Vakantie

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
pip63
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2017 07:21

Vakantie

Bericht door pip63 »

Hallo,

Ik zit met een dillema .....

Ik heb 2 poezen van 4 en 5 jaar .de een een vrijbuiter die heel de dag naar buiten kan en regelmatig naar binnen komt voor een aai over haar kop of een brokje.
De ander kwam ook altijd buiten maar is 2 jaar geleden 3 weken kwijt geweest en daarna durfde ze niet meer naar buiten .mogelijk flink traumatische ervaring meegemaakt ,helaas. Ze loopt heel vaak om me heen in huis en ligt s avonds altijd op schoot te spinnen.kortom een kroelkat voor mij en voor mijn zoon en dochter.Verder is ze enorm angstig en schiet weg als de bel gaat en komt niet eerder tevoorschijn als iedereen weer weg is.
Nu mijn vraag....mijn vriend heeft een boot gekocht en wil daar elk weekend en vakanties heen. ik wil dat ook maar hoe ga ik dat aanpakken? Ik wil ze het liefst meenemen naar de boot maar is dat niet te stressvol en hoe ga ik ze laten wennen ?is het überhaupt verstandig om ze te laten wennen? Ik heb een tuigje gekocht en omgedaan bij snoes de bange kroel poes maar ze rent dan hard weg gaat onder het bed en beweegt zich niet meer tot hij af gaat. Helpen jullie mij met advies?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door castratenkoor »

ik denk dat je de bange poes er geen plezier mee doet, haar mee te nemen naar de boot. Is er niet iemand die elke dag bij ze langs kan voor de zorg? Familie, vrienden, buren? Of anders betaalde kattenoppas? Dan kunnen ze veilig en vertrouwd in huis blijven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vakantie

Bericht door Rik »

Ik ben het met Dinie eens. Als de poes nu in een vertrouwde omgeving al laat zien niet om te kunnen gaan met "vreemde" dingen dan is het meenemen naar een boot een absolute ramp. Voor de poes maar ook voor jou. Verzorging thuis in de vertrouwde omgeving is dan eigenlijk de beste oplossing.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Vakantie

Bericht door ErikPhilippus »

Nee, dat zie ik ook niet goed komen. Zelfs een rustige, zelfverzekerde poes zal een boot als stressvol ervaren. Het starten van de motor, het trillen, schommelen, de vreemde geluiden, klotsend water, niet weg kunnen - allemaal zaken waar een poes erg aan zal moeten wennen. En als ze de kans krijgen, en ontsnappen in een vreemde haven, ben je ze hoogstwaarschijnlijk kwijt. Ik denk ook dat je dan zelf ook niet echt rustig zult genieten van het varen....

Ik heb zelf zo'n 20 jaar op een grote zeilende klipper gewoond, met katten - en terwijl het hun huis was, vonden ze het varen toch nooit echt leuk. Dus laat staan katten die geen boot gewend zijn, en in jouw geval ook nog een angstig exemplaar.

Dus ook mijn advies is om een alternatieve oplossing te zoeken.
Behouden vaart!
Erik
pip63
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2017 07:21

Re: Vakantie

Bericht door pip63 »

Bedankt voor jullie reactie .klinkt helaas niet positief....ik vind het zo zielig dat ze vaak weekenden alleen zijn vandaar dat ik het wil proberen .alhoewel ik er zelf ook weinig hoop op heb .of zijn er ook positieve berichten? Of ideeen ?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vakantie

Bericht door Dinky »

Ik weet dat mies van de vriend van voormalig lid Adriana meegaat op een zeilboot.

Maar ik denk dat je ze gelukkiger maakt met een oppas aan huis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie

Bericht door Anne »

Ik heb een tuigje gekocht en omgedaan bij snoes de bange kroel poes maar ze rent dan hard weg gaat onder het bed en beweegt zich niet meer tot hij af gaat.
Ik zou om te beginnen elke dag dat tuigje omdoen en de eerste keer laat je het 5 minuten zitten en per dag kun je dat opbouwen met elke keer 5 minuten erbij
Tegen de tijd dat ze zich met tuig een paar uur zich op haar gemak voelt kun je haar meenemen naar de boot en haar daar een kwartiertje laten. Kijken hoe ze dat vindt, wat ze doet
Dat zou je ook kunnen opbouwen.
Als het echt niet gaat kom je daar ook vanzelf achter
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Vakantie

Bericht door ErikPhilippus »

Wat is het eigenlijk voor boot?
Afmeting, zeilboot, motorboot, kajuit, ....
Plaats reactie