Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuizing!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuizing!

Bericht door Sunnetje »

Lieve mensen, advies gevraagd!

Mijn vriend en ik hebben sinds gisteren een nieuwe woning , we gaan samenwonen in Leiden.

Nu was het plan om mijn huur en mijn werk per 1 Mei op te zeggen en dan die kant op te gaan, mijn vriend gaat komende week al aan de slag in de woning en zal er dan binnenkort ook al in gaan wonen.

nu kreeg ik van meerdere mensen het advies om de huur per 1 April al op te zeggen en gewoon een maand bij mijn ouders in huis te gaan wonen.

Maar nu is dus de vraag: hoe groot is het risico voor de katten? Hoeveel stress zal dit opleveren?

Het zou dan voor een maand zijn, misschien zelfs minder als de katten eerder naar de nieuwe woning kunnen. (bijv. midden april, dan zou het voor 2 á 3 weken hooguit zijn).

We zouden er flink wat geld mee besparen wat zeer welkom is (aangezien ik daar een nieuwe baan zal moeten zoeken). Maar ik ben zo bang dat het voor de katten misschien net teveel stress zal opleveren.

Ze zijn allemaal al weleens eerder bij mijn ouders thuis geweest en ze kennen mijn moeder, maar nooit voor langere periodes. Ik zat te denken om ze , wanneer ik werken ben, in een -ruime- slaapkamer te laten en dan in de woonkamer laten wanneer ik thuis ben bijv. zodat de stress misschien wat beperkt blijft.

Ik heb 1 kat met een fiks blaasgruis verleden en ik ben vooral voor hem bang, dat de stress blaasproblemen kan opleveren.
Maar aan de andere kant is het voor zó'n korte tijd en we kunnen er veel mee winnen.

Wat vinden jullie?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuiz

Bericht door Adriana »

Sunnetje schreef:.. Ik heb 1 kat met een fiks blaasgruis verleden en ik ben vooral voor hem bang, dat de stress blaasproblemen kan opleveren.
...het zal stress opleveren, zeker weten.
maar ze hebben elkaar en kennen je moeder en de lucht van haar huis.
je risico-kater kun je preventief een heel erg lage dosis eurologist/huisdierendokter geven.
achteraf zul je nooit weten of het geholpen heeft maar waarom risico lopen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuiz

Bericht door Sifra »

Heb je wel in je huidige huurcontract gekeken naar de opzegtermijn van je huur? Anders kun je nog voor een vervelende verrassing komen te staan.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuiz

Bericht door Synemios »

Sunnetje, kan Mystic niet vast naar je vriend eventueel samen met een andere kat waar hij veel mee optrekt?
Dan is het maar 1x stress. Anders 2x.
Eerlijk gezegd zou ik het met Mystic en hoe hij op stress reageert niet aandurven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: Tijdelijk met katten bij mijn ouders in of niet? Verhuiz

Bericht door Josje »

Heb ook een kat met blaasgruis gehad, ik zou t niet riskeren.
Voor die maand huur kun je een hoop ellende met zo'n dier krijgen.
Plaats reactie