Volwassen kater/poes introductie

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
kellemes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 sep 2015 09:01

Re: Volwassen kater/poes introductie

Bericht door kellemes »

Nou, om het verhaal even af te ronden, ze is net overleden.
Ze had duidelijk een lang en zwaar leven achter de rug, een aantal mega-goede jaren bij ons beleefd, misschien wel de beste jaren van haar leven. Een dikke vriendschap met onze kater gekregen, zeer veel liefde en aandacht gekregen en verdere goede zorg. Maar nu was het mooi geweest, de afgelopen dagen ging het snel, we hebben haar zo liefdevol als mogelijk naar het einde begeleid, en vanmiddag was het genoeg geweest voor haar en lag ze dood bij haar mandje.
We zijn hier enorm dankbaar dat we dit diertje deze paar jaar in ons midden mochten hebben en nemen met pijn maar ook dankbaarheid afscheid van haar.
Onze kater (Koddie) zal weer alleen zijn maar hij leek een aantal dagen geleden al afscheid te hebben genomen (onze invulling), lag niet meer bij haar in het mandje en besteedde geen aandacht meer aan haar, viel ons zo op.. Is dit trouwens een bekend fenomeen?
Bedankt voor jullie tips en meedenken in de loop der tijd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Volwassen kater/poes introductie

Bericht door Rik »

Ach, wat sneu. Maar inderdaad, jullie hebben haar de afgelopen 2,5 jaar nog de beste jaren van haar leven gegeven. Van voormalig zwerfpoesje naar een gouden mandje. Heel veel sterkte met het verlies.

Slaap zacht Poezemeis.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Volwassen kater/poes introductie

Bericht door Dinky »

Dieren voelen ziekte vaker aan en ja, ander gedrag wordt dan vaker gezien. Dat koddie het al door heeft gehad is dus goed mogelijk ;-)

Veel sterkte met het verlies en fijn dat ze bij jullie een liefdevol huisje had :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Volwassen kater/poes introductie

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Als eerste natuurlijk gecondoleerd met dit verlies en veel sterkte!

Ik herken er veel in. Toen vorig jaar mijn chronisch zieke kater naar de bovenverdieping vertrok om zijn laatste tijd in eerste instantie op mijn slaapkamer te slijten en later op een dekbed op de badkamer vloer, lieten de andere katten duidelijk blijken afstand te nemen. Zij kwamen ineens niet meer boven en op de schaarse momenten dat hij naar beneden kwam werd hij duidelijk gemijd.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
kellemes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 sep 2015 09:01

Re: Volwassen kater/poes introductie

Bericht door kellemes »

Poeh.. wel een late reactie van mij moet ik toegeven., 5 jaar naar dato.. ;)
Maar veel dank..
Plaats reactie