Zazoe zoekt nieuw huis

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Pantertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2014 22:12

Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Pantertje »

Of ik heb niet goed gekeken of er is gewoon niet de mogelijkheid een topic te openen in vraag/aanbod.
Daarom doe ik het maar hier

HER)PLAATSINGFORMULIER
- Gepost door: Pantertje
- Woonplaats: Tilburg
- Opvang of particulier:
- Reageren kun je op:
---------------------
- URL van eventuele foto is:
Afbeelding

- Naam dier: Zazoe
- Geboren d.d.:10-05-2007
- Geslacht: poes
- Vachtkleur: bruin/beige/wit
- Karakter: zachtaardig

- Gecastreerd/gesteriliseerd: gesteriliseerd
- Lichamelijke gezondheid: goed
- Medische achtergrond: geen

- Kan bij andere katten: Ja
- Kan bij honden: Nee
- Kan bij kinderen: Ja
- Kan in een flat: Ja
- Kan in een tuin: Nee?

- Reden van (her)plaatsing:
Zazoe is opgegroeid met andere katten en een hond. Maar toen deze heen ging en er een poosje later een nieuwe pup in huis kwam, verkoos Zazoe de bovenverdieping.
Ze komt al jaren niet meer beneden. En omdat Zazoe een echte knuffelpoes is komt ze nu dus drastisch aandacht tekort. Maar ze wil echt niet meer naar beneden sinds we die andere hond hebben.
Dit wekt natuurlijk onvrede en ze gaat daarom niet langer meer op de kattenbak.
We hopen dat wanneer Zazoe weer ergens is waar ze onder de mensen kan zijn en dus voldoende aandacht krijgt het met de kattenbak ook weer goed zal komen.
Het laatste wat we willen is haar naar een asiel brengen.
Mocht iemand interesse hebben in deze lieve poes dan hoor ik het graag via een pb of via email:
gerrina@mail.com


- Overige opmerkingen: Zazoe is een indoorkat. Ze is nog nooit buiten geweest
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door G+S »

Arme zazoe :(
Hopelijk kom je snel bij mensen te recht waar ze je wel graag willen hebben!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Adriana »

en toch zou een asiel wel eens een goeie plaats kunnen zijn om naar een beter huisje en mandje te zoeken dan bv op dit forum. iedereen is hier voorzien..
dus als je het beste met je zazoe voorhebt, dan zou ik toch contact opnemen met een asiel in de buurt en het probleem van herplaatsing daar doorspreken!

ik begrijp dat het probleem niet zozeer het boven vertoeven is maar de onzindelijkheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Cerna »

Ik zou de hond herplaatsen.
Zazoe was er het eerst en heeft de meeste rechten en ik vind het niet eerlijk tov haar om voor haar een ander huis te zoeken. Zij heeft niet om die hond gevraagd!
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door G+S »

Jij zegt het, ik denk het!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
paasnini

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door paasnini »

x 2 8-).....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Dinky »

Zou in elk geval contact opnemen met asiel in de buurt of ze je kunnen helpen met herplaatsen. Wellicht dat zij foto kunnen plaatsen op ikzoekbaas.nl want ik weet zeker dat ze dan sneller nieuw baasje vindt dan hier met haar looks ;-)

Vind het, net als mijn voorgangers, wel vreemd dat je zazou herplaatst terwijl het pas mis is gegaan bij de pup en het dan logischer is om de pup/hond te herplaatsen omdat die later is gekomen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Ms Maaike »

Wat herplaatst wordt vind ik minder belangrijk dan het feit dat je deze vrij ernstige situatie een PAAR JAAR voort laat etteren. Getuigt absoluut niet van dierenliefde.
Pantertje schreef:Ze komt al jaren niet meer beneden. En omdat Zazoe een echte knuffelpoes is komt ze nu dus drastisch aandacht tekort.
:( Dát vind ik onbegrijpelijk en vele malen erger dan dat zij in plaats van de pup herplaatst wordt. Bah! :evil:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Cari »

Oké we vinden allemaal dat de poes de oudste rechten heeft, maar helaas kiezen mensen altijd voor de pup/hond, want die is zóóó leuk.... De kat trekt altijd aan 't kortste eind :-(. Inderdaad, wat Maaike ook zegt, de kat zit al een paar jaarboven en het is afschuwelijk dat er niet eerder iets aan gedaan is. De beste optie is haar alsnog naar het asiel te brengen. Ze heeft het grote voordeel dat ze een raskat is, dus die vindt wel snel iemand. Veel asiels hebben ook de mogelijkheid van "uit huis plaatsen", dat houdt in dat er in het asiel wel geadverteerd wordt voor haar, maar dat ze gewoon in haar oude huis blijft tot er iemand komt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door jojo »

Ik sluit me volledig aan bij alles hierboven. Boven wonen is ok maar nu ze buiten de bak begint te piesen moet ze weg. Stuitend!

Uit huis plaatsen via een asiel zoals Cari zegt kan een zeer snelle manier zijn om Zazou bij een nieuwe eigenaar te krijgen.
Pantertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2014 22:12

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Pantertje »

Als niemand hier het erg vindt om een hele lieve poes die je huis als kattenbak gebruikt in huis te nemen dan zie ik het probleem niet. Je mag d'r zo meenemen.

Kijk... snel oordelen en miepen is natuurlijk heel makkelijk als je er verder niets mee hoeft.
Het is allemaal zo zielig voor de poes...toch?... en niemand voelt zich geroepen om haar in huis te nemen. Want wie wil nou zo'n poes?! Nietwaar?! Beetje hypocriet. Doe maar snel roepen dat je voorzien bent en dat er voor een kleine poes geen plaats meer is. Als ik niet gemeld zou hebben dat ze het buiten de bak doet, had ze waarschijnlijk al liefhebbers. Maar dat terzijde.

Dat buiten de bak haar behoeft doen is overigens niet van gisteren. Dit doet ze al jaren.
Want de pup is namelijk inmiddels al weer 6 jaar oud. Maar ik heb het altijd voor lief genomen.
Omdat ik van haar hou. Zoals ik van al mijn huisdieren hou.

We hebben naast Zazoe nog twee poezen en die hebben geen last van onze honden.
Het gaat er mij meer om dat ze vereenzaamd. Ze is niet happy, dat is duidelijk. Ik had gehoopt dat er hier mensen zouden zijn die haar meer zouden kunnen bieden dan wij. Ik wil ook alleen het beste voor haar.

Ik ga wel navraag doen bij het asiel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Adriana »

dat laatste is heel verstandig want Zazoe verdient een thuis waar van haar wordt gehouden!

in je eerste zin kan ik weinig zazoe-liefde vinden.. dus voor Zazoe en daar gaan we hier vanuit is het veel beter dat een asiel zich over haar ontfermt en ik duim dat ze snel een liefhebbend baasje treft!

je oordelen over ons laat ik verder maar voor wat ze zijn, je kunt duidelijk niet tegen de waarheid. en je zou ook kunnen bedenken dat wij hier voorzien zijn en dat een asiel een veel betere bemiddelingsplek is met heel veel meer mogelijkheden dan de Kattensite.

knuffels voor Zazoe!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Sifra »

Allereerst: ik veroordeel je niet, Pantertje. Ik geloof je als je zegt dat je het beste voor Zazou wilt. Uit ervaring met dit forum weet ik echter dat het moeilijk is om onder de actieve forumleden iemand te vinden die er nog een kat bij willen hebben. Het maakt echt niet uit of die kat zindelijk is of niet. Zelf denk ik er wel over om weer een tweede kat bij te nemen, maar ik zoek een rasloze oudere buitenkater.
Ik denk dat een asiel helemaal geen slechte optie is. Mensen die een asielkat nemen zijn juist echte dierenliefhebbers. Onzindelijke katten worden in een asiel vaak weer snel zindelijk. Zazou is een mooie kat en maakt best een kans om snel herplaatst te worden. Veel succes met het herplaatsen van Zazou.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door G+S »

Allereerst moet ik zeggen dat ik best een beetje boos word van je bericht..
Pantertje schreef:Als niemand hier het erg vindt om een hele lieve poes die je huis als kattenbak gebruikt in huis te nemen dan zie ik het probleem niet. Je mag d'r zo meenemen..
Ik kan uit dit stukje weinig liefde voor zazoe halen.. Meer sarcasme en irritatie naar haar.. Dan te bedenken dat die hele lieve poes jou huis als kattenbak gebruikt omdat het jou keuze is geweest om een hond te nemen terwijl een nieuw "gezinslid" altijd een risico kan zijn en dat had je kunnen weten van tevoren..
Pantertje schreef: Kijk... snel oordelen en miepen is natuurlijk heel makkelijk als je er verder niets mee hoeft.
Het is allemaal zo zielig voor de poes...toch?... en niemand voelt zich geroepen om haar in huis te nemen. Want wie wil nou zo'n poes?! Nietwaar?! Beetje hypocriet. Doe maar snel roepen dat je voorzien bent en dat er voor een kleine poes geen plaats meer is. Als ik niet gemeld zou hebben dat ze het buiten de bak doet, had ze waarschijnlijk al liefhebbers. Maar dat terzijde..
Hoe bedoel je "snel oordelen en miepen is natuurlijk heel makkelijk als je er verder niets mee hoeft"?
Waar doel je dan op?
Ben jij niet degene die de poes een ongelukkig leven bied door een hond in huis te halen?
Ben jij niet degene die een advertentie op een forum plaatst omdat ze Van de poes af moet?
Ben jij niet degene die zelf voor deze situatie gekozen heeft?
Er is niemand verantwoordlijk voor deze situatie, behalve jij! En dat de antwoorden die hier gegeven worden niet in jou straatje passen, dat is jou probleem en dat vind ik geen miepen!

Het is inderdaad zielig voor de poes, maar niemand hoeft jou verantwoording af te leggen waarom zazou niet in een bepaalde thuissituatie past! Jij hebt immers zelf deze situatie veroorzaakt en kunt de schuld niet bij iemand anders neerleggen. Het is precies wat mede- forummers al uit proberen te leggen: dit is een katten- forum, iedereen die hier komt heeft al katten en heeft hier het beste mee voor. Dat zazou niet in bepaalde thuis- situaties past is voor iedereen persoonlijk verschillend en daar heeft het wildplassen niets mee te maken! Vooral niet omdat de oorzaak van het wildplassen bekend is..

Pantertje schreef:Dat buiten de bak haar behoeft doen is overigens niet van gisteren. Dit doet ze al jaren.
Want de pup is namelijk inmiddels al weer 6 jaar oud. Maar ik heb het altijd voor lief genomen.
Omdat ik van haar hou. Zoals ik van al mijn huisdieren hou.
En nou breekt m'n klomp hoor..

6jaar..
6 jaar is jou zazoe al ongelukkig, plast ze buiten de bak en voelt zich waarschijnlijk niet happy..
6 jaar lang.. En nu ben jij het beu en moet ze maar weg onder het mom " ze is niet meer gelukkig en is aan het vereenzamen"!? Dat doet ze al 6 jaar..!?
En jij beweerd dat je om al je dieren geeft..
Pantertje schreef:Ik ga wel navraag doen bij het asiel.
Heel verstandig ;-)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Pantertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2014 22:12

Re: Zazoe zoekt nieuw huis

Bericht door Pantertje »

Wauw!!!!!!
Plaats reactie