Hoeveel katten hebben jullie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Adriana »

Brennn schreef:Zoals ik zei het is pas rotzooi als het jaren gebruikt wordt.
Ze geven het niet zo maar als het zo slecht was. (wha ha haha! hoe kom je daar nou bij!)

Ik ga haar niet 12 weken binnen houden met de kans dat ze gefrustreerd raakt en dat misschien op de kleintjes afreageert.

Maar ga hier verder geen discussie meer over voeren.
al met een week poezenpil is de hormoonhuishouding zo verstoord dat je risico loopt.
goegel zelf eens op 'poezenpil tumoren' en je schrikt je rot.
dus komende jaren jaarlijks goeie check bij je dierenarts (advies!)

ze gaat naar buiten omdat jij niet aan kattenbakken doet dus moet ze haar kleintjes wel in de steek laten..

jij discussieert helemaal niet maar valt gelijk aan. en goeie raad accepteer je niet.

je weet echt niet waar je het over hebt....
en je kunt er vanuit gaan dat we hier op het forum heel veel meer kennis en ervaring met zijn allen hebben,
dan jij en je dierenarts.
en dat zijn feiten en geen meningen en/of persoonlijke voorkeuren.

oeps, ik zou hier niet meer reageren, nou vooruit, nog een beetje goeie raad dan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Wat ben jij fan van je zelf zeg bah door de zeggen dat je meer kennis van katten hebt dan de da. Naar jou hele herhaal wil ik al niet eens meer luisteren... Je wil me alleen maar bang maken, nou het is je niet gelukt.
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

Je neemt echt niets van iemand aan, hè?!

Er zitten hier mensen (waaronder Adriana en ik) die al 40 jaar katten hebben, die al jaren op dit forum schrijven en alles aan ziektes en gedragsstoornissen wel voorbij hebben zien komen en inmiddels heel goed weten wat wel en niet werkt.

Even een klein voorbeeld: ik had een driejarige kat die geopereerd moest worden en voor en na de operatie pijnstilling moest. Ik mocht het injecteren omdat ze pijn aan haar bekkie had (stomatitis) en ik deed wat de dierenarts voorschreef. Want zij had er toch voor gestudeerd?

Onze kat werd na 4 weken spuiten doodziek, we hebben bloed laten prikken en ze bleek nierfalen te hebben. Op de bijsluiter (had ik niet meegekregen) van de pijnstiller stond dat Metacam nierfalen kon veroorzaken en dat het absoluut niet geïnjecteerd mocht worden.
Natuurlijk ontkende onze (zeer kundige!) dierenarts dat het aan de pijnstilling lag. Nee, het kon overal aan liggen, maar niet aan Metacam terwijl dit zwart-op-wit op de bijsluiter stond!

Sinds die tijd ben ik een beetje argwanend geworden wat betreft de kennis van dierenartsen.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Niet van iemand die op zo'n toon kritiek geeft.
Ik weet dat de poezenpil niet zo best is, maar dit is (in de meeste gevallen) alleen bij langdurig (jaren) gebruik.

Ik vind het heel naar voor je en voor je kat met wat er is gebeurd en ik snap heel goed dat je vertrouwen dan weg valt bij decdierenartsen. Maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren. Mijn da heeft er ook zeker bij vermeld dat het slecht voorcde is (kanker) maar dat die vooral bij langdurig gebruik is. Mijn meisje wordt binnen kort geholpen dan krijgt ze nooit meer de pil en heeft ze het hooguit een aantal weken gebruikt.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Admin »

Het is nu wel duidelijk dat deze discussie geen positieve wending meer gaat krijgen. Meer antwoorden en adviezen op de vraag zullen er niet meer komen en voordat de discussie verder escaleert, sluit ik dit draadje.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten