Hoeveel katten hebben jullie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Cerna

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Cerna »

Brennn schreef:Cerma even beter lezen voordat je met je oordeel komt.
Brennn schreef:Nog even voor de duidelijkheid. Ik vind afgezette tuinen prima en goed zelfs (als maar niet te klein is). Ben wel tegen katten die binnen worden opgesloten en nooit naar buiten kunnen. En kattentuigjes vind ik helemaal geen gezicht. Tis geen hond.
Zag ik pas nadat ik mijn bericht al gepost had.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Erg volwassen reactie......

Het gaat er niet om dat je er voor kiest je katten buiten te laten. Het gaat om de redenatie dat je het belang van je katten boven het welzijn van je buren stelt. Jij wilt zo nodig 5 katten houden in een veel te kleine woning (als je die woning niet opleukt door in de hoogte te werken). Er valt zodoende thuis weinig te beleven voor die 5 en dat botvieren ze op andermans tuin.

En wat als het een hele week regent en ze zitten in jouw woning op elkaar lip. Ik voorzie dat er dan onderlinge heibel uit kan breken. Sowieso wil moeder vaak haar kittens van 4-5 maanden niet meer om zich heen hebben. En kittens niet 2 x laten enten is knap riskant. Als je ze laat castreren kunnen ze bij de dierenarts zo wat oplopen........als ze niet geënt zijn. Ik zou buitenkatten ten minste als kitten 2 x laten enten.

Je geeft bij voorbaat aan niet open te staan voor klachten van buren. Men moet simpelweg niet zeuren als de plantjes uit de perkjes geharkt worden enz. enz.
En ik ben persoonlijk van mening dat een ieder gebruik moet kunnen maken van eigen tuin op een manier zoals men zelf kiest. En dat kan vaak niet.......door loslopende katten. Zolang katten zich netjes gedragen en geen overlast geven, dan heb ik er niks op tegen. Maar dat zou ook betekenen dat die 35 drollen per week thuis in jouw kattenbakken gedeponeerd dienen te worden. En niet in de tuin van de buren.[/quote]

Kom eerst is controleren wat mijn beestjes buiten uitspoken, voordat je je oordeel trekt pffff ik heb nog nooit klachten gehad over ze. En als ze wel een x wat mollen zou ik schade betalen. Verder ga ik er nu niet meer op in.

En wat betreft volwassen. Ik ga niet als een klein kind huilend naar een ander toe stappen zodra het te heet wordt onder mijn voeten hahaha
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Brennn schreef: Ik spreek uit ervaring, ken een heleboel katten die niet geënt zijn. Dat ze kern gezond zijn zonder die troep. En 15+ wooh. .. Boerderij kat was 25+ arme beest is nooit bij een da geweest. Denk dat komt doordat die veel gewend was, veel weerstsnd opbouwde en de frisse buitenlucht is nou eenmaal heel goed voor een ieder.
En ik ken een heleboel eigenaars van katten die vrij rondliepen, maar helaas niet erg oud mochten worden.

Een boerderijkat van 25+ kan een hele grote uitzondering zijn, maar ik denk eerder dat de boer niet wist wanneer de kat geboren was zoals dat meestal gaat met boerderijkatten.
Zo zijn er ook mensen die ergens in the middle of nowhere wonen en beweren 140 te zijn. Och ja, zonder burgerlijke stand kan ik ook vanalles beweren.[/quote]

Die boer wist heeel goed wanneer die kat geboren was. Die kat was er voor zijn trouwen en toen hij 25 jaar getrouwd was was de kat er nog steeds. Doe nou niet net alsof die boer niet met zijn beestjes bezig is grr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door castratenkoor »

Nog geen klachten gehad. Nee je had er nu nog geen 5 los rondlopen. Je oorspronkelijke vraag was of 5 katten teveel zou zijn in jouw woning. Om daar nog eens serieus op in te gaan. Kijk je loopt het risico dat als 2 van de 5 niet met elkaar op kunnen schieten, er eentje wel eens niet meer thuis komt. Puur en alleen al omdat er weinig ruimte is om elkaar binnen te ontlopen. Je omschrijving van de wining doet me denken aan mijn tweede behuizing. Prima wonen, maar persoonlijk zou ik er geen 5 katten houden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

3 van de 5 lopen al lange tijd buiten. Daarover geen klachten gehad. Mijn woning is inderdaad te klein voor 5, maar doordat ze naar buiten kunnen en daar ook genoeg schuilplekjes hebben, goed te doen. + dat ik hier niet lang meer blijf wonen en op zoek ben na een eengezinswoning. Ik ga er wel van uit dat ze het goed elkaar gaan vinden. In het begin is het altijd wenen. Mijn meisje werd in het begon ook totaal niet accepteerd. Nu lijkt het wel of me kater verliefd op der is, zo lief en hij beschermd haar altijd als andere katers iets van haar willen, dan gaat hij er achter aan. In het begin is het
gewoon even wennen.
Laatst gewijzigd door Brennn op 08 aug 2016 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Kimm »

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn twee super ongelukkige binnenkatten. Die als hondjes aan een tuigje buiten komen. Misschien kun je even de dierenpolitie bellen om ze weg te halen, ze zijn hartstikke ongelukkig hier

Afbeelding

Zoals jij aangeeft dat je het niet vind kunnen dat anderen zo over je oordelen zonder alles precies te weten.. Misschien zou je daar eerst eens zelf mee kunnen beginnen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door jennli »

Eigenlijk willen we allemaal hetzelfde. Namelijk het beste voor onze katten. Stop even met modder gooien en met snel op teentjes getrapt worden. In grote lijn heeft Brennn nu antwoord op zijn/ haar vraag. Dus klaar. Over naar de orde van de dag.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Ilone »

Persoonlijk denk ik dat brennn dat antwoord voor zichzelf al had en hoe dan ook de 5 katten houd.
Als ik op de eerste pagina de reacties lees, toen het er nog rustig aan toe ging.., werden adviezen dat 5 op zo'n kleine ruimte teveel zou worden al afgewimpeld "want ze kunnen naar buiten". En toen begon de ellende...

Weet je, iedereen moet zelf bepalen wat hij/zij doet. Maar ga de ander niet verwijten een slecht baasje te zijn. Ga niet met verwijten strooien dat de kat (ten) ongelukkig zijn.
Als ik hier naast me naar mijn opgekrulde binnenkat kijk, is hij alles behalve ongelukkig. Katten die buiten komen zullen ook alles behalve ongelukkig zijn. Je hebt dan alleen wel te maken met buren, en zoals ik al eerder heb gezegd, jouw katten jouw verantwoordelijkheid. Als buren last hebben van jouw kat, dan is het jouw verantwoording daar iets aan te doen. Simpel.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Kimm schreef:Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn twee super ongelukkige binnenkatten. Die als hondjes aan een tuigje buiten komen. Misschien kun je even de dierenpolitie bellen om ze weg te halen, ze zijn hartstikke ongelukkig hier

Afbeelding

Zoals jij aangeeft dat je het niet vind kunnen dat anderen zo over je oordelen zonder alles precies te weten.. Misschien zou je daar eerst eens zelf mee kunnen beginnen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aah wat een leuke hondjes. Ik zal alleen met het uitlaten extra goed op de echte hondjes letten, die zien natuurlijk gelijk dat het geen hond is en jou beestjes kunnen dam geen kant op...
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Kimm »

Ja want in mijn tuin komen ook honden.. En dan laat ik ook ze door honden aanvallen, en dan zorg ik persoonlijk dat ze geen kant op kunnen. Klopt helemaal!

Fijn dat je zo'n positief persoon bent. Enne ik bedoelde mijn vorige bericht echt oprecht naar jou, zonder dat ik daar enige kwaad mee bedoelde. Zorg eerst dat je zelf niet oordeelt als je wilt dat anderen dat niet over jou doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door jennli »

Kimm ik denk dat Brennn het ook aardig bedoelde ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Ja precies netzoals kimm het zo aardig bedoelde
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Rik »

Dit is geen kritiek hoor (daar doe ik niet aan mee) maar heb je ook al nagedacht over hoe je dat gaat doen als je straks in een eengezinshuis woont in een woonwijk? Of ben je specifiek op zoek naar een huis waar de tuin afgezet kan worden en/of geen/weinig verkeer is? Ik begrijp dat je nu in een vrij open gebied woont waar het ideaal voor de katten is om buiten te zijn... (en dat hoeft daar geen probleem te zijn, integendeel) Maar hou je daar ook rekening mee bij het zoeken naar een huis? Tevens zouden de katten bij een verhuizing geruime tijd binnen gehouden moeten worden... Ik vraag me af hoe dat gaat met katten die zoveel vrijheid gewend zijn.

(Nogmaals dit is geen kritiek o.i.d.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Iedereen bedankt voor het antwoord op mijn vraag :) door jullie weet ik nu of ik de kittens wel of niet hou.

Ik had hier nooit weer moeten komen en al helemaal niet moeten aangeven dat die van mij naar buiten mogen.. Ooit hier eerder geweest, precies zelfde ellende mee gemaakt. Blijkbaar zitten hier veel buitenkathaters die hun frustatie van hun ellendige buurtkatjes op mij en mijn katjes afreageren. Kom liever eerst contoleren of mijn katjes de buurt wat aan doet en kijk na hoe ze genieten van het buiten zijn en kom dan pas met je oordeel.
Brennn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:15

Re: Hoeveel katten hebben jullie.

Bericht door Brennn »

Rik schreef:Dit is geen kritiek hoor (daar doe ik niet aan mee) maar heb je ook al nagedacht over hoe je dat gaat doen als je straks in een eengezinshuis woont in een woonwijk? Of ben je specifiek op zoek naar een huis waar de tuin afgezet kan worden en/of geen/weinig verkeer is? Ik begrijp dat je nu in een vrij open gebied woont waar het ideaal voor de katten is om buiten te zijn... (en dat hoeft daar geen probleem te zijn, integendeel) Maar hou je daar ook rekening mee bij het zoeken naar een huis? Tevens zouden de katten bij een verhuizing geruime tijd binnen gehouden moeten worden... Ik vraag me af hoe dat gaat met katten die zoveel vrijheid gewend zijn.

(Nogmaals dit is geen kritiek o.i.d.)
Ik woon nu ook in een woonwijk. Maar er zijn hier een heleboel buiten katten en kattenlief hebbers. Natuurlijk zul je altijd wel mensen hebben die er niet van houden. Maar om ze dan op te gaan sluiten of ze weg te doen naar mensen waar ze wel na buiten kunnen, nee dat is het laatste wat ik doe. Ik hou van mijn beestjes :)

Ik zoek inderdaad een eengezinswoning waarbij de weg na mijn idee veilig genoeg is voor de katjes. Dat is de belangrijkste eis voor een nieuwe woning, daarna pas kijk ik wat ik zelf wil. Eerst hun belang!! Ik wil al heel lang groter gaam wonen. Maar om nu bijv te gaan verhuizen naar eem flat met 3 kamers en hun maar te laten wennen aan het binnenleven vind ik erg egoistisch van me zelf... Hun geluk staat boven het geluk an me zelf en als hun gelukkig zijn ben ik dat ook. Misschien een beetje gek, maar dat doe ik uit liefde voor die beestjes :)

Ja dat zou lastig zijn met een verhuizing dat binnen houden. 1 van mijn katers is hier gekomen vanaf een ander adres waar die ook buiten kwam. Het was een drama kam ik je zeggen haha hij krabte het laminaat van frustatie uit de vloer
Ging van raam naar raam de hele dag door. Sprong telkens tegen de deuren. Geven moment was ik het zo zat ik dacht ga maar. Beestje een hele dag niet meer gezien ik sacht die zie ik nooit meer terug. Komt meneer heel vrolijk niks aan de hand binnen lopen. Sinds dien is het goed gegaan. Hier een nieuwe buurman gekregen die deed hem ook gelijk na buitem is ook goed gegaan. Ik zou in het begin heel voorzichtig zijn misschien eerst met een tuigje of onder toezicht in de tuin.
Gesloten