Drachtige opvangpoes vragen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Drachtige opvangpoes vragen

Bericht door Cherie »

Okee, ik voel me onzeker.

Ik weet dat nestjes hier worden ontmoedigt en ben het daarmee eens.
Wij vangen een poes op die nergens terecht kon. Zij is zwanger binnengekomen.
Ze heeft 7 juli bij haar eigenaar een nest geworpen en is daarna meermaals naar buiten geweest (en ja ze had gewoon gesteriliseerd moeten worden maar ze was dus toen niet bij ons!)
Het haar rond de tepels is geweken en ze is al aardig dik (maar ja tweede nest in korte tijd...)
Vorige week naar da geweest zij voelde toen nog geen kittens.
Vanaf wanneer voel je bobbels in de buik? Die is nu soepel maar gezwollen, echt een zwangere buik maar durf natuurlijk ook niet te duwen). Ik voel sws nog geen kittens bewegen, maar wel darmpjes borrelen (voelt t tzelfde of anders? En hoe dan?
Dit allemaal om te bepalen hoe ver ze zo'n beetje is, dat lijkt me zo handig om te weten?

Ik zou echt heel heel graag met jullie willen delen, wil t graag goed doen.
Laatst gewijzigd door Cherie op 04 nov 2016 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Cherie »

Oh en foto's via WhatsApp ook mogelijk als iemand met ervaren oog wil kijken.
Overigens heeft ze vorige bevalling alleen gedaan en was ze een supermoeder volgens de eigenaar. Ik heb me goed ingelezen in de bevalling en heb daar wel alle vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Rik »

Zwangere poes opvangen wordt hier altijd wel bejubeld. Dan heb je nét het ene nestje uitgezwaait en dan komt de volgende er alweer aan ;)

Ik weet er weinig vanaf maar volgens onderstaande website zou een DA tussen 19 en 27 dagen vruchtblaasjes in de baarmoeder moeten kunnen voelen. Daarna kan er niets gevoelt worden tot dag 40. Dus als de DA (en jij) niets kunnen voelen zou de schatting dus tussen 27 en 40 dagen kunnen liggen.

http://www.dapbommelerwaard.nl/?id=108& ... chtige-kat
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Dinky »

Zelf geen ervaring mee maar wellicht heb je veel aan dit topic waarbij ook onduidelijk was hoe ver de poes was: viewtopic.php?t=30762
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik in contact treden met een ervaren fokker of met een kittenopvang voor asiel, voor begeleiding.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Cherie »

Ah, ja! Dat heb ik al gedaan. Ik heb contact met een grootschalige kittenopvang, en zij staan ook stand by als er problemen zijn bij de bevalling of bij de eerste dagen. Maar zij vinden het minder interessant hoe ver de poes is (gewoon afwachten) en daar hebben ze natuurlijk gelijk in, maar ik merk dat ikzelf wel fijn zou vinden om wat houvast te hebben :). Ik heb eerder een moeder met kittens opgevangen, maar zij waren toen al vier weken, dat is toch heel wat anders. Maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.
Rik, ah, ja dat is natuurlijk goed mogelijk. vorige week was er niets te voelen dus kan ze toen nog niet op dag 40 gezeten hebben (of mogelijk heeft de dierenarts ze 'gemist' dat kan natuurlijk ook).

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door castratenkoor »

Je zou een echo kunnen laten maken, dan heb je je zekerheid.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Cherie »

Ja. Maar ik probeer dat geld te bewaren zodat ze gesteriliseerd kan worden. Haar baasje is niet van plan dat te doen, dus mogelijk gaat zij elders wonen, maar in ieder geval gaat ze niet ongesteriliseerd de deur uit.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Anne »

Heeft deze zwangere poes een baasje dan? In je eerste post schrijf je dat deze poes nergens anders terecht kan ;-) In dat geval kun je deze mensen aangeven bij de dierenbescherming omdat ze haar verwaarlozen
Super dat je haar opvangt en haar wilt laten helpen. Gaan de kittens straks naar de opvang waar je nu mee in contact staat?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Cherie »

Ja ze heeft een baasje, en nee ze kan nergens terecht ;) Nou ja, in het asiel natuurlijk, maar dat vind ik echt de allerlaatste optie.

De kittens groeien hier op en ik zoek een huisje voor ze (is er hier ook ergens een plek waar ik dat neer kan zetten?). De moeder... Tja ik weet het niet, op dit moment gaat het ze niet goed samen met onze eigen katten, maar dat kan ook komen omdat ze zwanger is.
Het is niet duidelijk of en wanneer ze terug kan naar haar eigenaar, omdat deze momenteel geen woonruimte heeft, hij woont nu bij zijn moeder in maar zij is allergisch en wil absoluut geen kat in huis.

Dus wat er hierna gebeurt met haar, dat weten we nog niet, maar ze wordt in ieder geval gesteriliseerd en krijgt een goed onderkomen, tot die tijd zorgen wij in ieder geval voor haar. Eerst moet ze vooral goed aankomen en tot rust komen en dan zien we weer verder. Twee nesten in 1 seizoen is best veel gevraagd voor een poes van nog geen 2 jaar oud :ewhistle:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Anne »

Nou wat fijn dat je zo goed voor de poes zorgt :smile:
viewtopic.php?f=3&t=1225

Hier kun je de kittens aanmelden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Drachtige opvang poes vragen

Bericht door Cherie »

Bedankt! :smile:
Plaats reactie