere kat de heisa van een echo niet aandoen maar gewoon geduld oefenen....de meesten houden al niet zo van uit hun veilige omgeving te gaan en met zo'n dikke buik in een mandje, alleen in NOOD.
MarenLeyseele
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 11:25

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door MarenLeyseele »

Ik heb ook al gelezen dat katten de bevalling kunnen tegenhouden omdat ze niet veilig voelen. Het lijkt me niet zo fijn dat ze haar kittens moet krijgen bij mensen die ze niet zo goed kent( ze is hier ondertussen wel al 3 weken maar toch). Zou het kunnen dat ze het tegenhoud of moet ik gwn meer geduld hebben? :-P Ondertussen is ze hier nog niks veranderd en slaapt ze nog altijd 24 uur per dag :lol:
Lopke

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door Lopke »

Ze kunnen het misschien een dagje tegenhouden maar echt geen 3 weken :lol:

Zoals ik al zei, hier was onze poes al topzwaar en het duurde nog 3 weken.
Dus gewoon geduld hebben en genieten van moeder natuur, die het toch maar mooi zo knap doet allemaal.
MarenLeyseele
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2017 11:25

Re: Zwangere kat bevalt maar niet

Bericht door MarenLeyseele »

Oké! ;-) Super bedankt voor de hulp! :-o :smile:
Plaats reactie