Hoeveel katten hebben jullie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

quote="ErikPhilippus"]Afbeelding[/quote]

Afbeelding

Mijn stumpertjes in hun buitenverblijf.[/quote]

Kan ik een kaartje kopen voor deze dierentuin?
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

welkom op het forum!
dit soort berichtenwisselingen gaan nooit goed.. binnen/buitenkatten... hebben we boeiende topics over..

als ik het allemaal goed begrepen heb, dan heb je door jouw nonchalance en niet op tijd castratie regelen je eigen probleem gemaakt want ja en inderdaad, ongecastreerde poezen die je buiten laat, worden gedekt. en dat geeft jonkies.

dat worden dan 4 katers (twee volwassen en twee kittens) en 2 poezen (moeder en kitten)..
ik begrijp dat je niet aan kattenbakken doet en dat jouw katten eigenlijk geen huisdieren maar buitendieren zijn.
dus wat is daar dan te veel aan?
ze komen thuis om te eten als ze kennelijk zelf niks gevangen hebben en zullen op die manier ook geen hechte band met mensen opbouwen. met kans op weglopen of verongelukken of vergiftigd worden door boze buren en nog veel andere doodsoorzaken...

of iets te veel is hangt helemaal af van jou zelf.
je kunt die vraag niet op een forum dumpen want die is voor ons niet te beantwoorden.
maar het is je al niet gelukt om één poes op tijd te laten castreren dus hoe moet het dan als er eentje ziek wordt of zoek raakt. als je dat al op tijd ziet. bovendien kost dat geld en soms veel geld.
je zult ze niet laten chippen vermoed ik.. en inenten? en een check door een dierenarts?

op het forum beschouwen we katten als huisdieren waar we zo goed mogelijk voor zorgen en we komen op voor de belangen van de dieren.
dat is onze keuze als kattenliefhebbers.

ik hoop dat je in het belang van je dieren je verantwoordelijkheid verder wèl neemt, dus hoezo poezenpil..?
zal goedkoper zijn dan castratie maar geeft grote kans op melkkliertumoren en andere kanker-ellende. dus poes binnenhouden en per eerste mogelijkheid laten castreren!
en dan gaan sparen voor de castratie van twee katers en nog een poes..

en dat is iets dat je zelf moet oplossen en niet als een onzinnige vraag op een forum moet dumpen..
Wat een achtelijke reactie zeg! Als je alles is goed had gelezen wat ik zei wist je wat de reden was dat ik haar niet heb laten helpen en dat een poes met kittens niet geholpen mag worden.. Vandaar de pil.

En dat ze niet geen hechte band met mensen op bouwen vind ik al helemaal een domme reactie. Je wil niet weten hoeveel ik met me beestjes bezig ben, zowel binnen als buiten knuffel en speel ik met ze, lopen we samen een rondje. Mijn beesten. 1 van me katers is juist een allemans nd, laat zich graag aaien buiten. Jullie doen net of ik ze buitrn dump en er niet na om kijk. Ik heb een luikje ze kunnen ze kunnen gaan en an waar ze willen en komen vaak genoeg bij huis.

En wat betreft enten dat is pure gif voor die beestjes. Kat van me buurman en is geënt en vaak ziek, beest kan niks hebben. Zonder die troep bouwen ze zelf weer stand op. Ik ken veel katten die niet geent zijn. Fam. die boerderijkattrn hebben. Al die beesten zijn gezond. De oudste is 25 geworden. Verder krijgen ze wel alles. Vlooienbehandeling/ wormenkuur en als ze ziek zijn gaan ze na de da. Alles voor mijn beestjes. En sparen voor de castratie is niet nodig. Dat heb ik natuurlijk al. Ik ga niet met zo veel beesten zittrn als er geen geld is...[/quote]
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

Brenn, ga alsjeblieft ergens anders mensen lopen uitschelden want je weet het toch allemaal zo goed?

Enten puur gif? Wat een onzin! Alleen omdat ÉÉN kat (van de buurman) steeds ziek is? Ik laat mijn katten al 40 jaar jaarlijks inenten en ook mijn katten worden 15+.
En heb het pas één keer meegemaakt dat een kat van mij chronisch niesziekte kreeg ondanks dat ze ingeënt was. En zij is afgelopen vrijdag opnieuw ingeënt en sinds die tijd snottert ze niet meer!
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

castratenkoor schreef:Kijk Dorien, als iemand mij beledigt, omdat ik mijn katten niet los laat lopen, dan vraagt dat om tegengas.

In de jaren 80 woonde ik in een dorp L. op een woonerf, mooi rustig voor kinderen en huisdieren. Er kwam alleen bestemmingsverkeer en dat reed 10 km per uur. Mijn 6 katten liepen ook los. Tot een buurvrouw van 5 huizen verder, vriendelijk kwam praten. Of ik een witte kater had. Ja die had ik. En ze legde uit wat hij allemaal uitvrat bij haar.

In goed overleg hebben we het een paar keer geprobeerd, poos binnen houden en dan weer los. En dan weer praten met die buurvrouw. Aangezien hij haar en haar 2 katten het leven zuur bleef maken, hebben B. en ik besloten onze katten niet meer los te laten. We zijn toen gaan sparen voor kennelplaten, dat was een meerjarenplan, dat spul is knap duur.

Als ik de instelling van Brenn had gehad dan had ik tegen die buurvrouw gezegd, niet mijn probleem, als mijn katten maar lol hebben. Ik heb ook niet geëist dat ze dan haar eigen katten ook maar binnen moest houden. Ik had daar geen last van.

Mijn punt was al duidelijk, tuurlijk, maar ik MAG het niet eens zijn met de egoïstische instelling van Brenn, dat het belang van haar katten voor het belang van de buren gaat. Zo zit ik namelijk niet in elkaar. Dieren zijn me heel lief, maar dat mag niet ten koste gaan van mijn medemens. Ik ben van mening dat iedereen recht heeft te genieten van eigen tuin.

En dit - met die foto - was bedoeld als afsluiter en als verdediging tegen de aanval dat mijn katten ongelukkig zouden zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ze dat niet zijn. En dat wilde ik even showen.
Heel sociaal van je. Maar zo ben ik niet. En dan ben ik maar egoistisch dat maakt me niks uit. Je kan geen buiten katten opeens binnen houden. Dat is pure mishandeling voor die beesten. En ze zullen alles bij elkaar scheeuwen. Je deur en alles op de vensterbank mollen omdat er uit willen. Ik spreek uit ervaring met kater moest een nachtje binnen blijven voor de castratie nou het was een drama. Mijn vriend is het huis uitgegaan omdat hij het niet aan kon horen zo zielig en ik heb de halve nacht wakker gelegen. Toen zei de da ook nog hou hem 10 dagen binnen. Ik zeg nou dat doe ik niet, 1 dag was al meer dan genoeg pfff. Zo zie je maar e groot de behoefte van het naar buiten kunnen is.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb een berichtje naar de moderator gestuurd met het verzoek om in te grijpen. Naar mijn idee komt dit topic dicht in de buurt van Trolling.
Groet,
Erik

Uit de forum-regels:
'Trolling', het opzettelijk plaatsen van berichten om negatieve reacties te krijgen en lange discussies uit te lokken, is niet toegestaan. Wanneer de beheerders vermoeden dat een bericht een 'troll' is, zal het worden gesloten, waarbij het woord 'trolling' vermeld wordt. Dit geldt als een waarschuwing naar de persoon die het bericht geplaatst heeft.
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

OK, jouw katten zijn dus de baas?

Toen ik nog op kamers zat had ik drie katten. Het was in een dorp en het was er rustig en ik woonde beneden. En dus gingen mijn katten naar buiten. Daar dacht je in die tijd (begin jaren 80) helemaal niet over na.
En toen kocht ik mijn eerste appartement in het centrum van Doetinchem en daar konden de katten niet meer vrij rondlopen (tenzij ik ze iedere morgen zelf naar beneden bracht). Dat gaf de eerste week wat gemor, maar toen legden ze zich erbij neer dat ze het vanaf nu moesten doen met een balkon, patio en het platte dak.

Mijn katten bepaalden dus niet wat er wel of niet gebeurde, maar dat was ik en na die eerste - wat problematische week - heb ik nooit meer iets van onvrede gemerkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door castratenkoor »

Met Annet eens, kwestie van even door de zure appel heenbijten. Weekje protest en dan leggen ze zich erbij neer. Als ik hier met oud en nieuw het luikje dichtdoe dan wordt er ook geprotesteerd. Maar als ze merken, het is niet anders, dan leggen ze zich er echt wel bij neer.

En dat was in de jaren 80 in L. ook zo. Witte Pluus was overigens niet de enige bandiet. Een van de anderen kwam regelmatig met net gekochte pakjes vlees en broodbeleg thuis. Duidelijk van iemands aanrecht gejat......
En voor de rest van de katten die wel braaf waren was het jammer maar helaas.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

ErikPhilippus schreef:Ik heb een berichtje naar de moderator gestuurd met het verzoek om in te grijpen. Naar mijn idee komt dit topic dicht in de buurt van Trolling.
Groet,
Erik

Uit de forum-regels:
'Trolling', het opzettelijk plaatsen van berichten om negatieve reacties te krijgen en lange discussies uit te lokken, is niet toegestaan. Wanneer de beheerders vermoeden dat een bericht een 'troll' is, zal het worden gesloten, waarbij het woord 'trolling' vermeld wordt. Dit geldt als een waarschuwing naar de persoon die het bericht geplaatst heeft.
Agh goshie kun je het alleen aan? Het is jullie schuld dat het zo gelopen is, niet de mijne. Ik stel een hele normale vraag en geef aan dat mijn kattrn naar buiten mogen. Dan wordt ik van alle kanten aangevlogen en slecht bezig ben door ze buiten te laten, terwijl ik ze juist buiten laat om ze een zo normaal en mooi mogelijk katten leven wil aanbieden. Ik vind het nou eenmaal zielig om ze binnen op te sluiten.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Cerna schreef:OK, jouw katten zijn dus de baas?

Toen ik nog op kamers zat had ik drie katten. Het was in een dorp en het was er rustig en ik woonde beneden. En dus gingen mijn katten naar buiten. Daar dacht je in die tijd (begin jaren 80) helemaal niet over na.
En toen kocht ik mijn eerste appartement in het centrum van Doetinchem en daar konden de katten niet meer vrij rondlopen (tenzij ik ze iedere morgen zelf naar beneden bracht). Dat gaf de eerste week wat gemor, maar toen legden ze zich erbij neer dat ze het vanaf nu moesten doen met een balkon, patio en het platte dak.

Mijn katten bepaalden dus niet wat er wel of niet gebeurde, maar dat was ik en na die eerste - wat problematische week - heb ik nooit meer iets van onvrede gemerkt.
Afbeelding
Voor mij hoeven ze niet binnen opgesloten te zitten, in tegendeel zelfs. Een kat hoort gewoon naar buiten te kunnen, net als dat jij naar buiten wil. Zou jij het leuk vinden je leven binnen te zitten? Voor iedereen hier die tegen buitenkatten is, sluit je zelf maar is een week binnen op en ervaring wat je je beestjes aan doet. Iedereen heeft behoefte aan de frisse buitenlucht, ook dieren die juist!!
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Cerna schreef:Brenn, ga alsjeblieft ergens anders mensen lopen uitschelden want je weet het toch allemaal zo goed?

Enten puur gif? Wat een onzin! Alleen omdat ÉÉN kat (van de buurman) steeds ziek is? Ik laat mijn katten al 40 jaar jaarlijks inenten en ook mijn katten worden 15+.
En heb het pas één keer meegemaakt dat een kat van mij chronisch niesziekte kreeg ondanks dat ze ingeënt was. En zij is afgelopen vrijdag opnieuw ingeënt en sinds die tijd snottert ze niet meer!

Nee ik vind het juist zo gezellig hier.

Ik spreek uit ervaring, ken een heleboel katten die niet geënt zijn. Dat ze kern gezond zijn zonder die troep. En 15+ wooh. .. Boerderij kat was 25+ arme beest is nooit bij een da geweest. Denk dat komt doordat die veel gewend was, veel weerstsnd opbouwde en de frisse buitenlucht is nou eenmaal heel goed voor een ieder.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Nog even voor de duidelijkheid. Ik vind afgezette tuinen prima en goed zelfs (als maar niet te klein is). Ben wel tegen katten die binnen worden opgesloten en nooit naar buiten kunnen. En kattentuigjes vind ik helemaal geen gezicht. Tis geen hond.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door castratenkoor »

Brennn schreef: Agh goshie kun je het alleen aan? Het is jullie schuld

Erg volwassen reactie......

Het gaat er niet om dat je er voor kiest je katten buiten te laten. Het gaat om de redenatie dat je het belang van je katten boven het welzijn van je buren stelt. Jij wilt zo nodig 5 katten houden in een veel te kleine woning (als je die woning niet opleukt door in de hoogte te werken). Er valt zodoende thuis weinig te beleven voor die 5 en dat botvieren ze op andermans tuin.

En wat als het een hele week regent en ze zitten in jouw woning op elkaar lip. Ik voorzie dat er dan onderlinge heibel uit kan breken. Sowieso wil moeder vaak haar kittens van 4-5 maanden niet meer om zich heen hebben. En kittens niet 2 x laten enten is knap riskant. Als je ze laat castreren kunnen ze bij de dierenarts zo wat oplopen........als ze niet geënt zijn. Ik zou buitenkatten ten minste als kitten 2 x laten enten.

Je geeft bij voorbaat aan niet open te staan voor klachten van buren. Men moet simpelweg niet zeuren als de plantjes uit de perkjes geharkt worden enz. enz.
En ik ben persoonlijk van mening dat een ieder gebruik moet kunnen maken van eigen tuin op een manier zoals men zelf kiest. En dat kan vaak niet.......door loslopende katten. Zolang katten zich netjes gedragen en geen overlast geven, dan heb ik er niks op tegen. Maar dat zou ook betekenen dat die 35 drollen per week thuis in jouw kattenbakken gedeponeerd dienen te worden. En niet in de tuin van de buren.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 08 aug 2016 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

Zoals je op de foto kunt zien sluit ik mijn katten niet op, jongedame! En zoals je ook op de foto kunt zien, zijn mijn katten erg happy met hun klimmogelijkheden (dit was trouwens in ons oude huis, nu hebben ze dit:
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

Maar je hebt gelijk: wat doe ik ze aan? Arme katten :cry:
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

Brennn schreef: Ik spreek uit ervaring, ken een heleboel katten die niet geënt zijn. Dat ze kern gezond zijn zonder die troep. En 15+ wooh. .. Boerderij kat was 25+ arme beest is nooit bij een da geweest. Denk dat komt doordat die veel gewend was, veel weerstsnd opbouwde en de frisse buitenlucht is nou eenmaal heel goed voor een ieder.
En ik ken een heleboel eigenaars van katten die vrij rondliepen, maar helaas niet erg oud mochten worden.

Een boerderijkat van 25+ kan een hele grote uitzondering zijn, maar ik denk eerder dat de boer niet wist wanneer de kat geboren was zoals dat meestal gaat met boerderijkatten.
Zo zijn er ook mensen die ergens in the middle of nowhere wonen en beweren 140 te zijn. Och ja, zonder burgerlijke stand kan ik ook vanalles beweren.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Cerma even beter lezen voordat je met je oordeel komt.
Gesloten